שריפת כוורות בעוטף עזה עקב ההצתות (צילום: מועצת הדבש)
שריפת כוורות בעוטף עזה עקב ההצתות (צילום: מועצת הדבש)

"על ממשלת ישראל להודיע לחמאס: "תכרתו ברית שלום עמנו או שנעשה הכל כדי למוטט את שלטונכם"

הרב הראשי של מזכרת בתיה, הרב אפרים זלמנוביץ': "פג תוקפו של ההסכם שקט ייענה בשקט"

פורסם בתאריך: 28.3.19 07:26

-->

ראש הממשלה צדק בהסכימו לבקשת החמאס לנצור את האש. כל מניעת שפיכות דמים טובה ממצב הלוחמה אלף מונים. יחד עם זאת, קודם לנקיטת צעדים הומניטריים לרווחת תושבי עזה, חובה לדרוש מהם לכרות עמנו ברית שלום.

כל עוד החמאס מתמיד בשאיפתו להקים מדינה איסלמית במקום מדינת היהודים, על צה"ל להחיל עליו את דין עמלק. כידוע, עמלק הוא נכדו של עשו. כזכור, עשו, תאום יעקב, בנו של יצחק אבינו, זכה בברכה "ועל חרבך תחיה" (בראשית כ"ז מ'). לכן, כל עוד החמאס אוחז בחרב, אין ברירה אלא לעשות עמו מלחמה ככתוב "מלחמה לה' בעמלק (עם לק דם) מדור דור" (שמות י"ז ט"ז).

הסיפרי מבאר את הפסוק (דברים כ"ה י"ט) "והיה בהניח ה' אלוהיך לך מכל אויביך מסביב, בארץ אשר ה' אלוהיך נותן לך נחלה לרשתה, תמחה את זכר עמלק" – ולהלן בשמות (י"ז י"ד) הוא אומר "כי מחה אמחה את זכר עמלק מתחת השמים". נמחה את זכר כל הטרוריסטים המחבלים המתנגדים לשיבת ציון או אז נזכה בשלום אמת בר קיימא.

אמת, על ישראל מוטלת החובה לעשות שלום עם תושבי עזה, כמו שנאמר "בקש שלום ורדפהו" (תהילים ל"ד ט"ו). כשם שמצווה גדולה להשכין שלום וידידות בין הבריות, כן חובה לרדוף אחר השגת שלום בין מדינות ואומות. גם יהושוע, בבואו לכבוש את ארץ כנען, שלח שלוש אגרות ליושבי הארץ: מי שישלים עמנו יוכל להמשיך ולחיות עמנו בשלום, ומי שיתנגד לעצם קיומנו כאן וילחם בנו – ימות. גם כיום ממשלת ישראל חייבת לקרוא לחמאס: בואו נכרות ברית שלום ותוכלו לחיות בשלום ורווחה במדינת עזה. אם תתמידו בהתנגדות לקיומנו ותמשיכו למרר את חיינו, לא ננוח ולא נשקוט עד שנמוטט שלטונכם.

הרב אפרים זלמנוביץ'

הרב אפרים זלמנוביץ'

בעל הטורים על הפסוק (בראשית כ"ה כ"ג) "שני גויים בבטנך" (עשו ויעקב) מגלה ש"עשו" בגימטרייה עולה "שלום" (למספר 376) ללמדך "שאלמלי שמו בגימטריה שלום, היה מחריב את העולם". תמיד יש לנסות לכנוס את הרשעים ולקרבם לחברת העמים; קח את הרשע, בעל החרב, תשפיע עליו להחזיר חרבו לנדנה נצרפו לטובים וכך ננטרלו מהיכולת להחריב את העולם. "דבר אחר עשו – "ע' שו" אם עשו ישלים עם ע' האומות (שבעים אומות) אתה נמצא בורא עולם. החרמתו והוקאתו עשו יביא אותו להמשיך להרוס ולהשמיד כל הנקרה בדרכו.

נמצא ששני דרכים עומדות בפנינו; למוטט את החמאס ולהשמידו במחיר כבד של שפיכות דמים נוראה או שבתמורה להחזרת חרב החמאס לנדנה נאפשר לעזה לחזור אל משפחת העמים. על הפסוק מברכת הכוהנים "ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום" (במדבר ו' כ"ו) מבאר בעל הטורים "שלום בגימטריה עשו" ללמדך – "הוי מקדים שלום לכל אדם ואפילו לדרוש בשלום הנוכרי" גם אם מדובר באויב רשע ואכזר הזומם להשמידנו, בתקוה שיחזור בו מדרכו הרעה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קלייר

    על'ה, אתם תמימים, ביבי משקשק,מת מפחד, נראה לך שיעיז להרים ראש על חמס, תמעד שמעתי , פחדן, פחדן. לא האמנתי. ביבי חלש ופחדן ומוג לב.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קצת חוצפה לדרוש למטט את החמאס, כאשר החרדים רובם ככולם אינם משרתים בצה"ל, וגם אלה שמשרתים זוכים להקלות מפליגות וספק אם הם בכלל כוח לוחם, והמפלגות הדתיות האחרות תומכות בהתנהלות זו. מי שאינו פעיל בהגנה על המולדת אינו יכול להכתיב דבר בנושאים מדיניים בטחוניים.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר