הרב אפרים זלמנוביץ'
הרב אפרים זלמנוביץ'

הרב אפרים זלמנוביץ': "אין לבחור חבר כנסת שלא עמד בדיבורו"

רבה הראשי של מזכרת בתיה: "לכנסת יש לבחור איש רציני בעל דרך ארץ, ישר והגון, ולכל הפחות אין לחזור ולהצביע למי שהצבעת עבורו ולא עמד בדיבורו"

פורסם בתאריך: 18.2.19 07:48

-->

לא כל אחד ראוי להיבחר לכנסת ישראל. חוק הבחירות חייב לקבוע אמות מידה שיגדירו מי רשאי להגיש מועמדותו לכנסת. לדוגמא; בעל מידות טובות; איש אמת, טוב לב, בעל דרך ארץ, יושר והגינות, ענו וצנוע, הפועל לטובת מי ששלח אותו. ומי אינו זכאי לכך. לדוגמא; בעל מידות רעות. כמו שקרן. לכן, כל מי שבחר לקדנציה הנוכחית חבר כנסת שלא עמד בדיבורו, אל ישוב להצביע עבורו לכנסת העשרים ואחת.

האומה הישראלית נועדה לכהן כממלכת כוהנים וגוי קדוש. לשמש מורי הדרך לעולם. להחזיק במצפן שיוביל את האנושות אל עולם טוב יותר. הנה כי כן, עם ישראל זקוק לשלטון הגון העושה ככל יכולתו להיטיב עם בני עמו והעולם כולו. מדינת ישראל חייבת לשמש בנושא זה דוגמא, מודל לחיקוי לכל המדינות.

מקובל לחשוב שבמגרש הפוליטי האמת נעדרת. אין זו גזירה משמים. חובה להצביע לבעלי מידות טובות, ולהימנע מבחירת חבר כנסת שלא עמד בדיבורו. הבטיח הבטחות שווא, שיקר ורימה. בעל לב רע וגאוותן שניצל את מעמדו הרם לעשות לביתו שלא כדין. ניצל את התמימות שלנו לטובתו האישית וסיפוק צרכיו תוך שהוא מועל בשליחותו הציבורית. אם כך נעשה נצליח להפוך את מדינת ישראל ליהודית ודמוקרטית טובה יותר. אסור להונות, להבטיח הבטחות שווא, לסמא עיניים ולהפיק פייק ניוז. ביד האזרח להשכיל ולבחור אנשים ישרים ולסלק מהכנסת חברים שאינם ראויים לתפקיד. אל יקל הדבר בעיניכם הרי מדובר בדיני נפשות ממש. בהעדר אידיאולוגיה אין אנחנו בוחרים במפלגה אלא באנשים. בוחרים מנהיגות שתנהיג אותנו בדרך הישרה. זה אפשרי אם נבחר לכנסת אנשים חכמים ונקיי דעת המקפידים לקיים מדבר שקר תרחק.

על הנבחר להיות בעל מידות טובות. דעתו מיושבת עליו ואינו כועס כלל. בעל לב טהור שלא מתאווה אלא לדברים מועטים שהגוף צריך להם ואי אפשר לחיות זולתן. על הנבחר להיות חכם המרגיל עצמו ללכת בדרך האמצעי. יהא עמל בעסקיו וישאף להשיג רק דבר שצריך לו לחיי שעה. ולא יקפוץ ידיו ביותר וגם לא יפזר ממונו אלא יתן צדקה כפי מסת ידו. ויהיה שוחק ושמח וכל ימיו בנחת, ומקבל כל אדם בסבר פנים יפות. יתמוך ויחזק את העשירון התחתון; את החלשים ואת הנדכאים. להימנות על תלמידי אברהם אבינו; בעל עין טובה, רוח נמוכה ונפש שפלה. לא יספר לשון הרע, הוא המספר בגנות חבירו אע"פ שאומר אמת. לא יבייש את חבירו ברבים. לא ילך רכיל. יאהב כל אחד ואחד מישראל כגופו ממש. יפעל בכל כוחו למצוא חן ושכל טוב בעיני אלוהים ואדם. מידת חסידות שלא לקבל מתנה אלא לבטוח בה' שיתן לו די מחסורו שנאמר ושונא מתנות יחיה. כל אדם קל חומר איש ציבור ייזהר שלא לעשות דבר שיכולים לחשוד אותו שביצע עבירה חס ושלום (עיין קצש"ע כט).


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר