רכב (צילום אילוסטרציה)
צילום אילוסטרציה

כל מה שחשוב לדעת לפני קניית רכב במסגרת מבצעי סוף השנה

רגע לפני מבצעי סוף השנה של חברות הרכב כדאי שתדעו שלא כל הנוצץ זהב, ולפעמים הוא אף מסתיר חלודה. כל מה שחשוב לדעת לפני החתימה

פורסם בתאריך: 14.12.18 08:12

-->

בכל שנה, לקראת סוף השנה חברות הרכבי השונות יוצאות במבצעים אטרקטיביים מאוד, או לפחות כך זה נראה. לאדם הממוצע המבצע בהחלט עשוי להיראות מושלם, אבל שנייה לפני שאתה מדמיינים את עצמכם ברכב החדש, שימו לב לכל הדברים שיש לתת עליהם את הדעת לפני כן.

שי ונונו, יועץ ומלווה בלתי תלוי למכירה ורכישת רכב, מספר: "בכל שנה לקראת סיום השנה אנו נחשפים למבצעים אטרקטיביים מבחינת מחיר, אך אני מבקש להאיר נורה אדומה. יש לשים לב היטב מה מציעים לנו, ולא פחות חשוב מדוע".

בניסיון לסייע לקהל הרחב, מסכם מספר נקודות עליהן יש לתת את הדעת רגע לפני החתימה:

מפגעי חלודה: בסוף דצמבר הרכב 'ישב' כמה חודשים בנמל ולכן ייתכנו נקודות חלודה מפגעי מזג אוויר ומלח. כשהרכב ייצא מהנמל, כנראה שיעשו לו צביעה נקודתית (לא טיפול בחלודה) ואז בעוד שנה תצטרכו להתמודד עם קילופי צבע.

טיפול תקופתי: רכב ש'ישב' כמה חודשים במגרש / בנמל זקוק להתנעה תקופתית, החלפת שמן ובדיקת מצבר. אפילו רכב חדש או 0 קילומטר זקוק לטיפול תקופתי אחרי זמן המתנה כזה.  בדקו שאכן זה נעשה.

הזול עלול לעלות ביוקר: הרבה רכבים שלא נמכרים לאורך השנה (אין שוק / שוק מוצף / נתונים לא טובים) מוצעים למכירה בסוף השנה במחירים אטרקטיביים. כעת המחיר נראה נוצץ, אך יכול להיות שבעתיד אתם תהיו אלו שיתמודדו עם בעיית השוק / הנתונים כשתרצו למכור אותו.

רכבי ביטחון: בסוף שנה במסגרת ליסינגים מוצעים למכירה רכבים של כוחות הביטחון. חשוב שתדעו כי רכבים אלו נשארו מונעים במשך משמרת שלמה. אז אומנם עשוי להיות להם קילומטר נמוך, אבל יש להם בלאי מאוד גבוה שאותו אתם עלולים לגלות בהמשך. בחברות הליסינג לא ינדבו את המידע בקלות אצל מי היה הרכב וצריך לשים לזה לב.

עליה לכביש וירידת ערך: שימו לב לשנתון. בתחילת שנה עלייה לכביש של השנה הקודמת נגמרת ובבת אחת יורדים אלפי שקלים. צריך לקנות במחיר אטרקטיבי שיכסה את חישוב הירידה. ברכבים חדשים מדובר על איבוד ערך של כ-10 עד 15 אחוז בשנה. כשעובר שנתון אוטומטית יורד מחיר הרכב ולכן בחירת השנתון בחודש מסוים חייבת להיות מושכלת עם חישוב עתידי.

לסיכום אומר ונונו: "לפני שמחליטים על רכישת הרכב חשוב לשאול את כל השאלות הנכונות. לא לחשוש להתעקש לקבל מסמכים והוכחות, ובעיקר לחשוב טוב לפני שסוגרים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר