הרב אפרים זלמנוביץ'
הרב אפרים זלמנוביץ'

"האוכל סופגניה מיטיב לפרסם את נס חנוכה ולחזק את אחיזתנו בארץ ישראל"

הרב אפרים זלמנוביץ, הרב הראשי למזכרת בתיה: "אמונתנו וייחודנו היא היא הערובה לבטחוננו"

פורסם בתאריך: 2.12.18 07:48

-->

השנה, שנת 140 לפני הספירה. לראשונה מאז שיבת ציון בימי עזרא ונחמיה זכינו בעצמאות מדינית. מאורע היסטורי זה ארע לפני 2,155 שנים. קדם לכך מרד החשמונאים שארך כחצי יובל שנים.

עד עצם היום הזה אנחנו מודים על כך לבורא עולם ואומרים בתפילה: בימי מתתיהו בן יוחנן כהן גדול חשמונאי ובניו, כשעמדה מלכות יון הרשעה על עמך ישראל, להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך, ואתה ברחמיך הרבים עמדת להם עמדת להם בעת צרתם, רבת את ריבם, דנת את דינם, נקמת את נקמתם, מסרת גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים וטמאים ביד טהורים ורשעים ביד צדיקים וזדים ביד עוסקי תורתך, ולך עשית שם גדול וקדוש בעולמך ולעמך ישראל עשית תשועה ופורקן כהיום הזה ואחר כן באו בניך לדביר ביתך ופינו את היכלך וטיהרו את מקדשך והדליקו נרות בחצרות קדשך וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל לשמך הגדול.

שמעון התרסי בן מתתיהו החשמונאי, ואחיו יהודה המכבי, גירשו את הכובשים ששלטו כאן ושחררו חבלי ארץ מעול זרים. אמר שמעון נשיא ישראל החופשית: לא ארץ נכריה לקחנו. לא ברכוש נוכרים שלטנו. כי אם את נחלת אבותינו אשר ביד אויבינו, אותה הם כבשו בכוח הזרוע ולא במשפט. אחרי 103 שנים בא הקץ על מדינת ישראל העצמאית, כתוצאה משפל רוחני ומלחמת אחים.

חז"ל הפכו את הנצחון בשדה הקרב, לחג של רוח ואור. אין אנחנו מפרסמים בחנוכה את עוצם כוחנו בחיסול אויבינו אלא את נס פח השמן. אותה כמות שמן שבדרך הטבע אמורה היתה לספק לנו אור ליום אחד, האירה המנורה בבית המקדש שמנה ימים. אותו אור המאחד ומלכד אותנו לעם אחד חזק ויציב.

הרב חיים סולובייצ'יק כתב שהנס לא היה בתוספת לכמות השמן אלא באיכותו. מה שחשוב לנו הוא החינוך. חינוך לה'. חינוך לתורת ישראל. הן ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל על פי תורת ישראל. עצמתנו הרוחנית הפכה אותנו לעם הנצח. היא זו שהשיבה אותנו אחרי אלפיים שנות גלות לארץ אבותינו.

הסובר כי בכוח הזרוע כבשנו את הארץ, יטעה לחשוב כי גם את פלשתין ניתן להקים בכוח הזרוע בכ"ט בנובמבר בעתיד הקרוב, על חורבות מדינת ישראל. המאמינים באלוהי ישראל כמו יהודה ה.מ.כ.ב.י. (מי כמוך באלים ה') יודעים גם יודעים שבזכות ניצחונות צה"ל, בעזרת צור ישראל וגואלו, קמה מדינת ישראל על בסיס זכותנו ההיסטורית, כפי שחזו נביאנו. מידי שנה, בחנוכה, אנחנו ואבותינו מדליקים נרות "מוסיף והולך", ומידי יום ביומו מחנכים את צאצאינו לתורה כי נר תורה ומצווה אור. זכור נזכור כי אין עתיד לישראל אלא בארץ ישראל על פי תורת ישראל. אמונתנו וייחודנו היא היא הערובה לבטחוננו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר