הרב אפרים זלמנוביץ'
הרב אפרים זלמנוביץ'

הרב זלמנוביץ': "פג תוקף שקט יענה בשקט. הסכם שלום או מיטוט החמאס‎"

הרב אפרים זלמנוביץ': "על ממשלת ישראל להודיע לחמאס: תכרתו ברית שלום עמנו או שנעשה הכל כדי למוטט את שלטונכם - פג תוקפו של ההסכם שקט ייענה בשקט"

פורסם בתאריך: 19.11.18 07:26

-->

על ממשלת ישראל להודיע לחמאס: תכרתו ברית שלום עמנו או שנעשה הכל כדי למוטט את שלטונכם – פג תוקפו של ההסכם שקט ייענה בשקט

ראש הממשלה צדק בהסכימו לבקשת החמאס לנצור את האש. כל מניעת שפיכות דמים טובה ממצב הלוחמה, אלף מונים. יחד עם זאת, קודם לנקיטת צעדים הומניטריים לרווחת תושבי עזה, חובה לדרוש מהם לכרות עמנו ברית שלום. כל עוד החמאס מתנגד לעצם קיומנו כאן, עלינו לפעול למיטוט שלטונו,  וטובה שעה אחת קודם, אמר הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה.

כל עוד החמאס מתמיד בשאיפתו להקים מדינה איסלמית במקום מדינת היהודים, על צה"ל להחיל עליו את דין עמלק, הוא נכדו של עשו. כזכור, עשו קיבל מיצחק אבינו את הברכה "ועל חרבך תחיה" (בראשית כ"ז מ'). לכן, כל עוד החמאס אוחז בחרב, אין ברירה אלא לעשות עמו מלחמה ככתוב "מלחמה לה' בעמלק (עם לק דם) מדור דור" (שמות י"ז ט"ז).

הסיפרי מבאר את הפסוק (דברים כ"ה י"ט) "והיה בהניח ה' אלוהיך לך מכל אויביך מסביב, בארץ אשר ה' אלוהיך נותן לך נחלה לרשתה, תמחה את זכר עמלק" – ולהלן בשמות (י"ז י"ד) הוא אומר "כי מחה אמחה את זכר עמלק מתחת השמים". אם נמחה את זכר כל הטרוריסטים המחבלים המתנגדים לשיבת ציון נזכה בשלום אמת בר קיימא.

אמת, על ישראל מוטלת החובה לעשות שלום עם תושבי עזה, כמו שנאמר "בקש שלום ורדפהו" (תהילים ל"ד ט"ו). כשם שמצווה גדולה להשכין שלום וידידות בין הבריות, כן חובה לרדוף אחר השגת שלום בין מדינות ואומות.      גם יהושוע, בבואו לכבוש את ארץ כנען, שלח שלוש אגרות ליושבי הארץ: מי שישלים עמנו יוכל להמשיך ולחיות עמנו בשלום, ומי שיתנגד לעצם קיומנו כאן וילחם בנו – ימות. גם כיום ממשלת ישראל חייבת לקרוא לחמאס: בואו נכרות ברית שלום ותוכלו לחיות בשלום ורווחה במדינת עזה. אם תתמידו בהתנגדות לקיומנו ותמשיכו למרר את חיינו, לא ננוח ולא נשקוט עד שנמוטט שלטונכם.

בעל הטורים" על הפסוק (בראשית כ"ה כ"ג) "שני גויים  בבטנך" (עשו ויעקב)  מגלה ש"עשו" בגימטרייה עולה "שלום" (למספר 376) ללמדך "שאלמלי שמו שהוא שלום, היה מחריב את העולם". משמע; צרף את בעל החרב לאומות העולם ותמנע ממנו להחריב את העולם. "דבר אחר "ע' שו" יען עשו השלים לע' (שבעים) אומות שבראתי בעולם" (שם). החרמת עשו יביא אותו להמשיך ולהחריב את העולם מכוח ברכת החרב שבידו, לכן עדיף לצרפו לכוח השלום.

נמצא ששני דרכים עומדות בפנינו; למוטט את החמאס ולהשמידו במחיר כבד של שפיכות דמים נוראה או שבתמורה להחזרת חרב החמאס לנדנה נאפשר להם לחזור אל משפחת העמים. על הפסוק מברכת הכוהנים "ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום" (במדבר ו' כ"ו) מבאר בעל הטורים "שלום בגימטריה עשו" ללמדך – "הוי מקדים שלום לכל אדם ואפילו לדרוש בשלום הנוכרי" גם אם מדובר באויב רשע ואכזר הזומם להשמידנו, בתפילה שיחזור בו מדרכו הרעה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר