אלכוהול צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הילדים בחופש ואתם בחששות? קבלו 7 כללי ברזל לקיץ בטוח

הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול ברחובות מספקת כמה עצות להורים כיצד לעבור את הקיץ בצורה נעימה, מתוכננת ובטוחה. הורים שרוצים להשפיע יותר מוזמנים להצטרף לסיירת ההורים העירונית

פורסם בתאריך: 1.7.18 11:03

-->

הילדים בחופש ואתם בחששות? קבלו 7 כללי ברזל לקיץ בטוח מטעם הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול ברחובות:

תכנון מוקדם: תכננו יחד עם ילדיכם את חופשת הקיץ ותאמו ציפיות לגבי סדר יום ברור, מטלות ומשימות, בילויים אישיים ומשפחתיים. כל אלה מקנים לילדים מסגרת ובטחון.

חופש מהלימודים ולא מהחיים: שתפו את הילדים בעבודות הבית, תנו להם לבחור מתוך מגוון המטלות. רעננו את כללי הבית והציבו גבולות ספציפיים לחופש: שעות שינה, שעות חזרה הביתה בערב, צפייה בטלוויזיה, שימוש במחשב, חוקי הגלישה באינטרנט ועוד.

קשר משפחתי: חשוב לקיים מפגש משפחתי קבוע או ארוחה אחת ביום עם כל בני הבית. שגרה שמתקיימות בה שיחות משפחתיות משותפות מקנה לילדים תחושת מוגנות ושייכות.

הגבירו נוכחות: שאלו לאן הם יוצאים, עם מי וקחו מספרי טלפון למקרה הצורך. ודאו את היציאה עם הורים נוספים. גם אם ילדכם אומרים: "אבל כולם מרשים", צרו קשר ותאמו בינכם ההורים.

תדברו עם ילדכם על מצבי סיכון: הנטייה להתנהגויות סיכון מתגברות בחופשת הקיץ עקב ריבוי שעות הפנאי, שעמום והיעדר מסגרות עם השגחת מבוגרים. שוחחו עם ילדיכם והביעו עמדה ברור ונחרצת השוללת התנהגות כגון שתיית אלכוהול מופרזת, היגררות לקטטות, השחתות רכוש ועוד.

זמינות והמתנה: במהלך המסיבה תהיו זמינים בטלפון, היו ערים כאשר הילדים חוזרים מהמסיבה, בדקו איך הם נראים ומרגישים – ובעיקר הקשיבו להם.

איסוף נתונים: נסו לקבל כמה שיותר מידע מילדיכם ומחבריהם בנוגע למיקום הפעילות אליה הם הולכים, מי המשתתפים, מי המארגנים, האם יש הסעות, איפה האיסוף והפיזור.

דוד מנצור, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול: "הורים, עודדו את ילדכם לקחת אחריות על בחירותיהם ועל התנהגותם והישארו מעורבים למען ביטחונם ורווחתם. ישנם גופי מניעה, הסברה ואכיפה בעיר הפועלים 24/7 כדי שכלל התושבים ירגישו ביטחון ויחד נעבור את חופשת הקיץ בשלום".

להצטרפות לסיירת ההורים העירונית, ניתן לפנות לנייד: 0524840547.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר