ספיישל רול קראנצי טונה בקיושי (צילום: נופר לפיד)
ספיישל רול קראנצי טונה בקיושי (צילום: נופר לפיד)

האסיאתית החדשה בגבעת ברנר לוהטת

במרכז הקניות של קיבוץ גבעת ברנר נפתחה מסעדה חדשה בשם Kiyoshi – Sushi & Bar, שמרימה לגבהים חדשים את המטבח האסיאתי בכלל ואת המטבח היפני בפרט, ומוכיחה פעם נוספת שאפשר להכין אוכל כשר מעולה

פורסם בתאריך: 18.1.18 06:56

-->

באחרונה נפתחה במתחם הקניות שבכניסה לקיבוץ גבעת ברנר (בסמוך לקשת טעמים) מסעדה אסיאתית כשרה תחת השם  Kiyoshi – Sushi & Bar (קיושי – סושי בר). על פתיחת המסעדה אחראים שי אטיאס, יזם קולינארי ומי שעמד מאחורי ההקמה וההצלחה של סושי בר בזל המיתולוגי בתל אביב, וכן עדי מלמד המביא עמו ניסיון רב בתחום המטבח האסיאתי. מלמד הוא זה שמנצח על הכנת המנות, לרבות גלגול הסושי במטבח המסעדה. הצלע השלישית במשולש הזה מגיעה בדמותו של נאור מלכה, האחראי על בר הלילה והכנת הקוקטיילים, שגם הם קורצים למזרח הרחוק.

קיושי סושי בר בגבעת ברנר (צילום: נופר לפיד)

קיושי סושי בר בגבעת ברנר (צילום: נופר לפיד)

 

קיושי סושי בר פועלת כמסעדה אסיאתית לכל דבר במהלך שעות הפעילות (12:00 בצהריים עד חצות), כאשר החל מחצות האווירה במקום הופכת לאווירת בר והתפריט מוחלף בכזה שמציע מענה לפרפרי הלילה מהאזור.

אטיאס: "בשנים האחרונות עסקנו בפיתוח מנות אסיאתיות וסושי כדי לתת מענה ברמה הכי גבוהה שיש, הן מבחינת חומרי הגלם והן מבחינת הטריות והאיכות של המנות בגרסה כשרה. התפריט מציע מגוון רחב של מנות מכל הקשת האסיאתית, לרבות סושי, מוקפצים, סלטים, מנות פתיחה חמות או קרות, ועוד".

ואכן, התפריט בקיושי מחולק למספר קטגוריות. בקטגוריות הפתיחים תמצאו מנות כמו: טצוקומונו – ירקות בתחמיץ (15 שקלים), ספרינג רול – 2 יחידות במילוי ירקות שורש מוגש עם רוטב חמוץ (15 שקלים), גיוזה ירקות / עוף – 4 כיסוני בצק צרובים על פלאנצ'ה באידוי קל מוגשים עם רוטב פיקנטי (32 שקלים), אדממה, הום פרייז ועוד.

גיוזה עוף בקיושי

גיוזה עוף בקיושי

 

בקטגוריית הסלטים תמצאו מנות כמו: סלט נודלס – אטריות שעועית, טמאגו, שיטאקה, מלפפון, אצות ווקאמה וג'ינג'ר כבוש בויניגרט שומשום (31 שקלים), סשימי סלט – רצועות סלמון, טונה, מוסר, אבוקדו, טמאגו ומלפפון, על מצע עלי חסה פריכים ברוטב פיקנטי (42 שקלים), פופקרן צ'יקן סלט – חזה עוף בטמפורה על מצע בייבי מיקס, חסה, מלפפון, בצל סגול, גזר, עגבניות שרי בויניגרט יוזו וחמאת בוטנים (49 שקלים).

סשימי סלט (צילום: נופר לפיד)

סשימי סלט (צילום: נופר לפיד)

 

בקטגוריית המרקים  תמצאו מרק מיסו (14 שקלים) ומרק ראמן (45 שקלים).

בקטגוריית המוקפצים ישנן מנות כמו: יאקיסובה – אטריות ביצים, פלפל אדום, בצל יבש, בצל ירוק, גזר, פטריות וכרוב מוקפצים בסגנון יפני. יאקימשי – אורז מוקפץ, בצל, פטריות, גזר, פלפל אדום, אפונה מוקפצים בסגנון יפני. פאד תאי, ועוד.  למנות המוקפצים ניתן לבחור את הבסיס: ירקות, טופו, עוף, בקר או סלמון, במחירים הנעים בין 39 שקלים למוקפץ עם ירקות, או 54 שקלים למוקפץ עם סלמון. מנת הדגל של המוקפצים בקיושי היא מנת הפאד קפאו – בשר טחון מוקפץ עם בצל יבש, בצל ירוק, שום כתוש, פטריות, צ'ילי אדום חריף, כוסברה ובזיליקום, מוגש על מצע אורז מאודה וביצת עין (49 שקלים).

הסושי בקיושי זוכה לעמוד שלם בתפריט, ומציע מבחר מנות כמו פתיחים מהסושי:  מגורו טאטאקי – סשימי טונה צרובה עם טוגרשי בליווי רוטב פונזו (55 שקלים), סאקה טאטאקי – סלמון ובצל ירוק עטופים אצה בטמפורה (49 שקלים), גונקאן סושי – 4 סשימי סלמון עוטפים כדורי אורז במילוי בטרטר דגים (48 שקלים).

עוד מציע תפריט הסושי מבחר רולים מיוחדים  (במחיר 35-47 שקלים לרול), קומבינציות סושי במחיר של 45 שקלים  ליחיד ועד 162 שקלים לזוגית, סנדביץ' סושי (33-39 שקלים), מבחר קונוסים הניתנים להגשה גם כרול סושי,  ועוד.

בתפריט הלילה תיהנו ממבחר קוקטיילים מידיו של הברמן נאור מלכה, ובהם: קוקטייל יאמס – אוזו עם קרנברי ולימונענע (48 שקלים), קוקטייל קמפוז – קמפרי תפוזים, ג׳ין, פסיפלורה, ליים (54 שקלים), ועוד.

כדי לסייע לקהל המסעדה, ישנן מנות בתפריט המסומנות כמתאימות לטבעוניים או לצמחוניים, מנות ללא גלוטן ומידת החריפות של המנה.

 

המחשבה הראשונה שעולה במהלך הביקור במקום, היא שלא מדובר בעוד סושייה שמגישה בנוסף לסושי גם מנות אסיאתיות. במקרה הנוכחי מסעדת קיושי מצדיקה את שמה ונותנת תחושה שאכן הגענו למסעדה יפנית / אסיאתית, כזו שמעניקה לסועד חוויה קולינארית שונה וייחודית בנוף המסעדות הקיים באזור זה –  הן מעצם היותה  מסעדה אסיאתית כשרה והן בשל התפריט המציע מגוון רב של מנות, כשהרמה אינה נופלת באף אחת מהן.

קומבינציות סושי בקיושי (צילום: נופר לפיד)

קומבינציות סושי בקיושי (צילום: נופר לפיד)

 

בין המנות שדגמנו: הטצוקומונו – הירקות בתחמיץ, ליוו את כל הארוחה וסיפקו טעם מרענן ומדויק לפני ואחרי כל מנה. גיוזת העוף הייתה מדהימה ושונה מכל גיוזה שאכלנו במקומות אחרים, בעיקר בשל הטוויסט שבצריבתה על הפלנצ'ה. מרק הראמן, שיכול לשמש כארוחה נפלאה בפני עצמה אם אוכלים אותו לבד, חימם את הלב ואת הבטן ופתח את התיאבון למנות הדגים שלא איחרו לבוא: המגורו טאטאקי – סשימי הטונה הצרובה – נתן לנו את ההרגשה שאנחנו בכלל במסעדה ביפן, ולא בכניסה לגבעת ברנר, והסושי הנהדר שנחת על השולחן אחריו רק חיזק את התחושה הזו והבטיח שנשוב לבקר במקום עוד פעמים רבות. לשמחתנו, גילינו כי המסעדה גם מספקת הזמנות טייק אווי (להגיע ולקחת) וגם ממשלוחים ברדיוס רחב שכולל את כל רחובות, גבעת ברנר, מזכרת בתיה, קרית עקרון, גדרה, והסביבה (ניתן להתעדכן בעמוד הפייסבוק של Kiyoshi בכל הפרטים).

ספיישל רול קראנצי טונה בקיושי (צילום: נופר לפיד)

ספיישל רול קראנצי טונה בקיושי (צילום: נופר לפיד)

 

Kiyoshi-Sushi & Bar (קיושי סושי בר) – כשר. כתובת: מתחם הקניות החדש בקיבוץ גבעת ברנר, מאחורי תחנת דלק סד"ש. שעות הפעילות: ימים א'-ה': 12:00 עד חצות (או עד אחרון הסועדים). יום ו' מ-12:00 עד שעה לפני כניסת שבת. מוצאי שבת – שעה אחרי צאת השבת ועד חצות (או עד אחרון הלקוחות). טלפון: 089330009.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר