בית העירייה הישן בראשון לציון (צילום: עיריית ראשון לציון)
בית העירייה הישן בראשון לציון (צילום: עיריית ראשון לציון)

מלון הבוטיק בראשון לציון יוצא לדרך

חברת מאיה תור וחברת מלונות צרפתית זכו במכרז שקיימה העירייה על ניהול ה בבית העירייה הישן במדרחוב רוטשילד. היזם יידרש לבצע את עבודות ההתאמה והשיפוץ על פי הנחיות השימור

פורסם בתאריך: 18.6.17 13:32

-->

בית העירייה הישן וההיסטורי של ראשון לציון בדרך להיות מלון בוטיק ראשון במדרחוב רושטילד. מועצת העיר אישרה את ההתקשרות מול הזוכים במכרז, חברת מאיה תור בשיתוף חברת מלונות צרפתית בשם DocteGestio, המנהלת עשרות בתי מלון באירופה.

בית העירייה הישן הוא מבנה לשימור שהוקם בשנת 1888. השטח הבנוי במבנה עומד על כ-1,600 מ"ר והוא כולל קומת מבואה, קומה אחורית חלקית וקומת מרתף. למבנה שטח חנייה צמוד. הבניין גדול ממדים וכולל אגפים רבים וחצר פנימית. במסגרת המכרז היזמים יפעילו את המלון לתקופה של כעשר שנים. בשטחו של המלון ניתן לבנות כ-32 חדרי אירוח והוא יוקם בסטנדרט תיירות בדרגת תיירות C עירוני לפחות, מסוג "בוטיק". העירייה מבקשת כי במלון יושם דגש על קונספט ייחודי, עיצוב מוקפד וסגנון חיים באופן המשלב את ההיסטוריה הייחודית של העיר ראשון לציון. במלון ניתן יהיה להקים טרקלין עסקים ובית קפה. בהיותו מבנה לשימור, היזם יידרש לבצע את עבודות ההתאמה והשיפוץ על פי הנחיות השימור, כאשר העירייה תשתתף בעלויות הקמת המלון ופעולות השימור.

בית העירייה הישן מהווה את לב לבו של מרכז הרובע ההיסטורי של העיר. המדרחוב, אשר מצוי בימים אלה בעיצומו של תהליך התחדשות, נמצא בחלקו המזרחי של רחוב רוטשילד – הרחוב המסחרי המרכזי החוצה את העיר ממזרח למערב. המדרחוב גובל בגן המושבה ונמצא בסמוך לבית העירייה הישן וליקב ההיסטורי, אשר גם בעניינו אושרה תכנית לשימור ופיתוח.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "אין לנו ספק שהאזור הזה יהפוך לאחד האזורים האטרקטיביים וראוי שיהיה בו מלון בוטיק. אזור לב העיר ההיסטורית מהווה נקודת מפגש: בין ישן וחדש, היסטורי ומודרני, מזרח ומערב. האזור הזה מהווה גם מוזאון פתוח המספר את סיפורה של תחילת ההתיישבות בראשון לציון. בשנים האחרונות אנו משקיעים רבות בהתחדשות של האזור".

בעירייה מבהירים כי המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של העירייה לשמר מבנים היסטוריים בלב העיר ולהפיח בהם פעילות בתחום התרבות, פנאי, בילוי ועוד. מול בית העירייה הישן נחנכה לאחרונה לשכת תיירות עירונית שמטרתה ללוות את התהליך ולהוות מוקד מידע לתיירנים ותושבים. לכך יש להוסיף את תכנית הפיתוח והשימור של היקב, אשר כוללת שימור של כ-18 אלף מ"ר והפיכת מתחם היקב לאזור בילוי, תרבות, קולינריה, תעסוקה ומגורים, וצפויה להפיח חיים חדשים באזור כולו.

חבר המועצה ומחזיק תיק התיירות, מיכאל רייף, הוסיף: "לראשון לציון נכסים היסטוריים בעלי ערך לאומי ובינלאומי. מעבר לכך, העיר נהנית מקולינריה מתקדמת, אזורי מסחר ובילוי וחוף ים מטופח. כל אלו הופכים אותה לפנינה תיירותית לתיירים מהארץ ומחו"ל. המלון שייפתח במדרחוב ממוקם באזור שעומד להפוך לפנינה תיירותית כמו מרכזי ערים היסטוריות באירופה, ואין לי ספק שימשוך אליו מבקרים רבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר