כרם ברקן (צילום: יח"צ)
כרם ברקן (צילום: יח"צ)

מה נשתנה הלילה הזה? היינות המומלצים לסדר (ולסגר)

פסח הזה יהיה שונה מהרגיל בחסות הקורונה ומניעת ההתקהלויות, אבל זה לא אומר שלא צריך ליהנות מיין טוב בזמן קריאת ההגדה ובארוחות המשפחתיות. אספנו עבורכם מבחר של יינות מומלצים לחג

פורסם בתאריך: 30.3.20 09:59

-->

מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? האמת שלא מעט. פסח הזה יהיה שונה מהרגיל בגלל נגיף הקורונה והאיסור להתקהל, אבל זה לא אומר שלא צריך ליהנות מיין טוב בזמן קריאת ההגדה ובארוחות המשפחתיות. אספנו עבורכם מבחר של יינות מומלצים לחג מארבעה יקבים שונים.

יקבי כרמל

השנה מזמינים אתכם ביקבי כרמל לגוון את בקבוקי היין על השולחן כך שכל אחד יוכל ליהנות מהיין המועדף עליו או לגוון בין ארבע סוגים לפחות.

יפתח פרץ, יינן ראשי של יקבי כרמל, מוסיף גם טיפ עבור שולחן עם מספר בקבוקי יין שונים: "אל תחכו עם פתיחת בקבוק היין הנבחר להמשך הערב. אני ממליץ לחלוץ את כל הבקבוקים כבר בתחילת הערב ולתת להם לנשום, כך הם יהיו מוכנים עם טעמם הנפלא לשלב השתייה, ושיהיה לחיים".

סדרת SelecteD: הסדרה ביססה את מעמדה לאורך השנים כסדרת יין מובילה המעניקה תמורה גבוהה למחירי היין הנוחים. בסדרה מגוון יינות וזנים: אדומים, לבנים, סמוקים ומוסקטו. יינות בעלי אופי צעיר, פירותי ורענן. המגוון ואופיים הנגיש של יינות סדרת  Selectedהמותאמים לחיך הישראלי, מאפשרים לכל אחד ליהנות מכוס יין במגוון הזדמנויות, שתייה אישית, ארוחה משפחתית ובכל אירוע ואירוח. יינות הסדרה הם יינות עסיסיים, שכיף לשתות אותם, "יינות לשתות ולא יינות לטעום". בארץ נמכרים כל שנה כ-3 מיליון בקבוקי Selected.

יינות הסדרה האדומים: קברנה סוביניון, קברנה סוביניון מרלו, מרלו, אדום חצי יבש.

לבנים ורוזה: אמרלד ריזלינג קולומברד, סוביניון בלאן, רוזה, מוסקטו.

סדרת היינות זוכה להכרה בינלאומית ולאחרונה זכתה סדרת SelecteD בתחרות DECANTER היוקרתית במדליית ארד ובציון לשבח על SelecteD סוביניון בלאן 2018 וקברנה סוביניון 2017 (בהתאמה) ובמגזין Wine Enthusiast זכתה הסדרה לדירוג BEST BUY.

יפתח פרץ על בצירי 2019 של הסדרה: "תנאי מזג האוויר בשנה החקלאית שהשפיעה על בציר 2019 היו נוחים מאד. החורף עם ריבוי גשמים ומנות קור תרם לתרדמה טובה של הגפנים ולהתעוררות אחידה. הבציר החל יחסית מאוחר לפי לוח השנה הלועזי, אך בדיוק בזמן לפי לוח השנה העברי".

מחיר: 30 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות.

 

סדרת Private Collection: סדרת יינות ותיקה ואיכותית המיוצרת משנות ה-80, זוכה לפופולריות רבה בקרב בתי האב בישראל ומוכרת למעלה מ-1 מיליון בקבוקים בשנה בממוצע. יינות סדרת Private Collection  זוכים בשנים האחרונות לשבחים רבים בזכות איכות גבוהה ותמורה למחיר שהיא מעניקה. הסדרה הפכה לזוכה קבועה במדליות זהב בתחרויות Best Value. כמו כן, סדרת Private Collection הינה הסדרה המובילה בקטגוריית המחיר שלה.
יינות אדומים בסדרה: קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, קברנה סוביניון-מרלו.

לבנים: שרדונה, סוביניון בלאן, אמרלד ריזלינג קולומברד, מוסקט ומוסקטו.

היינות האדומים של סדרת Private Collection בעלי אופי מורכב ומחוספס ונוכחות בולטת, היינות הלבנים בעלי חומציות גבוהה ותומכת, רעננים ומתאימים לאוכל.

סדרת Private collection עטורת שבחים בשל איכות היינות והתמורה למחיר שהיא מעניקה. ב-2019 זכתה במדליית זהב לקברנה סוביניון 2017 (הקברנה הטוב ביותר עד 79 שקלים) בתחרות BEST VALUE זאת בהמשך לרצף הזכיות של הסדרה בתחרות במשך שנים. במקביל זכתה הסדרה במדליית ארד לקברנה סובניון 2017 בתחרות Decanter היוקרתית.

לרגל החג בו נהוג להביא יין כמתנה או לארח את המשפחה המורחבת, השיקו ביקבי כרמל בציר חדש ליינות הלבנים בסדרת Private Collection – בציר 2019 וכן ממשיכים להיות קשובים לצרכנים ומשיקים מגוון גדלים של בקבוקים למגוון צרכים, החל מבקבוק בגודל מגנום של ליטר וחצי וכלה בבקבוק אישי של 375 מ"ל.

חדש לפסח: Private collection מרלו 2018, בבקבוק מגנום (1.5 ליטר). היין בעל אופי מורכב בעל נוכחות בולטת, בוגר ומחוספס, ארומטי המתאפיין בניחוח דובדבנים, סיגליות ותבלינים ומתאים לשילוב עם מנות בשר ועוף.

מחיר: 80 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות.

חדש לפסח: Private collection שרדונה 2019, בבקבוק 375 מ"ל. מצטרף לבקבוקים המוקטנים של יינות אדומים בסדרה. שרדונה 2019 הינו יין ארומאטי המתאפיין בניחוחות תפוח עץ ירוק טרי ופרי טרופי ובחמיצות מאוזנת ומרעננת, גוף בינוני עד מלא וסיומת מאוזנת. היין בעל חומציות גבוהה, רענן ומתאים לשילוב עם ארוחות קלות או מנות פתיחה.

מחיר: 20 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות.

רן אסא, מנהל השיווק של יקבי כרמל מסכם: Private Collection מרלו באריזת מגנום מפואר תאפשר לאורחי הסדר ליהנות מבקבוק משפחתי גדול ולחלוק יחד את הברכות סביב השולחן. לצדם אנו מציעים יינות מוקטנים באריזה אישית (חצי בקבוק) 375 מ"ל, המיועדים לכל מי שאוהב לגוון ולשלב בכל ארוחה יינות לבנים ואדומים המותאמים לכל מנה, מבלי הצורך לפתוח יותר מדי בקבוקים, וליהנות מטעימות של כמה יינות בשולחן החג".

מרלו 2018 מגנום 1.5 ליטר של יקבי כרמל (צילום: אייל קרן)

מרלו 2018 מגנום 1.5 ליטר של יקבי כרמל (צילום: אייל קרן)

 

יקבי ברקן

היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות משיק לקראת חג הפסח את 'Reserve Gold Edition' בציר 2017. תחת מהדורה זו הושק יין מענבי קברנה סוביניון אשר גדלו בכרם בן זמרה הנחשב לאחד מאזורי הגידול הטובים בארץ. השילוב של ענבי קברנה סוביניון אשר גדלו בכרם מיוחד זה הוליד יין יוצא דופן בעל אופי ייחודי עד כדי כך שהחליטו ביקב להשיק עבורו את מהדורת הזהב כחותמת איכות המסמנת את אופיו המיוחד.

לאחר תסיסה, התיישן היין בחביות עץ אלון אשר נבחרו על ידי הייננים במיוחד עבור יין זה. ליין צבע אדום-שחור כהה. באף פירות שחורים, פירות אדומים ותבלינים, מלווים בנגיעת וניל, קפה וקלייה שמקורם בחבית. בפה גוף מלא וחמיצות רעננה. ליין סיומת פירותית, מתובלת וארוכה. היין יתאים לבשרים בגריל, על האש, ואף למנות פסטה עשירות ותבשילי בשר ויין.

המהדורה המיוחדת "Reserve Gold Edition" מושקת תחת סדרת רזרב שהינה סדרת יינות זניים המורכבים לרוב ממזיגה של יינות ממספר כרמים שונים. כל יין תוסס ומתיישן בנפרד, בעוד הייננים מבצעים טעימות תכופות המאפשרות להם ליצור תמהיל מדויק עבור כל יין. יינות הסדרה יושנו בחביות עץ אלון.

מחיר: 40 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין ורשתות השיווק ברחבי הארץ.

רזרב גולד קברנה 2017 של יקבי ברקן (צילום: יח"צ)

רזרב גולד קברנה 2017 של יקבי ברקן (צילום: יח"צ)

יקב היוצר

יינות היוצר מופצים ונמכרים ברחבי העולם ומהווים עדות וחותם איכות לתעשיית היין הישראלית. טעמו הנגיש של היין ומגוון הזנים קולעים לטווח רחב של קהלים ואוהבי יין מכל העולם משבחים אותו. זהו יקב ותיק מהגדולים בישראל שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ, המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטיין, יינן צרפתי בעל שם עולמי שעלה לישראל עם החלום לייצר כאן יין איכותי.

מנכ"ל יקב היוצר, אראל ברקאי: "לקראת חג הפסח אנו נערכים כבכל שנה לחגיגה גדולה של יין כפי שאנו יודעים לעשות ביקב היוצר. בחג הפסח ישנה עלייה של למעלה מ 90% אחוזים ברכישת יינות אדומים המתאימים יותר לאווירת שולחן החג, ולאוכל המוגש. יקב היוצר מציע יינות מגוונים ואיכותיים כמו סדרת וירטואוזו המבוססת על שלושה זנים אדומים והגוורצטרמינר הלבן וסדרת בראשית המציעה מגוון רחב של יינות נגישים לחך הישראלי הכוללת, קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, שרדונה, סוביניון בלאן ורוזה".

הסדרות המובחרות לחג פסח 2020:

סדרת בראשית (Genesis) יקב היוצר: סדרה בראשית הינה סדרה רחבה הכוללת זנים נבחרים אדומים ולבנים. הזנים האדומים הינם, קברנה סוביניון, מרלו, ושיראז והלבנים, השרדונה והסוביניון בלאן ובנוסף בראשית רוזה. הזנים השונים נוצרו מכרמים רעננים מצפון הארץ ועד דרומה. תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר. התהליך ממשיך בבציר לילה עם ניחוח אגלי הטל העוטף את האשכולות. בתהליך ההתיישנות של היין, הענבים נשארים במגע עם הקליפות לשבוע בלבד, במטרה להביא יינות נגישים ובשלים יותר. היין התיישן בחביות למשך 6 חודשים.

בראשית, קברנה סוביניון, יקב היוצר: יין מלא עם ניחוחות חזקים, נוצר משילוב ענבים בין שני כרמים מהצפון המוריק בכרם דישון לדרום שטוף השמש בכרם לכיש. נוצר מענבי קברנה הגדלים בגליל העליון ובחבל לכיש. יין מלא אך מלטף עם ארומות של פירות יער ווניל. מכיל 13.1% כהל.

מחיר: 39.90 שקלים. מבצע לפסח: 2 בקבוקים ב-60 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ.

סדרת VIRTUOSO: הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה סוביניון, מרלו ושיראז וזן אחד לבן, גוורצטרמינר. סדרת Virtuoso עוצבה בקפידה ובייחודיות רבה, וההשראה לעיצובה מגיעה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל בוטיק לזכוכית בצרפת.

ייצור היין בוצע על ידי קליטת הענבים וריסוקם, הם קוררו ועברו להשריה קרה עם הקליפות למשך כ-3 שבועות. לאחר מכן, היין התיישן בחביות למשך 9 חודשים.

וירטואוזו, מרלו, יקב היוצר: יין מלא עם רעננות מיוחדת מכרם הנטוע בקרבת צומת ישע שבגליל העליון, בעל ניחוחות של פטל אדום ווניל. מכיל 13.6% כהל.

מחיר: 49.90 שקלים. מבצע לפסח: 2 בקבוקים ב-80 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ.

סדרת לגאטו (Legato): לגאטו (Legato), סדרת יינות פרימיום חדשה המבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה, מרלו ושיראז, שני זנים לבנים: ויונייה ושרדונה ובנוסף רוזה. ייחודה של סדרת הפרימיום לגאטו הינו בשילוב יוצא דופן של שני בצירים נפרדים, היוצר הרמוניה רעננה ומדויקת של טעמים המאפיינים את חזונו של היוצר. הסדרה מטופלת באופן אישי ולאורך כל השנה על ידי היינן הראשי של היקב פיליפ ליכטנשטיין.

ליכטנשטיין שאב את השראתו בסדרה זו מעולם המוסיקה. השראה זו באה לידי ביטוי הן בשם הסדרה והן בעיצוב הבקבוקים המשלב מוטיבים המדמים כלי נגינה. היינות בסדרה התיישנו במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

לגאטו, שיראז, יקב היוצר: יין רך ועוצמתי המכיל 13.6% כהל. בלנד המשלב בין שיראז עצמתי מכרמי כפר תבור, שהתיישן בחביות יחד עם 11% של שיראז רענן מכרמי כפר קיש. מכיל 13.6% אלכוהול.

מתאים לתבשילי בקר ומרינדות עשירות בשומן, ברווז וסלו, או פסטות.

מחיר: 60 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ.

סדרת ליריקה: יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון, הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, ומתאימים יותר מכל לאקלים בישראל. הסדרה כוללת יינות זניים, מורווד, סירה וארגמן שהינם יינות אדומים, ויונייה שהינו זן לבן ושני בלנדים אדומים, GSM והרמוני. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. דגש רב הושם על גידול אופטימלי בכרם, שיאפשר להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר. היין התיישן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים ועוד כ-6 חודשים בבקבוק.

ליריקה, GSM , יקב היוצר: מופק משלוש חלקות, העליונה נטוע גרנאש, האמצעית במורוודר והתחתונה בסירה בכרם בעין דור. שילוב זנים הנפוץ בעמק הרון שבצרפת. השילוב בין הרכות של הגרנאש, לעושר של הסירה ולארומות הפרחוניות של המורוודר. יוצר יין בעל טביעת אצבע ייחודית, גוף עגול, עדין עם מרקם קטיפתי וארומות תות שדה ופטל. מכיל 13.5% כהל.

מחיר: 100 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ.

lyrica GSM של יקב היוצר (צילום: יח"צ)

lyrica GSM של יקב היוצר (צילום: יח"צ)

 

יקב סגל

יקב סגל משיק לרגל חג הפסח קברנה סוביניון מסדרת Free Run, בציר 2018. יינות סדרה Free Run מופקים מהחלק המשובח ביותר ביין המגיע מהמיצוי הראשוני והטהור של קליפות הענב, ללא לחץ מלאכותי של מכונות. על ידי סחיטה עדינה בלבד של הקליפות לאחר התסיסה, מתקבל היין העסיסי ביותר ולו טאנינים רכים ומבנה קטיפתי. מקור הענבים בכרמי היקב בגליל העליון ובהרי ירושלים. לאחר התסיסה, היין המשיך להתיישן למשך 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

קברנה סוביניון מסדרת FREE RUN בציר 2018 בעל צבע אדום עמוק ושוליים סגלגלים המציג ארומות עוצמתיות של פרי שחור וקאסיס, מלווה בנגיעות מתקתקות של עץ אלון התומך בעוצמות הפרי. היין בעל מבנה טאנינים אלגנטי, רך ונעים ובעל סיומת ארוכה ופירותית.

מחיר: 65 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין ובנקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

קברנה סוביניון מסדרת FREE RUN בציר 2018 של יקב סגל (צילום: יח"צ)

קברנה סוביניון מסדרת FREE RUN בציר 2018 של יקב סגל (צילום: יח"צ)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר