מארזי שי לחג של יקב רמת הגולן (צילום: חגית גורן)
מארזי שי לחג של יקב רמת הגולן (צילום: חגית גורן)

לחיים: יינות מומלצים לראש השנה ולחגי תשרי

מארחים בראש השנה? מתארחים אצל קרובי משפחה בסוכות? בדקנו עבורכם כמה יינות מומלצים שילוו את ארוחות החג המסורתיות ויהפכו אותן למושלמות

פורסם בתאריך: 15.9.19 06:37

-->

יקב סגל

יקב סגל משיק לרגל ראש השנה את 'Petit UF' בציר 2017, יין תווית שנייה ליין הדגל של היקב. מדובר ביין עוצמתי ואלגנטי, בעל ארומה דומיננטית אשר נעשה בתהליך ייצור ללא סינון או הצללה.

במרומי הגליל העליון, בגובה של 835 מטרים מעל פני הים, שוכן כרם "פלאטו".כרם זה נהנה מאדמת טרה רוסה משובחת ותנאי אקלים אידאליים, אשר מניבים ענבים יוצאי דופן באיכותם. Petit UF המיוצר מענבי קברנה סוביניון מכרם יחידני זה, הינו יין אלגנטי בעל ארומה דומיננטית, והוא משלב פרי עצמתי ומורכבות מרשימה. הענבים עברו השרייה בת כשבועיים על קליפותיהם ולאחריה סחיטה עדינה. היין התיישן כ 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות בנפחים של 225 ו-500 ליטרים. לאחר מכן, הוא מולא ללא כל סינון והצללה, בכדי לתרום לשימור אופיו הייחודי וטעמי הפרי והתיבול העוצמתיים שלו.

שנת הבציר 2017 הייתה שנה מצוינת. לאחר חורף קר במיוחד בו הגפנים ספגו מנות קור רבות, הגיע אביב מתון, יבש ונעים שהביא להתעוררות אחידה וטובה בגפנים. לאחר מכן, חודש יולי היה חם מהממוצע, וחודש אוגוסט המשיך עם טמפרטורות קרובות לממוצע, ובעקבות זאת הבשלה פנולית אחידה ועקבית של הזנים האדומים, שהביאה עימה איכות גבוהה מאוד ויינות מאוזנים במיוחד.

צבעו של היין אדום-שחור עמוק. באף ארומות עוצמתיות של פירות שחורים כגון שזיפים בשילוב פירות יער. עוצמות הפרי נתמכות במעטפת עץ אלון וקליה אשר משתלבת נהדר עם ניחוחות עשבי תיבול ים תיכוניים כגון תימין ורוזמרין. היין בעל גוף מלא, וגדוש בטעמי פרי הממלאים את הפה. הטאנינים אלגנטיים, עגולים ומשווים תחושה של איזון מושלם, אשר ממשיך לסיומת ארוכה ופירותית בעלת חומצה נהדרת. היין נהדר לשתייה כעת, אך יוסיף להשתבח בתנאי יישון נאותים עשור ואף יותר מכך.

מחיר: 120 שקלים. ניתן לרכוש בחנויות היין והאלכוהול.

יקב סגל PETIT UF 2017 (צילום: יח"צ)

יקב סגל PETIT UF 2017 (צילום: יח"צ)

 

יקב היוצר

סדרת VIRTUOSO של יקב היוצר מבוססת על שלושה זנים אדומים וזן אחד לבן: קברנה סוביניון, מרלו, שיראז וגוורצטרמינר. סדרת Virtuoso עוצבה בקפידה ובייחודיות רבה. בקבוקי הסדרה הינם בהשראה מעולם המוזיקה, בעלי צורה ייחודית המזכירים כלי נגינה. הם מיובאים ממפעל בוטיק לזכוכית בצרפת. היינות הם כייפים לשתייה, ייצורם בוצע על ידי קליטת הענבים וריסוקם, הם קוררו ועברו להשריה קרה עם הקליפות למשך כ-3 שבועות. לאחר מכן, היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 9 חודשים.

קברנה סוביניון: יין בעל טעם חזק ועוצמתי מכרמי קברנה סוביניון שבמושב דישון שבגליל העליון. בעל ניחוחות של ענבי שועל וציפורן.

מרלו: יין מלא עם רעננות מיוחדת מכרם הנטוע בקרבת צומת ישע שבגליל העליון, בעל ניחוחות של פטל אדום ווניל.

שיראז: יין רך ועוצמתי הנוצר משילוב ייחודי של 2 כרמי שיראז, האחד ממוקם צפונית לכפר תבור והשני נטוע במורד על יד קיבוץ עין דור. בעל ניחוחות של תותים, שזיף וקינמון.

גוורצטרמינר: יין מעודן ורענן, מענבי הזן הארומטי גוורצטרמינר הגדלים בנגב הצפוני, מביא עימו ניחוחות של פירות אקזוטיים, פרחים לבנים ותבלינים.

מחיר: 49 שקלים. מיתן להשיג ברשתות השיווק במבצע לחג: 2 בקבוקים ב-80 שקלים.

virtuoso shiraz של יקב היוצר (צילום: אייל קרן)

virtuoso shiraz של יקב היוצר (צילום: אייל קרן)

 

יקבי ברקן

יקבי ברקן משיקים לרגל ראש השנה קברנה סוביניון מסדרת האיכות SPECIAL RESERVE, בציר 2016.

באף ניתן להרגיש ארומות עוצמתיות של פירות שחורים לצד נגיעות עשבי תיבול ותבלינים מתקתקים כגון ציפורן וקינמון. עוצמות הפרי נתמכות במעטפת עץ אלון מתחנף ומתיקות נעימה של מוקה ושוקולד. היין בעל גוף מלא וניתן להרגיש נגיעות פטל שחור, שזיפים ודובדבנים הממלאים את הפה. מבנה היין מאוזן להפליא והוא בעל טאנינים אלגנטיים ונעימים, וסיומת מתקתקה המלווה בחומציות מרעננת.

שנת הבציר 2016 הייתה שנה מצוינת לגפנים. חורף קר מהממוצע ואירוע שלג בהרי ירושלים והגליל בחודש ינואר, בעקבותיו נרשמו מנות קור משמעותיות מאוד, הבטיח התעוררות טובה ואחידה בגפנים בכלל אזורי הארץ. רוב הטמפרטורות הגבוהות נרשמו דווקא בתחילת עונת ההבשלה, שבשיאה, הייתה מתונה להפליא. בחודשי הקיץ לא נרשמו אירועים משמעותיים למדי והטמפרטורות היו ממוצעות, נתונים שהביאו להבשלה אחידה וטובה של הפרי.

מחיר: 75 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין ובנקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

יקבי ברקן - ספיישל רזרב קברנה סוביניון 2016 (צילום: יח"צ)

יקבי ברקן – ספיישל רזרב קברנה סוביניון 2016 (צילום: יח"צ)

יקבי כרמל

לקראת חגי תשרי יקבי כרמל מזמינים את הצרכנים לחוות גאווה ישראלית וליהנות מיינות איכותיים, זוכי פרסים, במחיר שווה לכל כיס.

סדרת SelecteD: הסדרה ביססה את מעמדה לאורך השנים כסדרת היינות המובילה בישראל, המעניקה תמורה גבוהה למחירי היין הנוחים. סדרת היינות מובילה את קטגוריית היינות השולחנים ומציעה יינות רעננים המעניקים תמורה גבוהה למחיר וחוויה של שתייה קלילה ומהנה, במגוון הזדמנויות ולשפע של רגעי שמחה.

באחרונה זכתה בתחרות DECANTER היוקרתית במדליית ארד ובציון לשבח על סלקטד סוביניון בלאן וסלקטד קברנה סוביניון (בהתאמה). במגזין Wine Enthusiast זכתה הסדרה לדירוג BEST BUY סלקטד קברנה סוביניון.

מחיר: 30 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות.

סדרת Private Collection: סדרת יינות עטורת שבחים בשל איכות היינות הגבוהה והתמורה למחיר שהיא מעניקה. הסדרה זכתה במדליות זהב Best Value 2019. היינות האדומים של סדרת Private Collection הינם בעלי אופי מורכב, בוגר, ארומטי ומחוספס ובעלי נוכחות בולטת, ואילו היינות הלבנים הינם בעלי חומציות גבוהה, רעננים ומתאימים לשילוב עם ארוחות קלות או מנות פתיחה.

להלן הזכיות האחרונות בהן הסדרה זכתה: בתחרות Best value 2018 זכה הקברנה סוביניון במדליית זהב, וזאת בהמשך לזכיות רצופות של הסדרה במדליות זהב בתחרות זו בשנים האחרונות. בתחרות DECANTER היוקרתית זכתה הסדרה במדליית ארד על הקברנה סוביניון.

סדרת Private Collection מתחדשת לחג עם יינות אדומים מבציר 2018.

מחיר: 40 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות.

יקבי כרמל - שיראז בסדרת Private Collection (צילום: איל קרן)

יקבי כרמל – שיראז בסדרת Private Collection (צילום: איל קרן)

 

יקב הרי הגליל

גליל אלה 2016: עונת הגידול שקדמה לבציר החלה בחורף גשום והגפנים התעוררו לקרקע רטובה ותנאים טובים לצימוח . האביב החל מוקדם יותר מרב העונות וכתוצאה ההבשלה הוקדמה ברוב החלקות. תחילת האביב התאפיינה בצימוח נמרץ של הגפנים ועומס רב על הכורמים לעמוד במשימות הגידול בעונה. לאורך העונה מזג האוויר היה מתון וללא אירועי קיצון. הבשלת הפרי הייתה אחידה ומתונה לאורך העונה. בציר 2016 היה הקצר ביותר בכל שנות היקב והסתיים לאחר 8 שבועות. האיכות מבציר זה מסתמנת כטובה במיוחד.

היין ישביח ויתיישן היטב במשך שלוש עד חמש שנים ממועד הבציר (יש לאחסן במקום קריר וחשוך).

מחיר: 70 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות.

אלה 2016 של יקב הרי הגליל (צילום: יח"צ)

אלה 2016 של יקב הרי הגליל (צילום: יח"צ)

 

יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן מציע לקראת ראש השנה וחגי תשרי בצירים חדשים ליינות האיכותיים של היקב, תחת המותגים גמלא השמורה וירדן.

גמלא השמורה סובניון בלאן 2018: מציג מאפיינים ארומטיים של גויאבה, ליים, פסיפלורה ואפרסק כשברקע רמיזה למאפיינים של דשא. זהו יין ארומטי בעל גוף בינוני, רענן ומלא טעם. גמלא השמורה סוביניון בלאן 2018 מיוצר מענבים הגדלים בכרמים שלנו הממוקמים בצפון הקר של רמת הגולן, אזור הידוע בגידול סוביניון בלאן איכותי. היין עבר תסיסה קרה, אשר עוזרת לזן חובב הקור הזה לשמר את אופיו הרענן. מוכן לשתייה כעת ויהיה במיטבו כשנתיים משנת הבציר.

מחיר: 50 שקלים. להשיג בחנויות היין המקצועיות ובמרכז המבקרים של יקב רמת הגולן.

יקב רמת הגולן - גמלא השמורה סוביניון בלאן (צילום: חגית גורן)

יקב רמת הגולן – גמלא השמורה סוביניון בלאן (צילום: חגית גורן)

 

ירדן קברנה סובניון 2016: מציג ארומות של פירות אדומים ושחורים בשלים, לצד ניחוחות של טבק, אדמה ורמזים לעשבי תיבול, על רקע של עץ אלון צרפתי. זהו קברנה קלאסי המציג גוף מלא, טעם מרוכז וסיומת ארוכה. בעוד שירדן קברנה סוביניון מבציר 2016 מהנה לשתייה בעת שחרורו, בתנאי אחסון נאותים היין ישתבח משמעותית לאחר מספר שנים של התיישנות, ויהיה נהדר לשתייה גם בעוד עשור ואף יותר מהבציר.

ירדן קברנה סוביניון 2016 מיוצר מענבים שנבצרו ממספר כרמי הקברנה הטובים ביותר שלנו ברמת הגולן. היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, מהן 40% חדשות.

מחיר: 129 שקלים. להשיג בחנויות היין המקצועיות ובמרכז המבקרים של יקב רמת הגולן.

יקב רמת הגולן - ירדן קברנה סוביניון 2016 (צילום: חגית גורן)

יקב רמת הגולן – ירדן קברנה סוביניון 2016 (צילום: חגית גורן)

 

יקב רקנאטי

רקנאטי סוביניון בלאן 2018: ליין ארומת סוביניון בלאן אופיינית של פרי הדר, פרחים ופירות טרופיים. סוביניון בלאן "גליל עליון" הוא ביטוי ייחודי לאדמה גלילית משובחת ואקלים יוצא דופן. יקב רקנאטי איתר במשך שנים חלקות מובחרות ברחבי הגליל העליון המיועדות לגידול זני איכות. סדרת "גליל עליון" מתרכזת בטרואר הגלילי הנפלא ובאקלים הקריר המאפיין אותו, ונהנית במיוחד מהלילות הקרירים החשובים כל כך לייצור סוביניון בלאן ארמוטי ורענן במיוחד.

מומלץ להגיש בטמפרטורה של 8-10 מעלות.

מחיר: 59 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות.

רקנאטי קברנה סוביניון, גליל עליון 2018: יין הקברנה סוביניון מאופיין בארומת שזיף שחור, קאסיס ועשבי תיבול ים תיכוניים בליווי ניחוחות עץ אלון. קברנה סוביניון "גליל עליון" הוא ביטוי ייחודי לאדמה גלילית משובחת ואקלים יוצא דופן.

מומלץ להגיש בטמפרטורה של 16-18 מעלות.

מחיר: 59 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות.

רקנאטי פרנץ' בלנד 2018: יין אלגנטי זה נקרא "פרנץ' בלנד" בזכות אחד מזני הענבים הלבנים האהובים והאיכותיים ביותר – פרנץ' קולומבר, השולט באחוזיו על ממסך זה. היין מופק מגפנים ותיקות בגליל התחתון, מענבי פרנץ' קולומבר, יחד עם מעט ענבי סוביניון בלאן ומוסקט. היין הותסס בטמפרטורה נמוכה כדי ליצור יין רענן, מלא אופי, ארומטי ובעל מתקתקות עדינה. הפרנץ' בלנד הוא יין חצי יבש, רענן וארומטי והוא יהיה האפרטיף המושלם לאירוח או לחילופין ילווה מגוון מנות חגיגיות בארוחות משפחתיות.

מומלץ להגיש בטמפרטורה של 8-10 מעלות.

מחיר: 79 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות.

רקנאטי קברנה סוביניון (צילום: עומרי מירון)

רקנאטי קברנה סוביניון (צילום: עומרי מירון)

 

יקב אבידן

יקב אבידן הינו יקב בוטיק משפחתי שנוסד בשנת 2004 במטרה לייצר יינות אישיים איכותיים. בשנת 2012 ספג היקב אבדה קשה עם מותה בטרם עת של הייננית והמייסדת צינה אבידן ז"ל. בכדי לשמר את חזונה של צינה לקחה על עצמה חברת שקד את מלאכת יצירת יינות היקב והוא שב לפעול בהיקף ייצור קטן ואיכותי ובמעורבות של משפחת אבידן לגבי אופי היינות, בחירת הזנים ערוצי השיווק וכדומה. יקב אבידן מציע כמות קטנה של יינות ישראלים איכותיים ומהנים במיוחד.

אבידן קברנה סוביניון: כרמי הענבים נמצאים בגליל העליון והתיישנו במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. התוצאה היא יין קברנה סוביניון עשיר ומאוזן בעל ניחוחות פרי עשירים עם רמזים לתבלינים ועץ אלון ברקע.

מחיר: 80 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין הנבחרות ברחבי הארץ.

אבידן רזרב: יין הרזרב של יקב אבידן עשוי מענבי פטיט סירה שגדלו בכרמים בגליל העליון ועברו מיון קפדני, והאשכולות האיכותיים ביותר הוכנסו לחביות עץ אלון צרפתי, ליישון במשך 18 חודשים. זהו יין בעל אופי פירותי נהדר וניחוחות פרי יער עשירים לצד עץ אלון משולב ברקע. מרשים ומרוכז עם מרקם מלטף ואיזון מצוין.

מחיר: 125 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין הנבחרות ברחבי הארץ.

אבידן רזרב (צילום: איל קרן)

אבידן רזרב (צילום: איל קרן)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר