כוסות יין (צילום אילוסטרציה)
כוסות יין (צילום אילוסטרציה)

לבן על לבן: יינות מומלצים לחג השבועות

חג השבועות הפך מזמן לחג הגבינות והיין. בדקנו עבורכם כמה יינות מומלצים שילוו את ארוחת החג המסורתית ויהפכו אותה למושלמת

פורסם בתאריך: 2.6.19 08:54

-->

יקבי ברקן משיק לרגל חג השבועות יין גוורצטרמינר מסדרת האיכות SPECIAL RESERVE, בציר 2018.

שנת הבציר 2018 התחילה בחורף מועט משקעים ועונת הגשמים הסתיימה בכ-80% מכמות המשקעים של העונה המקבילה. עונת הגשמים השחונה המשיכה לחודשי אביב חמים מהממוצע ולאירועי גשם חריגים בחודש אפריל ומאי, אשר היו מלווים באירועי ברד וגשם חזק שהביאו לירידה משמעותית ביבול. חודשי הקיץ היו קרובים מאוד לממוצע מבחינת טמפרטורות, ואף נמוכים ממנו באזורי ההר הגבוהים. עונת הגידול אמנם הייתה מאתגרת והביאה ליבול נמוך, אך איכות הפרי הייתה גבוהה ועונת ההבשלה הייתה מתונה להפליא.
ענבי גוורצטרמינר ספיישל רזרב נבצרו בתחילת חודש אוגוסט, בבשלות פרי מדויקת מכרם "בלוע" הצמוד למושב דלתון שבגליל העליון, והגיעו ליקב באישון לילה, הותססו בטמפ' נמוכה והביאו ליצירת יין ארומטי ומרענן.

צבע היין קש זהוב בהיר. האף ארומטי במיוחד ומציג ארומות של סלט פירות קיצי, משמשים, אפרסקים בשלים, נגיעות מי ורדים ופריחת יערת הדבש. בפה היין חצי יבש, בעל גוף בינוני-קל וניתן להרגיש במתיקות המעודנת שנשארה בתום התסיסה. טעמי פירות טרופיים, נגיעות תפוז סיני ודבש משולבים בארומות פריחת ורדים וקליפות תפוזים מסוכרים מעוגנים בחמיצות מאוזנת ומרעננת המשאירה טעם של עוד.

מחיר: 75 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין ובנקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

גוורצטרמינר ספיישל רזרב של יקבי ברקו (צילום: יח"צ)

גוורצטרמינר ספיישל רזרב של יקבי ברקו (צילום: יח"צ)

 

יקב דלתון משיק לרגל שבועות את יין רוזה Alma Coral (עלמה קורל) בציר 2018. סדרת "עלמה" מציעה יינות בלנד ייחודיים מהחלקות המובחרות של כרמי יקב דלתון באזור גידול הגליל. יינות הרוזה הצטרפו ליינות הלבנים הצוננים שיקררו אותנו בקיץ ויתלוו למאכלי הגבינה בחג.

הענבים ליין "עלמה קורל" נבצרו בבציר ידני קפדני והגיעו ליקב לפני שעות עומס החום, על מנת לשמור על איכות הפרי. היין מופק מ-66% ענבי גראנש נואר ו-34% ענבי פינו גרי. כאשר הענבים הגיעו ליקב הם הופרדו משזרותיהם והכונסו לתוך המכבש להשריה. ענבי ה"גרנאש" הושרו כ-3 שעות (עד שהיינן החליט כי הצבע מספיק ורדרד) ונסחטו. התירוש נאסף למיכל נירוסטה ומעט לחביות עץ אלון בנות 3-4 שנים, וכך היין עבר את התסיסה האלכוהולית באופן ספונטני ושהה על משקעיו עד לבלנד הסופי.

ענבי הפינו גריי, שמייצר בעיקר יין לבן אך קליפותיו בצבע סגול, הושרו במשך 18 שעות בתוך מיכל ולאחר מכן נסחטו. זאת על מנת לייצר יין עם נפח, שמנוניות ומעט טאנין. הפינו גם הוא בתסיסה ספונטנית במכלי נירוסטה ומתאפיין בארומות של אבטיח ותפוז דם.

היין מבטא חדשנות, מקוריות ואיכות מכרמי הגליל. זהו יין חדש ומרגש ביקב דלתון, והמחשבה מאחוריו הייתה לייצר יין מקורי וחדש עם מעט מאוד צבע, יבש ובעל חמיצות מאוזנת. עלמה קורל מתאים במיוחד בהגשה של מאכלי ים, גבינות, אוכל אסייתי, אוכל חריף וים תיכוני או כמובן כיין יחיד בחברה טובה.

מחיר: 75 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

עלמה קורל 2018 של יקב דלתון (צילום: אורי גרון)

עלמה קורל 2018 של יקב דלתון (צילום: אורי גרון)

 

לרגל חג השבועות 'יקב סגל' משיק יין שרדונה מסדרת Free Run, בציר 2018. יינות סדרה Free Run מופקים מהחלק המובחר ביותר בחומר הגלם – קליפת הענב העשירה בצבע, טעם וארומה הייחודיים לזן ולכרם, ומקור הענבים בכרמי ההר הגבוהים בגליל העליון ובירושלים. על ידי סחיטה עדינה בלבד של הקליפות לאחר התסיסה, מתקבל היין העסיסי ביותר ולו טאנינים רכים ומבנה קטיפתי. ביין זה אין שימוש כלל בסחיטה חזקה אשר עלולה להוביל למרירות ולעפיצות.

היין הלבן הראשון בסדרת Free Run, המושק כשנה לאחר השקת הסדרה המצליחה, הרמוני ושלם, מינרלי ורענן, עם ארומה טרופית עוצמתית ונגיעות עץ אלון קלוי המוסיף מורכבות ועושר טעמים ליין יוצא דופן זה.

מחיר: 65 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין ובנקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

שרדונה מסדרת Free Run בציר 2018 של יקב סגל (צילום: יח"צ)

שרדונה מסדרת Free Run בציר 2018 של יקב סגל (צילום: יח"צ)

יקב היוצר הינו יקב ותיק מהגדולים בישראל, שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ, המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטיין, יינן צרפתי בעל שם עולמי שעלה לישראל עם החלום לייצר כאן יין איכותי.

לרגל חג השבועות מציעים ביקב יין סוביניון בלאן מסדרת בראשית (Genesis). תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר. התהליך ממשיך בבציר לילה עם ניחוח אגלי הטל העוטף את האשכולות. בתהליך ההתיישנות של היין, הענבים נשארים במגע עם הקליפות לשבוע בלבד, במטרה להביא יינות נגישים ובשלים יותר.

סובניון בלאן מסדרת בראשית הינו יין פריך ורענן שמקורו בכרמי כפר תבור. עשיר בניחוחות עשבוניים האופייניים לזן ממערב צרפת.

מחיר: 39.90 שקלים.

סוביניון בלאן מסדרת בראשית של יקב היוצר (צילום: אייל קרן)

סוביניון בלאן מסדרת בראשית של יקב היוצר (צילום: אייל קרן)

 

היוצר מוסקטו: יין לבן מתוק. המוסקטו הוא יין לבן עם טעם מתקתק, קליל, ריחני ורענן. היין מיוצר באזור Lazio במרכז איטליה, מזן מקומי של ענבי מוסקטו לבנים הגדל לאורך חופי Ulysses שבדרום Lazio .זן ענבי המוסקטו שייך לאחד מזני הענבים הוותיקים ביותר בעולם ויש הסבורים שבמקור מוצאו במזרח התיכון, והוא שימש לעשיית יין עוד בימי יוון הקדומה. לשם בחירת הכרמים המושלמים שיביאו לידי ביטוי את חזונו, ערך היינן באופן אישי את החיפושים באיטליה, ואיתר בין רומא לנפולי את הכרמים המתאימים במדויק ליצירת המוסקטו המבעבע.

מחיר: 39.90 שקלים. ניתן להשיג ברשתות ובחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ.

 

גוורצטרמינר יקב היוצר מסדרת VIRTUOSO: סדרת Virtuoso עוצבה בקפידה ובייחודיות רבה, וההשראה לעיצובה מגיעה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל בוטיק לזכוכית. גוורצטרמינר יקב היוצר מסדרת VIRTUOSO הינו יין מעודן ורענן, מענבי הזן הארומטי גוורצטרמינר הגדלים בצפון הנגב. בעל ניחוחות של פירות אקזוטיים, פרחים לבנים ותבלינים.

מחיר: 49.90 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ.

 

לגאטו שרדונה, יקב היוצר: סדרת הפרימיום המיוחדת מטופלת בצורה אישית במהלך כל השנה על ידי היינן ומבוססת על מספר זנים מובחרים ומגוונים. הסדרה הייחודית בנויה משילוב יוצא דופן של שני בצירים נפרדים, על מנת ליצור הרמוניה רעננה ומדויקת של טעמים אשר יתארו את חזונו של היוצר. יין מלא וארוך בניחוח פירות טרופיים ווניל. מופק מענבי שרדונה הגדלים בשילו בשומרון.

מחיר: 60 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ.

 

ויונייה מסדרת ליריקה, יקב היוצר: סדרת LYRICA עטורת הפרסים יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון, הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, ומתאימים יותר מכל לאקלים בישראל. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור. דגש רב הושם על גידול אופטימלי בכרם, שיאפשר להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר. יין מלא ועשיר עם ניחוחות של פירות לבנים, וניל ואפרסק. התיישן בחביות עץ אלון 5 חודשים. מקורו של הויונייה מהר ברכה שבשומרון.

מחיר: 90 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר