פסטיבל מפה ומצה (צילום: באדיבות עין שמר)
פסטיבל מפה ומצה (צילום: באדיבות עין שמר)

פסטיבל 'מפה ומצה' מגיע לנס ציונה בחול המועד פסח

אירועי "מפה ומצה" לכל המשפחה יתקיימו ב-12 אתרי מורשת ברחבי הארץ, לרבות בנחלת ראובן שבנס ציונה. האירועים יכללו מופעים לכל המשפחה, מפגשי סופר, הצגות לילדים, סדנאות יצירה, הפעלות מיחזור ופעילויות מלאכות קדומות, והכל ללא תשלום

פורסם בתאריך: 14.4.19 07:43

-->

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים מזמינים את הציבור הרחב לאירועי 'מפה ומצה', המחברים את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת בצפון, בדרום, במרכז ובירושלים. הפסטיבל מתקיים זו השנה הרביעית ביוזמתה של שרת התרבות מירי רגב, מתוך מטרה להפכו למסורת ארוכת שנים. הפסטיבל השנה יתקיים בסימן "עבר בונה עתיד". המבקרים באתרי המורשת ייהנו מאטרקציות שיחשפו את הילדים למקצועות שנעלמו, עבודות כפיים, בעלי מלאכה ועוד מלאכות רבות שחיברו בין האדם למקום ולאדמה עליה הוא חי.

השנה הפסטיבל מתקיים גם קרוב לבית, בנחלת ראובן של בית ראשונים בנס ציונה, וזו הזדמנות נהדרת להכיר את ההיסטוריה המקומית. נחלת ראובן הינו מוזיאון פתוח המספר את קורות משפחת לרר בשנותיה הראשונות במקום. פה התחילה העיר נס ציונה ונוסד ענף הדבוראות המודרנית בארץ על ידי ראובן לרר ובנו משה, שהיו הדבוראים היהודים הראשונים בארץ ישראל המתחדשת.

המבקרים שיגיעו לנחלת ראובן בימי הפסטיבל יוכלו להנות מסדנת מובייל דבורים, משחקנים תקופתיים המציגים ומספרים את סיפורה המיוחד של נחלת ראובן, הצגות לכל המשפחה, "ג'ק ואפון הפלא", "המלך אמר", "החלילן מהמלין", "עוץ לי גוץ לי" וסדנאות יצירה ושימור.

פירוט הפעילויות בנחלת ראובן:

סדנאות שימור: סדנת ציורי קיר – התנסות בטכניקה מיוחדת  של ציור קיר באמצעות שבלונה. מלאכת השימור – פעילות יצירה לקטנטנים בליווי חותמות של מבנים לשימור. יוצרים שימור – יצירה וקישוט צריפי ראשונים מקרטון, הכנת דגם "פופ אפ" ודפי צביעה של מבנים היסטוריים.

פעילויות בימי הפסטיבל בין השעות 10:00-15:00. סדנת מובייל דבורים + דבורי שיווי משקל מחומרים בשימוש חוזר. שחקנים תקופתיים מציגים ומספרים את סיפורו המיוחד של בית ראשונים – בית ראובן, תולדות נחלת ראובן וענף הכוורנות בארץ ישראל. במקום באר אנטיליה פעילה והילדים יוזמנו להתנסות בהפעלתה.

הצגות ומופעים ביום שלישי ה-23.4:

11:00: "ג'ק ואפון הפלא" – אורן והמזוודה. לפני שנים רבות, בעיירה שהייתה רחוקה מהמקום בו אנחנו נמצאים, חי ילד עם אמו והם היו די עניים. הילד פגש בקוסם מיוחד, שנתן לו אפון פלא ביד.

13:00: "החלילן מהמלין" – אורן והמזוודה. לעיירה המלין פלשה להקה של עכברים והפריעה את מנוחת כל התושבים. לעיירה הגיע גם חלילן קוסם שהסכים לסלק את העכברים רק אם ראש העיר ישלם. ראש העיר הבטיח אך לא קיים. מעניין איך הסיפור הסתיים.

14:00: "עוץ לי גוץ לי" – אורן והמזוודה. לפני שנים רבות, ביער עבות, חי לו גמד שלא היה כל כך נחמד. ההצגה מספרת על בחור שנקלע לצרה ועל גמדון שובב שמציע לו עזרה. מה צריך לעשות הבחור כדי להתחתן עם נסיכה? ומה הוא צריך לתת לגמד בתמורה לעזרה?

הצגות ומופעים ביום רביעי ה-24.4:

11:00: "המלך אמר" – תיאטרון רחוק. בממלכת ביצבוצה שולט מלך מפונק, שמבקש לעשות דברים בלתי אפשריים. הצפרדעים באגם מפריעות את מנוחתו והמלך מחליט לגרשן. המעשה הפזיז פותח שרשרת של אירועים שלא ניתן לצפות את סופה. ההצגה עוסקת בתלות ההדדית בין כל היצורים בטבע.

'מפה ומצה', חול המועד פסח, 23-24 באפריל 2019, בין השעות 09:30-16:00. פרטים מלאים באתר www.mapaUmatza.co.il  ו-בפייסבוק 'המועצה לשימור אתרים'. הפעילויות ללא תשלום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר