יינות כרמל סלקטד (צילום: יח"צ)
יינות כרמל סלקטד (צילום: יח"צ)

לא תוכלו לעצור ב-4 כוסות: היינות המומלצים לפסח 2019

חג הפסח בכלל, וליל הסדר בפרט, מאפשרים לנו ללגום יין במהלך קריאת ההגדה וסביב השולחנות העמוסים בכל טוב. אספנו עבורכם את היינות המומלצים שישדרגו כל ארוחה ומפגש משפחתי

פורסם בתאריך: 11.4.19 08:22

-->

חג הפסח בכלל, וליל הסדר בפרט, מאפשרים לנו ללגום יין במהלך קריאת ההגדה וסביב השולחנות העמוסים בכל טוב. אספנו עבורכם את היינות המומלצים שישדרגו כל ארוחה ומפגש משפחתי.

ירדן גוורצטרמינר 2018 של יקב רמת הגולן:

ירדן גוורצטרמינר 2018 מציג ניחוחות פרי של ליצ'י, משמש, אפרסק, מנגו, תפוח ופסיפלורה, לצד מאפיינים של פרחים ותבלינים (ממש בין היבש למתקתק). זהו יין בעל גוף בינוני מלא טעם ומורכב ועם מתיקות מרומזת. ירדן גוורצטרמינר מוכן לשתייה כעת, אך ימשיך להשתפר ולהתפתח במהלך 18 חודשים מהבציר וצפוי לשמור על איכותו עד כשלוש שנים ממועד הבציר. נהדר לשתייה בפני עצמו כאפריטיף, וישתלב מעולה עם עוף לאקסה תאילנדי, פיצה ביאנקה עם בזיליקום ובוראטה או צלעות עגל בתנור גריל.

2018" היה בציר מוקדם ויחסית קצר. חורף חמים ואביב מוקדם מהרגיל הביאו לעונת בציר מוקדמת. לאחר פתיחת הבציר 10 ימים לפני המועד, הטירוף הגיע בשבועות 5 ו-6, עם 34% מסך הענבים בשבועיים האלה בלבד. בעוד שבדרך כלל אנו בוצרים כ-30% מהפרי בחודש אוקטובר, ב-2018 נותרנו רק עם 11% מהענבים עדיין על הגפנים, וסיכמנו את הבציר ב-15 לאוקטובר. מזג אוויר מהמם בקיץ יחד עם יבולים נמוכים מהרגיל סיפקו לאוהבי היין עוד בציר מעולה מבית יקב רמת הגולן".

ירדן גוורצטרמינר 2018 עשוי כולו מענבי גוורצטרמינר הגדלים בצפון הקר של רמת הגולן, אזור שהוכח כאידיאלי לגידול גוורצטרמינר באיכות גבוהה.

הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ-400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף. יקב רמת הגולן ממוקם בעיר קצרין אשר במרכז הגולן.

מחיר: 75 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

ירדן גוורצטרמינר 2018 (צילום: חגית גורן)

 

גמלא קברנה סוביניון 2016 של יקבי רמת הגולן:

גמלא קברנה סוביניון 2016 מציג ניחוחות פרי של דובדבן ושזיף אדום, מאפיינים קלים של אדמה ורמזים לקקאו ועשבי תבלין טריים. זהו קברנה קלאסי מלא גוף וטעם. בעוד שהיין מהנה לשתייה כעת, גמלא קברנה סוביניון ימשיך להשתפר בבקבוק ויישמר במיטבו 6 עד 8 שנים מהבציר.

היין משתלב נהדר עם מנות כמו צלעות עגל צרובות במחבת, צלעות טלה בברביקיו או טארט פטריות וגבינת גרוייר.

"בציר 2016 היה יוצא דופן. אחרי חורף שגרתי, בפברואר טמפרטורות היום הממוצעות היו גבוהות ב-4 מעלות מהרגיל והכינו את הקרקע לאביב חם. גשמים קלים בחורף יחד עם ממטרים רגילים באביב הביאו אותנו ל-75% מממוצע המשקעים השנתי. קיץ מתון לא הספיק כדי לבטל את השפעת חום האביב, מה שהביא לבציר מהיר וסוער – הקצר ביותר ב-22 השנים האחרונות. הקיץ הנהדר הוביל ליינות באיכות מרגשת, המוכיחה פעם נוספת שגחמות של בציר מסוים אינן מונעות מכרמי רמת הגולן להניב יינות מעולים באופן עקבי".

גמלא קברנה סוביניון 2016 מיוצר מענבי קברנה סוביניון המגיעים בעיקר ממספר כרמים ברמת הגולן הקרירה ומעט פרי מכרם אחד הממוקם בגליל העליון. היין התיישן למשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף. יקב רמת הגולן ממוקם בעיר קצרין אשר במרכז הגולן.

מחיר: 65 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

גמלא קברנה 2016 (צילום: חגית גורן)

 

2018 Dalton Estate Fume Blanc של יקב דלתון:

יקב "דלתון" מציג את Fume Blanc  (פומה בלאן) בציר 2018 מסדרת ה"אסטייט" של היקב, יין לבן צונן שמתאים לעונת האביב. היין מכיל סוביניון בלאן מכרם אלקוש, מכרם ספסופה, כרם בן זמרה וכרם תל פארס. כל חלקה נבצרה בבציר ידני ותססה בנפרד על מנת לשמר את האיכות הארומטית והחומצות הרגישות לחמצן.

"פומה בלאן" מורכב מכמה שיטות ייננות, חלקו מותסס בתסיסה ספונטנית בחביות עץ אלון צרפתי מובחרות בנפח של 225 ליטר ולאחר מכן מיושן על שמריו למשך של כ-6 חודשים, וחלקו השני מותסס במכלי נירוסטה בתסיסה קרה. כך מתקבל יין ארומטי מאוד ובעל גוף קל יחסית. לאחר השלמת תקופת ההתבגרות של כל אחד מהמרכיבים נעשה הבלנד הסופי.

"פומה בלאן", בציר 2018 בעל ניחוחות של אפרסק לבן, מלון ומעט אשכוליות המאוזנים על ידי ניחוח מעושן קל מהחבית. בפה היין הוא מעוגל בעל חומציות מאזנת עדינה ושפע של טעמי פירות. טמפרטורה מומלצת להגשה: 8-10 מעלות.

מחיר: 50 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

יין דלתון fume blanc (צילום: אורי גרון)

 

DALTON ESTATE Petite Sirah 2017 של יקב דלתון:

יקב דלתון מציע את יין Petite Sirah (פטיט סירה) בציר 2017 מסדרת היינות estate. הפטיט סירה נקרא גם דוריף ומקורו בצרפת. בארצנו, הסתגל זן הענבים המיוחד לאקלים הים תיכוני. הכרם ממוקם באזור שפלת יהודה במושב קדרון – סמוך למושבה גדרה, וניטע בשנת 2000. על מנת לקבל את מירב האיכות מכרם זה, היקב שמר על רמת יבול נמוכה ביחס לזן ועשה דילולים חוזרים ונשנים לאורך השנה. בנוסף, הכרם חולק ל-3 תת חלקות אשר הקפידו לגדל כל אחת מהן באופן המתאים לה. הענבים ליין זה רוסקו והותססו על הקליפות במשך שישה ימים שלאחריהם הם נסחטו ועם סיום התסיסה המלו-לקטית עבר היין להתיישנות בחביות עץ אלון אמריקאיות וצרפתיות למשך כשנה.

פטיט סירה בציר 2017 הוא יין עמוק ופירותי, בעל חמיצות נמוכה יחסית, צבעו סגול כהה והוא מרוכז בטעמו, בצבעו ובארומה שלו. היין בעל ניחוח של קפה, קקאו ופטל בר שחור ובלגימה היין רך מאוד וחלק. מתאים לליווי גריל, צלי ושתייה באירועים חברתיים.

מחיר: 65 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

DALTON ESTATE Petite Sirah 2017 (צילום: אורי גרון)

 

סירה מסדרת אשכולות שלמים של 'יקב סגל', בציר 2017:

יין סירה 'אשכולות שלמים' מגיע מהרי יהודה, מכרם יחידני בעמק קטן בקרית ענבים. הכרם אינו מושקה והיבול הינו נמוך במיוחד באופן טבעי. הענבים נבצרו ידנית והוכנסו בשלמותם באמצעות מנוף הרמה למיכל תסיסה רחב. לאחר תסיסה של שבועיים עם השזרות וללא כל הפרדה או מעיכה, נסחטו הענבים בעדינות והיין השלים את תסיסתו במיכל. היין התיישן לאחר מכן משך 15 חודשים בחביות צרפתיות מגילאים שונים וגדלים שונים, ובוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד.

רשמי טעימה: באף פלפל שחור, לבנדר, זיתים שחורים, כמו גם מעט קפה קלוי ונגיעת אגוזי לוז. בפה חמיצות רעננה ותיבול עדין. הגוף מלא והסיומת פרחונית, מתובלת וארוכה במיוחד.

מחיר: 110 שקלים. ניתן למצוא במסעדות ובחנויות יין נבחרות.

סירה מסדרת אשכולות שלמים של יקב סגל (צילום: יח"צ)

סירה מסדרת אשכולות שלמים של יקב סגל (צילום: יח"צ)

 

פינו נואר מסדרת 'אשכולות שלמים' של יקב סגל, בציר 2017:

פינו נואר 'אשכולות שלמים' מגיע מהרי יהודה, מכרם יחידני בבית נקופה בגובה של כ-800 מטרים. הכרם גדל על אדמת גיר עם מרבצי סלע ועם מעט מאד אדמה. התוצאה היא כרם מרוסן ובעל יבול טבעי נמוך. הענבים נבצרו ידנית והוכנסו בשלמותם באמצעות מנוף הרמה למיכל תסיסה רחב. לאחר תסיסה של כשלושה שבועות עם השזרות ללא כל הפרדה או מעיכה, נסחטו הענבים בעדינות והיין השלים את תסיסתו במיכל. היין התיישן לאחר מכן במשך 15 חודשים בחביות צרפתיות מגילאים שונים, ובוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד.

רשמי טעימה: באף פרחים לבנים, תבלינים, פירות יער שחורים ואגוזים, כמו גם מעט וניל וקלייה שמקורם בחבית. בפה חמיצות רעננה ותיבול. הגוף מלא, והסיומת פירותית, פרחונית, מתובלת וארוכה במיוחד.

מחיר: 110 שקלים. ניתן למצוא במסעדות ובחנויות יין נבחרות.

פינו נואר מסדרת אשכולות שלמים של יקב סגל (צילום: יח"צ)

 

שרדונה מסדרת 'התססה פראית' של יקב סגל, בציר 2018:

מקור הענבים בכרם שרדונה יחידני ברמת דלתון שבגליל העליון, בגובה של כ-800 מטרים. הענבים גדלים שם על אדמת טרה רוסה על גיר. הכרם יושב במדרון הר מאוורר במיוחד. ענבי השרדונה גדלים תחת עלווה גדולה במיוחד, מוצללים ממגע עם שמש ישירה. המטרה היא להגן על ארומת השרדונה ולשמר את רעננות הפרי הייחודית לענבים הגדלים באקלים קריר ובגובה רב, כזו המספקת ניחוחות פירות הדר ופרחים לבנים. לאחר סחיטה עדינה תסס היין בחבית עם שמרי הבר אותם נשאו הענבים מהכרם, כלומר ללא תוספת שמרים כלל. היין התיישן כחצי שנה בחביות צרפתיות, על שמריו, וללא תסיסה מאלולקטית בכדי לשמר את החמיצות הטבעית שלו.

רשמי טעימה: ליין צבע בהיר עם מעט גוון ירקרק. באף נגיעת פריחת הדרים, אשכולית לבנה וארומות וניל, אגוזים וקלייה שמקורן בחביות. בפה הגוף מלא, החמיצות רעננה והסיומת פירותית, עשירה וארוכה.

מחיר: 65 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין והאלכוהול המובחרות ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

שרדונה מסדרת התססה פראית של יקב סגל (צילום: יח"צ)

 

קברנה סוביניון מסדרת 'התססה פראית' של יקב סגל, בציר 2017:

מקור ענבי קברנה סוביניון בכרם בבית נקופה שבהרי ירושלים. זהו כרם גירני מאד, בעל אדמה ענייה ומרסנת. הוא מאוורר במיוחד משום מיקומו: מעל כביש מספר אחד, על פרוזדור ירושלים בגובה של כ-800 מטרים, חשוף לרוחות ולבריזת הים התיכון. הענבים הותססו עם שמרי הבר אותם נשאו מהכרם, כלומר ללא תוספת שמרים כלל. היין תסס כשבועיים ואחר כך עברו הענבים סחיטה עדינה והיין המשיך להתיישנות במשך שנה בחביות צרפתיות. היין בוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד.

רשמי טעימה: ליין צבע אדום-שחור כהה. באף פירות יער, פירות אדומים ותבלינים, כמו גם וניל, קפה וקלייה שמקורם בחבית. בפה גוף מלא וחמיצות רעננה. ליין סיומת פירותית, מתובלת וארוכה.

מחיר: 65 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין והאלכוהול המובחרות ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

קברנה סובניון מסדרת התססה פראית של יקב סגל (צילום: יח"צ)

'Reserve the Gold Edition' של 'יקבי ברקן':

יקב ברקן השיק מהדורה מיוחדת ומוגבלת לסדרת רזרב המוכרת והאהובה, 'Reserve the Gold Edition'. תחת מהדורה זו מושק יין מענבי קברנה סוביניון אשר גדלו בכרם בן זמרה הנחשב לאחד מאזורי הגידול הטובים בארץ. השילוב של ענבי קברנה סוביניון אשר גדלו בכרם מיוחד זה הוליד יין יוצא דופן בעל אופי ייחודי עד כדי כך שהחליטו ביקב להשיק עבורו את מהדורת הזהב כחותמת איכות המסמנת את אופיו המיוחד.

לאחר תסיסה, התיישן היין בחביות עץ אלון אשר נבחרו על ידי הייננים במיוחד עבור יין זה. היין מאופיין בארומות שזיף בשל ותבלינים מתקתקים, טאנינים מאוזנים וסיומת ארוכה ופירותית.

מחיר: 40 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין ורשתות השיווק ברחבי הארץ.

קברנה סובניון רזרב דה גולד אדישן של ברקן (צילום: יח"צ)

 

סדרת VIRTUOSO של יקב היוצר:

הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה סוביניון, מרלו ושיראז. סדרת Virtuoso עוצבה בקפידה ובייחודיות רבה, וההשראה לעיצובה מגיעה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל בוטיק לזכוכית בצרפת. ייצור היין בוצע על ידי קליטת הענבים וריסוקם, הם קוררו ועברו להשריה קרה עם הקליפות למשך כ-3 שבועות. לאחר מכן, היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 9 חודשים.

הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים שמתאימים לשולחן החג ולכל אירוע חגיגי:

קברנה סוביניון – יין בעל טעם חזק ועוצמתי מכרמי קברנה סוביניון בגליל העליון ומכרמים במושב דישון. יין חזק ועוצמתי, שילוב בין ענבי קברנה מכרמים במושב דישון ובמושב לכיש. בעל ניחוחות של ענבי שועל וציפורן.

מרלו – יין מלא עם רעננות מיוחדת מכרם הנטוע בקרבת צומת ישע שבגליל העליון, בעל ניחוחות של פטל אדום ווניל.

שיראז – יין רך ועוצמתי הנוצר משילוב ייחודי של 2 כרמי שיראז, האחד ממוקם צפונית לכפר תבור והשני נטוע במורד מדרון על יד קיבוץ עין דור. בעל ניחוחות של תותים, שזיף וקינמון.

גוורצטרמינר – יין מעודן ורענן, מענבי הזן הארומטי גוורצטרמינר הגדלים בצפון הנגב. בעל ניחוחות של פירות אקזוטיים, פרחים לבנים ותבלינים.

מחיר: 49.90 שקלים. מבצע לפסח: 2 בקבוקים ב-80 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין ורשתות השיווק ברחבי הארץ.

יין מרלו מסדרת וירטואוזו של יקב היוצר (צילום: אייל קרן)

 

סדרת בראשית (Genesis) של יקב היוצר:

הזנים השונים נוצרו מכרמים רעננים מצפון הארץ ועד דרומה. תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר. התהליך ממשיך בבציר לילה עם ניחוח אגלי הטל העוטף את האשכולות. בתהליך ההתיישנות של היין, הענבים נשארים במגע עם הקליפות לשבוע בלבד, במטרה להביא יינות נגישים ובשלים יותר. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 6 חודשים.

קברנה סוביניון – יין מלא עם ניחוחות חזקים, נוצר משילוב ענבים בין שני כרמים מהצפון המוריק בכרם דישון לדרום שטוף השמש בכרם לכיש. נוצר מענבי קברנה הגדלים בגליל העליון ובחבל לכיש. יין מלא אך מלטף עם ארומות של פירות יער ווניל.

מרלו – יין עדין ורענן, משלב את קסם הכרמים של זיכרון יעקב הירוקה ואת ניחוח הכרמים הוותיקים. משלב קסם של כרמי זכרון יעקב עם ניחוחות כרמי גבעת שמש. יין עדין ורענן בעל ניחוחות פטל ומוקה.

שיראז – יין רך עם מרקם קטיפתי ומלטף, נוצר משילוב של 3 כרמים ייחודיים מאזור כפר תבור. שילוב של 3 כרמים יהודיים נטועים בזן שיראז באזור כפר תבור. יין רך וקטיפתי בעל ניחוחות של שזיף וקקאו.

שרדונה – יין מלא ורענן הנוצר מענבי השרדונה הגדלים בשילו.

סוביניון בלאן – יין פריך ורענן שמקורו בכרמי כפר תבור. עשיר בניחוחות עשבוניים האופייניים לזן ממערב צרפת.

רוזה – יין עגול ורענן המופק מענבי גראנש הגדלים בכפר קיש שבגליל התחתון. עשיר בניחוחות של פרי אדום המופק מתסיסה קרה של יין.

מחיר: 39.90 שקלים. מבצע לפסח: 2 בקבוקים ב-60 שקלים. ניתן להשיג ברשתות ובחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ.

בראשית shirazt 14 צילום אייל קרן

יין שירז מסדרת בראשית של יקב היוצר (צילום: אייל קרן)

 

סדרת SELECTED מבית יקבי כרמל:

יקבי כרמל משיקים מראה חדש לסדרת היינות המובילה והנמכרת ביותר בישראל, סדרתSELECTED , כחלק ממהלך השקת שפה מיתוגית חדשה ליקבי כרמל. הלוגו החדש משלב עברית אנגלית, תוך הבלטה של סמל המרגלים, והצורה האובלית שלו יוצרת מדליה בגווני זהב המוטבעת בחלק העליון של התווית.

סדרת SELECTED ביססה את מעמדה לאורך השנים כסדרת יינות מובילה בישראל, המעניקה תמורה גבוהה למחירי היין הנוחים. בסדרה מגוון יינות וזנים: אדומים, לבנים, סמוקים ומוסקטו. יינות נגישים בעלי אופי צעיר, פירותי ורענן.

יקבי כרמל מטפחים כרמים במיטב אזורי היין בישראל, עם 108 כורמים, ומפעילים ארבעה יקבים: היקב המרכזי בזכרון יעקב, יקב אלון תבור בגליל, יקב קאיומי בגליל העליון ויקב יתיר בתל ערד. היקב ההיסטורי הגדול של המדינה, שממשיך להשתדרג ולעבור מהפך בעשורים האחרונים ומייצר כיום יינות בסדרות שונות, מיינות שולחנים בסיסיים ועד ליינות סופר פרמיום, המייצגים את אזורי היין הטובים בישראל וזוכים להצלחות מקומיות ובינלאומיות רבות, ולפרסים ותעודות הוקרה בתחרויות בארץ ובעולם כולו. בין הסדרות המובילות של היקב: Selected, Private Collection, הסדרה האזורית ועוד.

מחיר: 30 שקלים. ניתן להשיג ברשתות שיווק נבחרות.

יינות כרמל סלקטד (צילום: יח"צ)

יינות כרמל סלקטד (צילום: יח"צ)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר