פלאפל נטו (צילום: רותי ורד)
פלאפל נטו (צילום: רותי ורד)

"פלאפל תמיד נראה לי ספוג בשמן ועשוי מחומרים מזיקים, עד שהכרתי את פלאפל נטו בשעריים"

אלי אליאס, בעל פלאפל נטו בשעריים, עושה את הכל בעצמו - כולל את החמצת המלפפונים. אולי בגלל זה התמכרתי למנה שלו

פורסם בתאריך: 28.7.17 07:00

-->

אני אישית תמיד הייתי נגד פלאפל. מתוקף היותי מקפידה על ספורט ותזונה בריאה, פלאפל תמיד נראה לי ספוג בשמן ועשוי מחומרים לא ידועים, נסתרים למשתמש ומזיקים. כך חשבתי עד שהכרתי את פלאפל נטו של אלי אליאס בשכונת שעריים. ערב אחד פשוט הייתי מורעבת ונשברתי נגד כל העקרונות שלי. אמרתי 'יאללה, פלאפל'. מאז התמכרתי וחזרתי לשם שוב ושוב. מבחינתי פלאפל נטו הוא תענוג קולינרי אמיתי.

פלאפל נטו (צילום: רותי ורד)

פלאפל נטו (צילום: רותי ורד)

 

אלי: "יש פלאפליות שעושות כל מיני שטיקים וטריקים כדי להוזיל חומרים ומחירים. אנחנו לא עושים את זה. אצלנו הפלאפל עשוי מחומוס אמיתי, חומוס שלי. זה אשכרה חומוס כדי שיהיה כמו שצריך. הפרודוקטים אצלנו הכי יקרים שיש ואפילו את המלפפון אני מחמיץ בעצמי וחותך פה במקום. בואי, תראי".

ואכן ראיתי. גם את גרגרי החומוס וגם את המלפפון הביתי המוחמץ.

פלאפל נטו (צילום: רותי ורד)

פלאפל נטו (צילום: רותי ורד)

 

אלי, אתה לוקח 13 שקל למנה כשאפשר למצוא בעיר גם אחלה פלאפל בפחות מזה. אני אישית מכירה כמה מקומות טובים שמוכרים בעשרה שקלים. למה ההבדל?

"קודם כל, כי כמו שאמרתי הפרודוקטים אורגינליים ואת הכל אני עושה בעצמי מחומרים טבעיים. חוץ מזה אני רוצה שכל לקוח יקבל את המקסימום. אני לוקח מהלקוח כדי לתת לו בחזרה מה שהוא צריך, לתת לו מכל טוב. את היית עדה לכך שבן אדם ביקש עוד טחינה ועוד כמה דברים בצד, אז נתתי אקסטרה. אני לוקח עוד כמה שקלים על מנה ובגלל זה יכול לפנק את הלקוח כמו שצריך. מישהי ביקשה כשהיית פה בעצמך תשעה כדורים במנה, אז אני שם לה תשעה כדורים במנה, כי היא רצתה".

מאיפה למדת לעשות פלאפל?

"המתכון של הפלאפל נשאר במשפחה כבר 40 שנה, אני לא המצאתי אותו. המציא אותו דוד יקר מהמשפחה מצד סבא ואנחנו פיתחנו אותו קצת ועשינו אותו יותר טעים. אני חצי טורקי חצי הודי".

אלי, בן 40 למרות שהוא נראה בן 25, הוא אב לארבעה ילדים. הוא עצמו נמצא בפלאפלייה משעת הפתיחה בשעה שמונה בבוקר ועד הסגירה בעשר בלילה. חשוב לו לוודא שהכול נעשה כמו שצריך.

אלי אליאס

אלי אליאס

 

אלי: "הכל פה עובד דרכי, התפעול והעשייה. זו כמובן עבודה סיזיפית, אבל רק בעל הבית יכול לעשות את המיטב. אני  נמצא כאן כל שעות הפעילות וזו קריעה".

מה לך ולשכונת שעריים?

"נולדתי בשעריים. זאת הבלטה שלי ואני מאוד אוהב את המקום. שעריים זו הילדות שלי, שעריים זה שלי, זה אני. חזרתי לכאן אחרי עשר שנים מאזור הצפון".

ואיך הולך?

"ישנם הרבה לקוחות. יש ימים פחות טובים וימים יותר טובים, אבל בסך הכל הלקוחות חוזרים".

 

איזו פלאפלייה עושה לכם את זה? ספרו לנו בתגובות ואולי נגיע לבקר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פלפל השוק אין יותר טעים ממנו. 10. שח למנה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק אצל זאב בשוק! הפלאפל היחידי שלא עושה לי צרבת. טעם מעולה ושירות עם חיוך

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר