פרפר( צילום: שלו וייסמן)
פרפר( צילום: שלו וייסמן)

טיול לשבת באזור רחובות: סיור פרפרים לכל המשפחה בתל גזר

חוקר הפרפרים הישראלי דובי בנימיני מקיים בשבת (23.3) סיור פרפרים בחינם לכל המשפחה בתל גזר. יש להירשם מראש בקישור המצורף

פורסם בתאריך: 17.3.19 08:52

-->

האביב בפתח והפרפרים כבר מעופפים בחוץ. לפעמים מתחשק להתעופף איתם ולהכיר את עולמם יותר לעומק, וישנם אנשים שהגשימו את המשאלה הזו והצטרפו לאגודת חובבי הפרפרים בישראל, אגודה ללא מטרות רווח שחוקרת ומנטרת פרפרים באופן מדעי ומגינה עליהם.

איל מצליח מקיבוץ נען הוא אחד מאותם אנשים שפעל להקמת קהילה לניטור פרפרים במועצה האזורית גזר, אשר פועלת במסגרת היחידה הסביבתית במועצה האזורית ובמסגרת אגודת חובבי הפרפרים בישראל. הקהילה המקומית של המועצה תצטרף לקהילות מנטרים אחרות שכבר פועלות ברחבי הארץ במסגרת פרויקט מדע אזרחי מרתק, העוקב אחר פעילות הפרפרים בישראל.

לכבוד האביב הקהילה יוצאת לדרך ביום שבת הקרוב, בסיור פרפרים מיוחד בהדרכתו של דובי בנימיני, יו"ר אגודת חובבי הפרפרים בישראל ומחבר "מדריך הפרפרים של ישראל".

פרפר( צילום: שלו וייסמן)

איל מצליח, שמעיד על עצמו כמי שמתרגש לראות 'מושית השבע' או גמל שלמה בגינתו בדיוק כפי שהוא מתרגש לראות פרפר מבקר בה, מסביר למה בכל זאת פרפרים: "בגדול יש לכך שתי תשובות, אחת קצרה ואחת ארוכה. התשובה הקצרה – למה לא? הם יפים, הם מרתקים, הם מפתיעים והם חיים סביבנו. התשובה הארוכה – כי אני מאמין שהאהבה הטבעית שלנו לפרפרים היא חלון שדרכו אפשר לקרב אנשים וילדים לסביבת החיים הטבעית שלנו ולגרום לכולנו לכבד אותה קצת יותר. אי אפשר להכיר את עולמם של הפרפרים מבלי להעמיק את ההיכרות עם צמחיית הבר הטבעית שלנו. הפרפרים תלויים באופן מוחלט בהימצאותם של צמחים מסוימים. על כן היכרות עם עולמם כרוכה בהיכרות עם עולם הצומח. יתר על כן, פרפרים הם "סמן אקולוגי". מכיוון שחייהם והתפתחותם תלויים באופן מוחלט בהימצאותם של צמחי בר מסוימים ובתנאי מזג אוויר מסוימים, הרי שכל שינוי סביבתי (זיהום אוויר, הדברה כימית, הרס בתי גידול, התחממות גלובלית, ועוד) גורר שינוי בשכיחות הופעתם של הפרפרים בסביבתנו".

סיור הפרפרים פתוח לקהל הרחב, אין צורך בידע קודם על עולם הפרפרים, והוא ללא עלות. הסיור ייצא מכרמי יוסף ויתקיים בגן הלאומי תל גזר בין השעות 10:00-12:00. פרטים מלאים והרשמה בקישור זה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר