אסף גרינברג (משמאל)
אסף גרינברג (משמאל)

"לא הגעתי לאן שהגעתי בזכות ירושה, אלא בזכות עבודה קשה"

אסף גרינברג ומשה טיילר פתחו ברחובות סניף של פיצה "פאפא ג'ונס". עבור גרינברג מדובר בסגירת מעגל וחזרה לעיר מגוריו, ועל כך הוא אומר: "להפעיל עסק בעיר מגוריך עולה לפעמים בבריאות, כי כאן כולם מכירים את כולם, אבל החלטנו שגם לתושבי רחובות מגיעה הפיצה הכי טובה שיש"

פורסם בתאריך: 2.8.18 07:26

-->

אחרי שלושה סניפים מצליחים ברחבי הארץ של רשת הפיצריות "פאפא ג'ונס", מותג הפיצה השלישי בגודלו בארצות הברית, אסף גרינברג חוזר הביתה ופותח סניף במקום מגוריו, רחובות. הסניף, שממוקם ברחוב מוטי קינד 10 בעיר במערב העיר, מתפרס על פני 106 מטרים עם 24 מקומות ישיבה. בתפריט ניתן למצוא את כל התוספות הקלאסיות וגם כאלה ייחודיות ופחות מוכרות, כמו: כדורי בשר ונתחי עוף בגריל. במקום מועסקים 35 עובדים והוא מספק שירותי משלוחים לאזור רחובות ונס ציונה במשך שבעה ימים בשבוע.

גרינברג, בן 49, נשוי לעו"ד שרית אטינגר גרינברג ואב לשלושה ילדים. יחד עם מושיקו טיילר הם מחזיקים את סניפי פאפא ג'ונס בישראל וברשתות המזון האסייתיות פרנג'ליקו והסושיה, שכבר מפעילה סניף ברחובות. את דרכו החל גרינברג כשליח פיצה, אך היזמות שבערה בו הובילה אותו לשנות כיוון.

"לא הגעתי לאן שהגעתי בזכות ירושה, אלא בזכות עבודה קשה", הוא אומר. "אמא שלי נפטרה כשהייתי בן 13 ואבא גידל אותנו לבד ועבד כדי שלא ייחסר לנו כלום. לא היינו משפחה עשירה. הכל בחיים שלי זה עניין של החלטות נכונות בזמן הנכון וכמובן מזל".

אסף גרינברג (משמאל)

אסף גרינברג (משמאל)

 

בצבא שירת גרינברג כקצין בהנדסה קרבית. בעצת סבו החל ללמוד מדידות. במקביל, כדי להשלים הכנסה, עבד כשליח בדומינוס פיצה.

"הייתי שליח בסניף רמת אביב בשנת 1991. הייתי מביא לאנשים פיצה עם מסיכת אב"כ על הרגל", הוא נזכר וצוחק. "תוך שמונה שנים הפכתי להיות מנכ"ל הרשת כולה, כשבדרך אני עובר את כל שלבי הניהול האפשריים. בהמשך ניהלתי את הזיכיון של הרשת בשוויץ".

שלוש שנים בשוויץ הספיקו לגרינברג ומשפחתו, ששינו כיוון לאנגליה אך ברגע האחרון חזרו לישראל כדי לנהל את הרשת המקומית שנקלעה לקשיים כלכליים. גרינברג כבר היה מוכן עם תכנית הבראה מפורטת, אך בעלי החברה חשבו אחרת והלכו לכינוס נכסים. קשריו של גרינברג עם מנכ"ל הרשת העולמית הובילו לכך שרכש את הזיכיון בישראל והעמיד את הרשת מחדש על הרגליים עם עוד שני שותפים.

גרינברג: "במשך ארבע שנים הצלחנו לשלש את ההכנסות ותוכנית ההבראה יושמה במלואה. בשלב הזה קיבלתי הצעה להיות זכיין אזורי באנגליה והלכתי על זה. כשעלתה ההצעה למכור את העסק שם, קיבלתי החלטה לעשות זאת ויצאתי עם רווח יפה. כאשר חזרתי לארץ וראיתי שזה כבר לא זה, מכרתי את החלק שלי ואת סניף רחובות, שהיה בבעלותי הפרטית".

כמו שגרינברג אומר, הוא תמיד שואף לקבל את ההחלטה הנכונה בזמן הנכון. כך קרה גם כשנכנס כשותף עם 51 אחוז ברשת הסושיה, אך קיבל החלטה להישאר לבד אחרי שהשותפים החליטו להתמקד בענף אחד. הוא צירף או את מושיקו טיילר, יזם ומסעדן חיפאי ותיק, ומאז הוא לא מביט לאחור. "אחרי חצי שנה שבה הבנו שאנו מסתדרים, רכשתי ממנו 50 אחוז מרשת פרנג'ליקו. את כל הסניפים העברנו לזכיינים כדי להתמקד בפיתוח. כך הפכנו תוך שלוש שנים לקבוצה האסייתית הכי גדולה בארץ".

הבסיס והניסיון העסקי היה גם זה שאפשר לגרינברג וטיילר לקחת את רשת הפיצריות פאפא ג'ונס, מותג הפיצה השלישי בגודלו בארצות הברית, וליצור דריסת רגל בשוק הפיצה הישראלי שנשלט על ידי דומינוס ופיצה האט.

"בהתחלה דחינו את ההצעה, אבל ב-2015 פנו אלינו שוב והסכמנו לקחת את הזיכיון של פאפא ג'ונס בישראל", מודה גרינברג. הסניף הראשון של פאפא ג'ונס נפתח בתל אביב, ושני היזמים גם הקימו מרכז עצמאי לייצור בצק. ההבנה כי יש להם משהו ממשי וטוב ביד, הובילה את גרינברג וטיילר לפתוח סניף נוסף, הפעם בחיפה. אחריו קם הסניף בנתניה וכעת הם מגיעים כאמור לרחובות – עיר מגוריו של גרינברג והמקום שבו החזיק סניף פיצה של רשת אחרת.

"זו הייתה החלטה לא פשוטה", מודה גרינברג. "להפעיל עסק בעיר מגוריך עולה לפעמים בבריאות, כי כאן כולם מכירים את כולם, אבל החלטנו שגם לתושבי רחובות מגיעה הפיצה הכי טובה שיש".

רשת פאפא ג'ונס בישראל מנוהלת על ידי אורן טרוסמן, מסעדן ותיק וממייסדי רשת הסושיה. הרשת מציעה ללקוחותיה מגוון מעניין וייחודי של תוספות לפיצה, כמו כדורי בשר, נתחי עוף בגריל, נקניק איטלקי, ​פפרוני (מבשר בקר), תערובת של שלוש גבינות וכמובן התוספות הקלאסיות.

פאפא ג'ונס

פאפא ג'ונס

 

אסף, לא חששת לפתוח סניף לא כשר ברחובות?

"אני מאמין שלכל אחד יש את המקום שלו, בטח בעיר כמו רחובות שיש בה אוכלוסייה מגוונת. הקפדנו לפתוח את הסניף הרחק מהאזורים המסורתיים ואנחנו נותנים מענה איכותי לצורך של אנשים. מי שזה לא מתאים לו – לא חייב לקנות כאן. מה שבטוח הוא שהפיצה תהיה טעימה והשירות יהיה מצוין שבעה ימים בשבוע"

איך פועל הסניף ברחובות במסגרת הרשת?

"במסגרת מדיניות הרשת לפיתוח יש מספר אפשרויות: סניפים בבעלות מלאה של הרשת, סניפים בשותפות עם שותף מפעיל וזכיינות מלאה. הסניף ברחובות יופעל במתכונת של שותפות עם שותף מפעיל. הרשת חברה לשותפות עם אמיר ורון ולצר (אב ובנו), יזמים מקומיים בעלי הכרות מצוינת עם הענף והשוק המקומי, אשר ינהלו את הסניף. אגב, הסניף החמישי ברשת מתוכנן להיפתח בעיר אשדוד בחודשים הקרובים, והרשת נמצאת במשא ומתן לנכסים ומפעילים נוספים בערים הגדולות בגוש דן".

פאפא ג'ונס

פאפא ג'ונס


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. עידן

    אסף, אחרי שגרמת לי ולהרבה זכיינים להפסיד כסף בסושיה, אתה רוצה להמשיך גם בפיצה?.. סגרת סניפים בטירוף.
    סיפור היתמות שלך כבר מאוס
    כשפגשתי את לירן השותף שלך לשעבר בסושיה, הבנתי.. אתה יודע לדבר אבל עצלן גדול שיושב במשרד וטוב רק בדיבורים..
    אהה, וגם פוזה של עשיר בלי גרוש אמיתי. בגלל זה אוסף שקל לשקל מזכיינים.
    אנשים, תזהרו ממנו!! בלוף.

  2. עדי

    עידן אולי באמת כדאי שתזדהה או שאתה מעדיף שנחדוב שאתה סתם קנאי ממורמר???

  3. דיויד שוט

    כל חייו עבד והצליח בכוחות עצמו יחד עם האישה שאיתו.
    כל הכבוד אסף.

  4. יעל

    דיויד,
    האישה שאיתו??
    זו שצוחקים עליה ללא הרף/ששונאים במשרדי החברה?

  5. אשדודי

    פיתחו את הסניף באשדוד בסיטי.
    מיקום מושלם ומרכזי- שדרות מנחם בגין מעל המנהרה.
    מצפים לראותכם.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר