ברז מים
צילום אילוסטרציה

הפיצוצים בצינור המים של מקורות בגבעת ברנר – בשל בלאי

אין בסיס לחשד לפיו הפיצוצים הנשנים בצינור המים של מקורות בקיבוץ גבעת ברנר הוא על רקע חבלני או פלילי. מקורות: "קו גבעת ברנר-חולדה הונח בשנות ה-50 וסובל מבלאי טבעי. החלפתו מתוכננת במסגרת תכנית אב אזורית"

פורסם בתאריך: 22.3.18 09:51

-->

במהלך החודש האחרון התפוצץ פעמיים צינור המים של מקורות בקיבוץ גבעת ברנר, כאשר הפיצוץ האחרון היה ביום שני השבוע. בין היתר, מוביל הצינור המדובר את אספקת המים לשכונת חבצלת ברחובות, וכן לבית החולים קפלן בעיר. בשל סמיכות שני אירועי הפיצוץ התושבים, שסבלו מלחץ מים נמוך, חששו כי מדובר באירועים על רקע חבלני או פלילי, אלא שבירור עם מזכירות הקיבוץ העלה כי אין בסיס לחשד זה. מזכירות הקיבוץ: "הייתה תקלה, הצינור זקוק לתיקון בגלל שחיקה טבעית. מקורות איתרו את התקלה דרך מערכות הבקרה שלהם, הגיעו ותיקנו אותו".

תושבים מרחובות העלו חששות לפיהם זרם המים בבית החולים קפלן ייפגע כתוצאה מהפיצוצים, אולם מסתבר כי בית החולים ערוך היטב למקרים כאלו וכי גם לחששות אלו אין כל בסיס.

מדוברות בית החולים נמסר: "לא הייתה לפיצוצים כל השפעה על זרימת המים בקפלן. בבית החולים יש מערכת הזנת מים כפולה, לא רק מגבעת ברנר. בנוסף, גם אם היה נפגע מקור ההזנה הנוסף, לבית החולים  מאגר מים משלו שמספיק לכמה ימים".

בית החולים קפלן (צילום: ניר שמול)

בבית החולים יש מערכת הזנת מים כפולה. בית החולים קפלן (צילום: ניר שמול)

מחברת מקורות נמסר בתגובה: "קו גבעת ברנר-חולדה הונח בשנות ה-50 וסובל מבלאי טבעי. החלפתו מתוכננת במסגרת תכנית אב אזורית שנמצאת בשלבי הכנה מתקדמים. ׳מקורות׳ נערכה מבעוד מועד לטיפול בכשלי הבלאי באמצעות הזנות חלופיות לחיבורי אספקת המים, והכל כדי להימנע מפגיעה בצרכנים. גם באירועים האחרונים לא נרשמו הפסקות מים לצרכנים, מלבד ירידות קצרות בלחצי מים ברשת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר