תינוק צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הרחובותים התגייסו לעזרת עולים שהביאו לעולם שלישיית פגים

תושבי רחובות התגייסו לעזור לזוג הורים שעלו מאוקראינה והביאו לעולם בתום הריון טבעי שלישיית פגים - תאומים זהים ובת. מחר יעברו התאומים ניתוח. ההורים הצעירים לא דוברים עברית ו"המלאכיות של רחובות והסביבה" דואגות להם לתרומות ולעזרה בטיפול בתינוקות. חדווה גן-אל, מהמובילות שבמלאכיות: "האמא כבר מתמוטטת בגלל העומס של הטיפול בשלישייה"

פורסם בתאריך: 13.3.18 08:19

-->

יום המעשים הטובים חל היום (שלישי 13.3), אך תושבי רחובות מוכיחים פעם נוספת שרוח ההתנדבות והדאגה לזולת זורמת בעורקיהם לאורך כל ימות השנה. זוג עולים מאוקראינה המתגוררים ברחובות, שעלו לארץ בחודש אוקטובר האחרון, הבינו זאת בימים האחרונים, כאשר הרחובותים התגייסו לעזרתם.

בני הזוג עלו ארצה כאשר האם הייתה בהריון טבעי עם שלישייה. ההורים הצעירים, בני 24 ו-28, לא דוברים עברי, ולפני כשלושה חודשים נולדו להם תאומים זהים ובת במשקלים 1.100, 1.200 ו-1.300 קילוגרם בלבד. הפגים אמנם השתחררו מהפגייה לפני כחודש, אולם התאומים ישובו מחר (רביעי) לבית החולים ויעברו ניתוח לתיקון בקע.

"המלאכיות של רחובות והסביבה", מיזם התנדבותי של נשים למען ילדים ותינוקות נזקקים, שמעו על המקרה והתגייסו לעזור לבני הזוג. הן פנו לתושבי רחובות ונענו במהרה בתרומות כספיות, בציוד ואף בעזרה בטיפול בתינוקות.

חדוה גן-אל, מהמובילות שבמלאכיות: "המשפחה זקוקה לטיטולים בכמויות, סימילאק, בקבוקים וכו'. ארבע נשים יצרו עמנו קשר במטרה לעזור בטיפול, ונשמח לעוד. האם כבר מתמוטטת בגלל העומס של הטיפול בשלישייה. מצאנו מתנדבים שיסיעו את התאומים לניתוח, תושבת העיר, דוברת רוסית, התנדבה לעזור למשפחה מול ביטוח לאומי, מכיוון שהם לא יכולים לתקשר בעברית ולהבין מה הזכויות שלהם".

חדוה גן-אל

חדוה גן-אל

 

הרחובותים לא נותרו אדישים למצוקת המשפחה.

"ההיענות יפה מאוד והרחובותים מתגלים בהחלט כאכפתיים ודואגים. ברחובות, כמו בכל הארץ, פוגשים אנשים טובים באמצע הדרך. הערב למשל (שני) אני יוצאת לסבב של איסוף תרומות. עם המזומן אנו רוכשות מזון וציוד. אנו מעדיפות לוודא שהמשפחה תקבל את מה שהיא זקוקה לו לתינוקות".

חדוה, בת 52, אם לשני בנים וסבתא לנכד ונכדה, היא תושבת רחובות הפועלת מזה שנים בשיתוף עם נשים נוספות למען ילדים נזקקים בעיר. "אנחנו לא עמותה והפעילות היא בהתנדבות מלאה", היא מסבירה. "מכירים אותנו בעיר מפה לאוזן ופונים אלינו נזקקים ותורמים. יש לנו גם קבוצה בפייסבוק, שנקראת 'המלאכיות של רחובות והסביבה'".

המלאכיות דואגות לברר שבקשות העזרה אכן אמיתיות, כפי שמסבירה חדוה: "אנו מבקשות לראות דפי בנק. גם כשאנו מגיעות לבתים של אנשים אנו רואות מה המצב בבית".

ישנם מקרים נוספים של ילדים שזכו לעזרה מהתושבים?

"אני מלווה ילדים שהתייתמו מאמם לפני כחמש שנים ונלקחו למשפחות אומנה. מה שמשפחת האומנה מקבלת מהמדינה זה ממש בושה, רק 1,000 שקלים לילד. אני מלווה את הילדים הללו ובכל חג התושבים דואגים להם לבגדים. היה גם מקרה של ילדה שהיה לה חלום לקבל סקטבורד ליום ההולדת. העליתי פוסט, קיבלנו תרומות והילדה קיבלה סקטבורד ליום ההולדת. זה עשה לה את כל השנה. לאחרונה פנתה אליי אם לשני בנים. לא היה לה כסף לקנות נעליים והבנים הלכו לבית הספר עם נעליים קרועות. כשהתחילו להעיר להם על כך, האם פחדה שייקחו לה את הילדים מהרווחה. העליתי פוסט והרחובותים דאגו להם לנעליים חדשות".

לקראת החגים אתן חשוב בעלייה בכמות הפניות?

"לקרת החגים אנו דואגות לסלי מזון וביגוד. חשוב לדאוג לא רק למוצרי מזון יבש כמו אורז, אלא גם לבשר ודגים".

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר