התאורה הדקורטיבית ברחבי רחובות
רחובות - מבט מלמעלה

הלמ"ס: ברחובות איכות החיים הגבוהה ביותר מבין הערים הגדולות בישראל

על פי מדדי איכות החיים ב-14 הערים הגדולות בישראל, רחובות ניצבת במקום הראשון עם איכות החיים הגבוהה ביותר ומובילה גם בשביעות רצון מעבודה, שביעות רצון מהדירה, תחושת יכולת להתמודד עם בעיות, ותמותת התינוקות בה היא הנמוכה ביותר

פורסם בתאריך: 12.3.18 13:00

-->

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני, 12.3) את מדדי איכות החיים בערים הגדולות (המונות מעל ל-100 אלף תושבים) לשנת 2016, ומהם עולה כי בעיר רחובות איכות החיים הגבוהה ביותר. בכך מקדימה רחובות ערים כמו: רמת גן, ראשון לציון, פתח תקווה, חולון, תל אביב, אשדוד, חיפה, באר שבע, ירושלים ובת ים.

הנתונים הללו מגיעים אחרי פילוח של 61 מדדי איכות חיים, קיימות וחוסן לאומי שפותחו לשנת 2016. מתוך כל המדדים הללו, נתוניהם של 34 מדדים זמינים גם בפילוח לפי הערים הגדולות. הדירוג התבסס רק על המדדים המשותפים לכל 14 הערים הגדולות: שיעור התעסוקה, שיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון ושביעות רצון מעבודה, הרוגים בתאונות דרכים, פצועים קשה בתאונות דרכים, הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים, הולכי רגל פצועים קשה בתאונות דרכים, תמותת תינוקות, תוחלת חיים, מידת אמון במערכת הבריאות, הערכה עצמית של בריאות, צפיפות דיור, שביעות רצון מאזור המגורים, שביעות רצון מהדירה, בני 30 בעלי השכלה על-תיכונית והשכלה גבוהה, שיעור הצבעה בבחירות לכנסת 2015, שביעות רצון מהחיים, ציפיות ביחס לעתיד, ותחושת יכולת להתמודד עם בעיות.

כאמור, על פי כל הנתונים הללו, רחובות נמצאת במקום הראשון בדירוג 14 הערים הגדולות, לפי מדדי איכות חיים. היא נמצאת במקום הראשון במדדי שביעות רצון מהעבודה, שביעות רצון מהדירה, תחושת יכולת להתמודד עם בעיות, פצועים קשה בתאונות דרכים, והולכי רגל פצועים קשה בתאונות דרכים.

מתוך 19 המדדים הזמינים עבור רחובות, רק בשלושה מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-16 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי. בין היתר, שיעור תמותת התינוקות ל-1,000 לידות חי ברחובות נמוך מהממוצע הארצי, עם 1.1 לעומת 3.1 בהתאמה.

מדדי איכות החיים ברחובות ביחס לממוצע הארצי

מדדי איכות החיים ברחובות ביחס לממוצע הארצי. (בכל מדד יחס הגבוה מ-1 מצביע על איכות חיים טובה יותר ביחס לממוצע הארצי .לעומת זאת, יחס שבין 0 ל-1 מראה על איכות חיים פחות טובה ביחס לממוצע הארצי)

 

המדדים הפחות טובים כוללים את מדד 'הערכה עצמית של בריאות', שבו רחובות נמצאת במקום העשירי, וכן את מדד שביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים, שהייתה נמוכה במעט מהממוצע הארצי, עם 51.3 אחוזים לעומת 53.4 אחוזים בהתאמה.

נתון מעניין נוסף: תוחלת החיים הגבוהה ביותר בכלל האוכלוסייה היא ברמת גן (84.4 שנים), ורחובות ניצבת במקום השני עם 83.5 שנים בממוצע (לשנים 2014-2016).

ראש העיר רחמים מלול: "העשייה מנצחת. אנחנו גאים ושמחים לשמוע על שביעות הרצון הגבוהה של התושבים מאיכות החיים בעיר. השקענו במשך כעשור הן בתכנון ארוך טווח והן בשיפור מתמיד בכל תחומי העשייה בעיר: בקידום הבנייה, בתשתיות הפיזיות והן בחינוך ותרבות. השקעת המשאבים העצומה מוכיחה את עצמה, ולא בכדי העיר צומחת וגדלה בקצב מסחרר ואוטוטו מגיעה לכ-150 אלף תושבים. הסקר מחזק את מה שידענו: בשנים האחרונות נהרו זוגות צעירים רבים לעיר רחובות, ומשפחות רבות מצביעות ברגליים בשל המערכות המצוינות שבנינו בה. מצד שני, תוצאת הסקר מחייבת אותנו להמשיך ולהשקיע בעיר על מנת להישאר בפסגה. אני מודה לכל חברי להנהלת העיר, לכל עובדי העירייה ולתושבים היקרים על שיתוף הפעולה ועל המשוב המתמיד שלהם שמסייע לנו להשתפר כל העת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר