סא"ל אריאל אלמוג מקבל את אות המתנדב מנשיא המדינה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
סא"ל אריאל אלמוג מקבל את אות המתנדב מנשיא המדינה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

אריאל אלמוג זכה להוקרה על תרומתו לבעלי מוגבלויות

סגן אלוף במיל' אריאל אלמוג, יו"ר פרויקט "גדולים במדים", זכה ב"אות המתנדב" של נשיא המדינה

פורסם בתאריך: 2.7.17 10:43

-->

"גדולים במדים" הוא פרויקט ייחודי של  עמותת "יד לילד המיוחד" ומטרתו גיוס צעירים עם צרכים מיוחדים לצה"ל. עד כה שולבו בצבא למעלה מ-350 צעירים וצעירות בעלי מוגבלויות שונות המשרתים ב-22 בסיסים ברחבי הארץ. עד סוף שנת 2017 צפויים להשתלב כ-100 חיילים וחיילות חדשים. הצעירים והצעירות תורמים רבות לצבא וממלאים מגוון תפקידים שונים, ונתמכים על ידי צוות מקצועי של העמותה לאורך כל תקופת השירות. יו"ר העמותה הינו האלוף במיל' גבי אופיר, נשיא "גדולים במדים" הינו האלוף במיל' יפתח רון טל – יו"ר חברת החשמל, ויו"ר ומייסד הפרויקט הינו סא"ל במיל' אריאל אלמוג (50) תושב נס ציונה, נשוי ואב לשלושה, שנבחר להיות אחד מ-12 מקבלי "אות המתנדב" לשנת 2017 מנשיא המדינה, ראובן ריבלין.

עמותת 'יד לילד המיוחד' הוקמה בשנת 2005 על ידי קבוצת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שהחליטו להקים ארגון שיאגד את כל האמצעים, ההדרכות, והאפשרויות לרשותם ולרשות הורים נוספים מכל חלקי הארץ. צוות העמותה  כולל אלפי מתנדבות ומתנדבים העומדים לרשות ילדים ובוגרים עם מוגבלויות ומסייעים להם להשיג יעדים ברורים המשפרים את איכות חייהם, מקנים להם מימד של תנופה וצמיחה ומביאים אותם לעצמאות, להשתתפות פעילה בחיי הקהילה ולהשתלבות בחברה. מייסד העמותה, הרב מנדי בליניצקי, משמש כמנכ"ל מאז שנת 2004.

אלמוג חווה בעת שירותו הצבאי מספר אירועים חבלניים בהם נפצע בדרגות שונות, כשהקשה בהם היה בשנת 2004 בעיר שכם, כאשר נתקל בחוליית מחבלים שרגמה את רכבו באבנים ובקבוקי תבערה שגרמו לפציעות קשות בראשו. אלמוג חילץ עצמו מההמון בתושייה כשנסע במהירות תוך החזרת אש חיה אל עבר המחבלים שהתגודדו סביב רכבו, ופינה עצמו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

עו לפני כן, בשנת 1990, כאשר אריאל אלמוג היה מפקד מחנה אוגדה 720, פנה  פרופ' ראובן פוירשטיין ז"ל, חתן פרס ישראל שהיה מנהל בית ספר לילדים בעלי מוגבלויות שונות, למפקד האוגדה האלוף גבי אופיר והציע לו לשלב את ילדי המוסד במסגרות צבאיות פעמיים בשבוע. בזמנים ההם צה"ל לא שילב בתוכו צעירים עם מוגבלויות, כך שהפרויקט המיוחד תפס תאוצה, שבר את תקרת הזכוכית והוביל לשינוי חשיבתי עמוק במסגרות הצבאיות בקבלת צעירים עם אוטיזם, לקויות למידה, לקות שכלית, לקות קוגנטיבית ועוד. האלוף אופיר "הפיל" את המשימה על סגן אלוף אריאל אלמוג, ובעזרתו של פרופ' פוירשטיין יצרו השניים פרק חדש בצה"ל.

האירוע המשמעותי אשר הביא לפריצת "גדולים במדים" על ידי סא"ל במיל' אלמוג היה בשנת 2001, כשהסתער על מחבל וסיכל במו ידיו פיגוע בסמוך לצומת שדה תרומות בבקעת הירדן. בזכות ערנותו זיהה אלמוג מחבל שמנסה לעלות לאוטובוס עם מטען נפץ גדול. לאחר שהשתלט עליו גילה על גופו שלושה מטעני חבלה, אלא שמייד לאחר ההשתלטות נורתה אש חיה על אלמוג ממטע זיתים סמוך על ידי מחבל נוסף. על אף הפגיעה, אלמוג שלף את נשקו האישי, השיב אש וסיכל בכך פיגוע רב נפגעים. על פעולה זו קיבל אלמוג ציון לשבח ממפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים.

לאחר מקרה זה, סא"ל אלמוג החליט להפוך את הפרויקט לתכנית ארצית שתשלב בעלי צרכים מיוחדים בכל בסיסי צה"ל ותיתן להם אפשרות לשרת בצבא כמו כל אחד אחר. החיילים הופכים לחלק אינטגראלי בצה"ל, מוכרים כחיילים מן המניין ומקבלים חוגר ומדים.

בשנת 2012 סיים סא"ל אלמוג את שירותו בצבא הקבע, אך הוא עדיין מתנדב ומשרת במילואים מערכי אהבתו לצה"ל, המדינה והחברה הישראלית. אלמוג פנה לעמותת 'יד לילד המיוחד' בבקשה לאמץ את הפרויקט ולהרחיבו לכל רחבי הארץ. כיום, מלבד מילוי תפקידו בהתנדבות מלאה כיו"ר פרויקט "גדולים במדים" אלמוג הוא איש עסקים מצליח כשבין היתר הוא עוסק בתחום התיירותי, הקים מפעל בברקן שפיתח מערכת סינון אב"כ למרחבים מוגנים, ועובד כמנהל בחברת "מעון השלושה" המחזיקה הוסטלים סגורים לאנשים עם מוגבלויות. לצד כל אלה מקדיש אלמוג את מירב זמנו במפעל חייו לשילוב בעלי צרכים מיוחדים בצה"ל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר