הדמיית מפעל סוללות תדיראן המתוכנן ליד גבעת ברנר
הדמיית מפעל סוללות תדיראן המתוכנן ליד גבעת ברנר

סמנכ"ל תדיראן: "למרות ההתנגדות אנחנו נמשיך בתכנית"

בחברת תדיראן טוענים כי המתנגדים להקמת המפעל בסמוך לגבעת ברנר ניזונים מנתונים לא מדויקים ומזהירים: "אם המפעל לא יועבר למיקומו החדש הוא יועתק אל מעבר לים ומאות משפחות שמתפרנסות ממנו עלולות למצוא את עצמן במעגל האבטלה"

פורסם בתאריך: 14.2.18 08:45

-->

תושבי גבעת ברנר פתחו באחרונה במאבק נגד העבר מפעל סוללות תדיראן משטח קרית עקרון לשטח הסמוך לקיבוץ. בין היתר, הפגינו התושבים מספר פעמים בכניסה לקיבוץ גבעת ברנר מכיוון כביש 40, לרבות ביום שישי האחרון. אל התושבים הצטרף ראש המועצה דורון שידלוב, שאומר: "מדובר במאבק לגיטימי נגד מפעל מסוכן".

סמנכ"ל תדיראן, אבנר גורן, שוחח השבוע עם כתב עיתון "ערים", ענה לכמה מטענות המתנגדים והציג את עמדת המפעל: "ישנה התנגדות מצד תושבי גבעת ברנר, שמציפים אותם בנתונים לא נכונים. הם מתנגדים להעברת המפעל, ראש המועצה משלב איתם כוחות ונותן לכך גיבוי, ואנחנו נמצאים בשלב שבו אנחנו לא מקבלים את אישורי הבניה הנדרשים. בניגוד לטענות, יש לי הוכחות שהמפעל שקיים פה למעלה מ-50 שנה לא פגע מעולם באיש. הוא לא מסרטן כמו שהם חושבים והוא לא מזיק. מסיתים את התושבים כל מיני אנשים, ולשם דוגמה התושבים טוענים שבמהלך שנת 2016 אירעו במפעל 19 תאונות. אז אני אומר שזה נכון, אבל מדובר בתאונות עבודה ולא בתאונות סביבתיות. יש כמה עובדות שכולם נזהרים מלהזכיר אותן, כמו למשל העובדה שהמפעל נמצא בכניסה לסופרמרקט, עומד בכל התקנים ובכל הדרישות של הרשויות, לא משפיע על הסביבה, לא על הקרקע, לא על המים, לא על האוויר ואין ממנו רעש. המתנגדים מגדירים אותו כמפעל מזהם, אך הוא לא מזהם בשום דרך ובשום צורה".

כיצד אתם מתכוונים לפעול?

"למרות ההתנגדות אנחנו נמשיך בתכנית. רכשנו קרקע ואנחנו נחושים להקים בה את המפעל שלנו, ואין כל סיבה שלא נעשה זאת בגלל 600 משפחות שמתנגדות. אגב, מרחק ההפרדה בין המפעל החדש לבין מגורי תושבי גבעת ברנר הוא רחוק יותר מהתקן הנדרש, ואף יותר מכפול. המפעל שלנו מוכר סוללות בסכום של מעל 135 מיליון דולר, מזה מעל 94 אחוזים לייצוא, אבל במדינת ישראל זה לא מעניין אף אחד לצערי, בטח לא את הקיבוצניקים. המפעל הזה גם מעסיק 400 עובדים קבועים ו-80 עובדי קבלן, ואם הוא לא יועבר למיקומו בגבעת ברנר הוא יועתק אל מעבר לים. המשמעות היא שכ-500 משפחות שמתפרנסות ממנו באופן ישיר ועוד כ-250 משפחות שמתפרנסות ממנו באופן עקיף עלולות למצוא את עצמן במעגל האבטלה והעוני".

 

במרחב רחובות בהסתדרות העובדים, בראשות עודד עמרם, נאבקים נגד סגירת המפעל במידה וזה לא יוקם במשכנו המיועד החדש. אמיר ירון, סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שמלווה שנים רבות את עובדי המפעל, אמר השבוע: "ההתנגדות של תושבי גבעת ברנר תגרום לכך שמאות עובדי תדיראן סוללות יפוטרו מעבודתם, מאחר והאלטרנטיבה תהיה העברת המפעל לחו"ל. מאות עובדים שנתנו את מיטב שנותיהם במפעל יימצאו ללא עבודה וזה יהיה על המצפון של כל אחד מתושבי גבעת ברנר".

אמיר ירון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אמיר ירון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

ראש מועצת גבעת ברנר, דורון שידלוב: "מדובר במאבק לגיטימי של תושבי ברנר וכלל האזור, שדוחים את הקמת המפעל באזור המיושב כאן. המפעל עלול לסכן חיי אדם מאחר והוא פועל עם חומרים מסוכנים ועלול לקרות אסון, חלילה. אני פועל בכל הדרכים והכלים שברשותי על פי החוק, כמו באמצעות ועדות התכנון והבנייה, אבל מעבר לזה יש גם את המאבק הלגיטימי של התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. עדי

    גם הסמנכל משקר במצח נחושה. כמה פעמים בעשור האחרון התבקשו התושבים להסתגר בבתיהם כי הייתה דליפה כלשהי מהמפעל? ואני לא מדברת על חמש עשורים מספיק רק העשור האחרון. עדיף לי שאנשים יאבדו את עבודתם מאשר שיאבדו את חייהם / בריאותם שלהם או של משפחותיהם

  2. יהודה כפיר

    אם המפעל כל כך טוב ובטוח מדוע הוא לא נשאר במיקומו הנוכחי בקריית עקרון? אם ברחובות כל כך רוצים את המפעל שיבנו אותו באזור התעשייה שלהם !

  3. קרית עקרון

    עובדים תבעו את המפעל על נזקים בריאותיים קשים ביותר מעבודתם במפעל וזכו. שריפה פרצה במפעל ב-2002 ושקלו פינוי תושבים מהאזור…לפני כעשור המפעל פינה 8,000 טון אדמה מזוהמת( כן, מזוהמת) מהאזור! כנראה שאת כל זה לא ראה לנכון הסמנכל הנכבד להזכיר

  4. אבי

    הוא מוזמן להקים את המפעל צמוד לביתו . איום בסגנון שאם לא יוקם בגבעת ברנר אז יועבר לחו"ל הוא מגוחך . אין שטחים בארץ שרחוקים ממקום מיושב שאפשר להקים בהם מפעל ? תמצא לתדיראן מקום אחר . חוסר התחשבות באנשים תגרור לחרם על מוצרי תדיראן . מצא פתרון אחר .

  5. עמית גרין

    אני מוכן לקחת את כל המצפון של כל תושבי גבעת ברנר על עצמי. אם מדובר בחיים של הילדות שלי. וכמו שאמרתי הוא מוזמן לבנות בשטח של הבית שלו את המפעל. זה לא מעניין אם הוא קנה את השטח או לא קנה את השטח. מדובר פה בחיי אדם. ויש 21 אלף פתרונות. המשחק על הצפון שיעבירו את המפעל אל מעבר לים לא עובד על תושבי קיבוץ גבעת ברנר. מטה המאבק ותושבי הקיבוץ ימשיכו להתנגד ולהפגין כדי לעצור את הביזיון הזה. והמידע שקיבלו הוא לא שיקרי ומוטעה. כי קרו אסונות ואף אחד לא רוצה אסון מתחת לבית שלו. אז מנכל תדיראן היקר תנסה לחשוב בהיגיון מה היה קורה אם היו מקימים לך מפעל מסוכן שיסכן את חייך ואת חיי הצאצאים שלך..
    400 עובדים לאומת כמות התושבים בקיבוץ וכמובן שבישובים הסובבים אותו זה לא פונקציה.
    בוא נפעיל את ההיגיון.
    אז בוא נפרש את זה ככה . אם יפתחו את המפעל בפתח קיבוץ גבעת ברנר אז זה יהיה על המצפון של ה 400 עובדים כולל המנכל. אותו משקל לא?

  6. מיכל שריר

    זה נורא ואיום!
    סכנה לאלפי ילדים ומשפחות שגרות מאה מטר משם.
    מפעל שמסרטן את כל מה שסביבו.
    בושה וחרפה לאיכות הסביבה ולממשלה.

  7. אודי

    זו פשוט התממות, מספיקה דליפה אחת ויכולים למות מאות. המנכ"ל גם לא מזכיר את השריה שהשתוללה במפעל לא מזמן

  8. רן

    ליטיום ותיוניל כלוריד אינם יודעים להבדיל בין קיבוצניקים, תושבי רחובות, קרית עקרון והמבקרים בבילו ובמתחם קשת טעמים, ברגע שהם נפלטים לאוויר הם פשוט הורגים …
    סמנכ"ל יקר הרי כולנו יודעים שאם היה משתלם לכם כלכלית להעביר את המפעל לסין כבר מזמן הייתם עושים זאת ומפטרים את כל העובדים (תיכף תקרא לעובדים משפחת תדיראן).
    אתם פשוט מנצלים פירצה בחוק על מנת להשאיר את המפעל במרכז הארץ צמוד ליישובים וגני ילדים, הוצעו לכם חלופות על ידי המדינה במקומות שלא קרובים ליישובים.
    קישור לשריפה במפעל: https://news.walla.co.il/item/183272

  9. יעל

    מדוע המפעל זז ממקומו הנוכחי אם אינו מסוכן?
    להגיד שזה או בחול או בגבעת ברנר מגוחך. במדינה שלנו יש הרבה שטחים פנויים שלא קרובים למגורים לדוגמא בנגב או בפריפריה, שם צמאים לעבודה.
    אבל קניתם קרקע חקלאית בזול והסבתם אותה לתעשייה. אחכ מאשימים את הקיבוצים בגזילת קרקעות…

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר