קבלת שבת משותפת בגן המייסדים (צילום: תוואי פלג)
קבלת שבת משותפת בגן המייסדים (צילום: תוואי פלג)

קבלת שבת משותפת בגן המייסדים

לרגל חודש הגישור העירוני, בית המדרש לנוער לזכרו של רס"ר יאיר אשכנזי ז"ל קיים מעגלי שיח וקבלת שבת משותפת בגן המייסדים

פורסם בתאריך: 12.2.18 14:54

-->

בית המדרש הישראלי לנוער מרשת חוויות, לזכרו של רס"ר יאיר אשכנזי ז"ל, תושב העיר שנהרג בצוק איתן, החל לפעול בחודש האחרון במרכז הקהילתי של רשת חוויות בשכונת אושיות. את בית המדרש לנוער מפעיל קבוצה של כ-80 בני נוער בגילאי תיכון, במטרה לקיים מעגלי שיח במגוון סוגיות חברתיות והרצאות בנושאים חברתיים בוערים. הפעילות מתקיימת במסגרת יוזמה ארצית והחלה לפעול בעיר רחובות באמצעות מנהלת מרכז הגישור של האגף לשירותים חברתיים בעירייה, אביבה חלבי, ומנהלת המרכז הקהילתי באושיות, רייצ'ל פלג.

בסוף השבוע החולף התקיימה קבלת שבת משותפת לבני נוער ממגזרים שונים בעיר, לרבות פעילות מעגלי שיח לשיפור ההידברות. כל זאת במסגרת אירועי "חודש הגישור" שמקיים מרכז הגישור העירוני זו השנה החמישית ברחובות. מתחילת החודש התקיימו  ברחבי העיר ובמערכת החינוך מגוון פעילויות לציון האירוע, ולחשיפת הגישור והדיאלוג כחלופה רלוונטית ליישוב סכסוכים בכל תחומי החיים והחברה.

קבלת שבת משותפת בגן המייסדים (צילום: תוואי פלג)

קבלת שבת משותפת בגן המייסדים (צילום: תוואי פלג)

 

את המפגשים ברחובות מובילה מעין נעמה פייגלסון, תלמידת כיתה י"א מקרית עקרון השכנה, אשר כינסה ביום שישי האחרון את בני הנוער בגן המייסדים, שם ערכו יחד קבלת שבת פתוחה ודנו במעגלי שיח בנושא "מה אתה יותר? יהודי או ישראלי". במסגרת המפגש עלו גם סוגיות הנוגעות לשבת ונשאלה השאלה מה מייחד את השבת וגורם גם לתרבות היהודית וגם לתרבות הישראלית להדגיש את החשיבות שלה. בני הנוער קידשו על יין, בירכו על חלות, שרו וקיבלו את השבת ביחד במוזיקה ושירה.

יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר הרשת: "שמחתי לראות את היענותם הרחבה של בני הנוער שמזמינים, מרצים בהתנדבות ומפעילים מעגלי שיח לקירוב לבבות – הכל למטרת היכרות עם החברה הישראלית על כל רבדיה. הפתיחות, הנכונות להקשיב, להרחיב אופקים ולגלות סובלנות כלפי עמדות האחר, סוללות את הדרך ליצירת חברה ישראלית איתנה ואני מברך את כל השותפים לעשייה".

רייצ'ל פלג: "רחובות התברכה בערב רב של קהילות בית ישראל. הוחלט שבני הנוער יקיימו את הפעילות במרכז הקהילתי של חוויות, וכך יקרבו בין בני נוער נוספים וגם יזכו ל'בית' שבו יוכלו לקיים את הפעילויות".

בית המדרש הישראלי לנוער מתקיים אחת לחודש בימי חמישי בשעה 18:30. לפרטים: 089377700, או מעין נעמה פייגלסון 0587883674.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר