מבצע כנגד יעדי פשיעה ברחובות (צילום: משטרת ישראל)
מבצע כנגד יעדי פשיעה ברחובות (צילום: משטרת ישראל)

הולכים על הכיס של יעדי הפשיעה ברחובות

ביום ראשון בוצעה ברחובות פעילות משולבת חסרת תקדים של כוחות משטרה, הפרקליטות, היחידה לאכיפת דיני תכנון ובנייה, משרד הכלכלה, רשות המיסים, כיבוי אש, ועוד, כנגד יעדי משטרה מקומיים. תושבים בשכונת קרית משה: "מעולם לא היה דבר כזה בעיר"

פורסם בתאריך: 25.6.17 20:27

-->

ביום ראשון בוצעה ברחובות פעילות אכיפה משולבת כנגד יעדי פשיעה בעיר, בדגש על שכונת קרית משה. במסגרת הפעילות, שכללה כוחות משטרה רבים ובוצעה לעיני מאות תושבים, הוחרמו מצלמות אבטחה שניצבות על תשתיות ציבוריות, וכן מצלמות שהוצבו על עסק גדול לחומרי בניין ועל אדמה חקלאית. כמו כן, נבדקו מספר בתים פרטיים של יעדי המשטרה ובתי עסק שנקשרו בשמם באזור.

בין השותפים לפעילות האינטנסיבית נמנו, מלבד משטרת ישראל, גם פרקליטות מחוז מרכז – אזרחי ופרקליטות המדינה – היחידה לאכיפה אזרחית, היחידה לאכיפת דיני תכנון ובנייה, חברת חשמל, המוסד לביטוח לאומי, משרד הכלכלה, המשטרה הירוקה, משרד האנרגיה והמים, המרכז לגביית קנסות, רשות המיסים, כיבוי אש, ועוד.

במהלך הפעילות התגלו כמה ממצאים על ידי נציגי הרשויות השונות. בין היתר, מבדיקה של רשות המיסים נמצאו ליקויים רבים ומהותיים בספרי העסק של בית מסחר לחומרי בניין בצומת בילו, ונתפסו מסמכים וחומרים להמשך בירור. בנוסף, בבדיקה של רשות מקרקעי ישראל נמצאו שימושים חורגים רבים ובבדיקת היחידה לאכיפת דיני תכנון ובניה נמצא מתחם בלתי חוקי שבנוי על קרקע חקלאית עם חריגות בניה נרחבות. עוד נמסרה דרישה למסירת מידע ולהמצאת מסמכים על ידי משרד הכלכלה שגבה במהלך היום עדויות, ובנוסף בבדיקת כיבוי אש נמצאו ליקויים מהותיים בעסק. המוסד לביטוח לאומי עיכב עובד במקום בחשד לאי סדרים בעניינו.

בחנות ירקות ברחובות, בבדיקה של רשות המיסים נמצאו ליקויים שהועברו לבירור. בבדיקת היחידה לאכיפת דיני תכנון ובנייה עלה חשד לפיו מתקיימת פעילות מסחרית בניגוד לחוק וכן בנייה בלתי חוקית. כמו כן, בבדיקת משרד הכלכלה נמצאו ליקויים בחשד להעסקה בשעות מרובות, אי מסירת הודעה לעובד, ועוד. מבדיקת המוסד לביטוח לאומי עלה חשד לפיו אחד העובדים הועסק שלא כחוק.

בחנות ירקות ביבנה מצאה רשות המיסים ליקויים מהותיים שהועברו לבירור, ובבדיקה של המוסד לביטוח לאומי וחקירת משרד הכלכלה עלה חשד לפיו עובדים הועסקו שלא כחוק. בנוסף, מבדיקת היחידה לאכיפת דיני תכנון ובנייה עלה חשד לפיו חנות הירקות נבנתה ללא היתר ועל שטח ציבורי.

במתחמי המגורים שנבדקו ברחובות פונו מיכלי גז, הוסרו שלוש מצלמות שהונחו על תשתית ציבורית ונתפסו על ידי יחידת הפיצו"ח (היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות) שני כלבים שהוחזקו ללא רישיון וללא חיסונים. בנוסף נמצאה על ידי היחידה לאכיפת דיני תכנון ובנייה יחידת דיור שנבנתה ללא היתר.

מבצע כנגד יעדי פשיעה ברחובות (צילום: משטרת ישראל)

"לא היה דבר כזה בעיר". מבצע כנגד יעדי פשיעה ברחובות (צילום: משטרת ישראל)

 

בתוך כך, בפעילות נוספת משטרת ישראל סייעה למימוש צו הריסה של מתחם מבנים לא חוקיים ברחובות. מדובר במתחם שנמצא ברחוב מרבד הקסמים שבשכונת קרית משה, שבו הוקמו מבנים לא חוקיים על קרקע בבעלות עיריית רחובות המיועדת למבנה ציבור. המתחם, שהוקף גדר, משתרע על פני שטח של 1,800 מ"ר ועליו הוקמו בית מגורים, בריכת שחייה, מספר קרוואנים למגורים, מכולות, פחונים ומחסן. בחודש אוקטובר 2014 הגישה המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה כתב אישום נגד תושב רחובות שהתגורר במקום עם משפחתו, בגין עבירות תכנון ובנייה, ובחודש ספטמבר הוא הורשע. בית משפט השלום ברחובות נתן בחודש ינואר האחרון צו הריסה שנכנס לתוקפו ב-1 באפריל השנה, וביום ראשון הוא יצא כאמור אל הפועל.

גם תושבי שכונת קרית משה הוותיקים לא זוכרים מבצע שכזה, ואחד מהם סיפר השבוע על הפעילות מנקודת מבטו: "בשעה חמש בבוקר ראינו טרקטורים, דחפורים וכוחות משטרה גדולים שסגרו את רחוב מרבד הקסמים לכניסת רכבים והולכי רגל. הטרקטורים עבדו בשטח במשך חצי יום ויישרו את האדמה. עשרות אנשים עבדו ופינו את התכולה אל משאית שהגיעה איתם. מעולם לא היה דבר כזה בעיר. היו פינויים בכפר גבירול, בעקבות בניה של קבלנים, והיו גם פינויים קטנים בשכונת קרית משה כנגד משפחות שפלשו לשטח של דירה מקום המדינה, כשלאחר מאבק מול מנהל מקרקעי ישראל הוחלט לפנותם, אבל בכל המקרים הללו לא הגיעו כוחות כל כך גדולים של משטרה לאבטח. היו כאן עשרות שוטרי יס"מ, בנוסף ליחידה המשטרתית לפינוי יישובים, שפועלת בדרך כלל בפזורה הבדואית בדרום הארץ. זאת מעבר לשוטרי תחנת רחובות בפיקודו של מפקד התחנה בכבודו ובעצמו, סגן ניצב שרון מנור. זה היה נראה כמו כוח שמפנה יישוב. השכונה נראתה חצי יום כמו מחנה משטרתי. הילדים שלנו נחשפו בלית ברירה למראות הקשים האלה, אבל אם הגיעו כוחות כאלה גדולים כנראה שהמשטרה יודעת מה היא עושה. מזל שהכל עבר בשלום ושאיש לא נפגע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר