מתן דיל במשרדי וייז
מתן דיל במשרדי וייז

מסלול עוקף משאיות זבל

יוזמה של סגן ראש העיר רחובות, עו"ד מתן דיל, הביאה לשיתוף פעולה ייחודי של עיריית רחובות עם waze, שתסייע במניעת פקקי תנועה בשל משאיות האשפה

פורסם בתאריך: 5.2.18 11:52

-->

כולנו מכירים את המצב הזה: דווקא בבוקר, כשממהרים לעבודה או לפיזור הילדים בגנים ובבית הספר, נתקעים מאחורי משאית לאיסוף אשפה. המשאיות עוצרות ליד כל פח ומרוקנות אותו והנסיעה אחריהן ברחוב ללא כל יכולת לעקוף יוצרת פקקים ולא מעט עצבים.

בעיריית רחובות התקבלו פניות של תושבים בנושא זה ותלונות על הפקקים שנוצרים בבקרים כתוצאה מכך. על פי ההנחיות, משאיות האשפה והגזם לא מפנות אשפה ברחובות בהם יש מוסדות חינוך ובקרבתם בשעות העומס, אולם בעירייה חיפשו פתרון ממוקד עבור התושבים שיסייע במניעת הפקקים. סגן ראש העיר, עו"ד מתן דיל, הרים את הכפפה, נפגש בנושא עם אנשי חברת waze והגיע עימם לפתרון, בשיתוף עם מחלקת התקשוב באגף הביטחון, החירום והתקשוב, וכן עם ועד העובדים ברחובות.

במשאיות איסוף האשפה והגזם מותקן צ'יפ אשר מאפשר לאתר את מיקומן. הנתונים נאספים ומועברים למוקד העירוני, אשר מעביר אותם לחברת waze. המידע מוטמע במערכת של waze ועומד לרשות המשתמשים, ובכך תושבי רחובות שיפעילו את האפליקציה יוכלו להימנע מהמסלול הבעייתי ולהפעיל באמצעותה מסלול נוח ומהיר יותר לנסיעה לעבודה או לבתי הספר והגנים.

חברת waze תקבל בהמשך מעיריית רחובות מידע בנושאים נוספים הרלוונטיים לנהגים בתוך העיר, כגון חסימת דרכים ועבודות בכביש, על מנת לסייע לתושבים להימנע מהפקקים. מנגד, waze תספק לעירייה מידע בנוגע לנפחי תנועה בעיר, עומסים, תאונות דרכים וחסימות כבישים לא צפויות. כך תוכל העירייה לייצר בהמשך ניתוחי תנועה עירוניים.

 

ראש העיר רחמים מלול: ״רחובות פונה לחדשנות ולטכנולוגיה כדי לשפר את השירות לתושבים. אני שמח שמתאפשר לנו להקל על התושבים בבקרים העמוסים ממילא, יחד עם המשך הפעילות של צוותי התברואה. רחובות היא העיר האלחוטית הראשונה בישראל ונמשיך לחפש ולייצר פתרונות חדשניים כאלה למען התושבים״.

סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל: "כאבא לשלושה ילדים קטנים גם אני מרגיש את עומסי התנועה בבוקר בדרך להסעת הילדים לגנים. לא אחת יצא לי לעמוד בפקק שנוצר בשל משאית אשפה שאספה את הפחים ברחוב מסוים. עיריית רחובות מפעילה את פינוי האשפה מוקדם בבוקר כדי לא להוות מטרד לתושבים בשעת מנוחתם, אך לא ניתן למנוע לחלוטין את המפגש הזה עם עומסי התנועה. בעקבות פניות של תושבים בנושא החלטתי ליזום פגישה עם חברת waze ולייצר יחד איתם פתרון. אני שמח על שיתוף הפעולה ואין ספק שזו אך סנונית ראשונה ואנו נעמיק את השותפות בינינו לאפיקים נוספים לטובת שיפור רווחת תושבי רחובות. אני מודה לרמי מדהלה יו"ר ועד העובדים ומנהל אגף השכונות, ולמחלקת התקשוב באגף בטחון חירום ותקשוב על הסיוע ושיתוף הפעולה להוצאת היוזמה לפועל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר