סמים (צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה)
צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

תושב רחובות שהקים בדירתו מעבדת סמים ירצה חצי שנת עבודות שירות בלבד

לאחר שהציוד מדירתו הוחרם הוערך שוויו ב-150 אלף שקלים, כאשר הכמות הכוללת של הסם שנתפסה עמדה על 33,25649 ק"ג

פורסם בתאריך: 4.2.18 08:24

-->

בחודש יולי 2016 תושב רחובות כבן 43 נתפס בדירה שהשכיר ברחוב משה מזרחי שבשכונת מילצ'ן בעיר, שבה הקים מעבדת סמים מסוג קנאבוס. בדירה נתפסו שתילים, חומרי דישון, אדניות וציוד נוסף להפעלת המעבדה. לאחר שהציוד הוחרם הוערך שוויו ב-150 אלף שקלים, כאשר הכמות הכוללת של הסם שנתפסה עמדה על 33,25649 ק"ג נטו.

לאחר שהשתחרר ממעצר עבר הנאשם הליך שיקומי ארוך ובמשפטו, שהתנהל בבית משפט השלום ברחובות אצל סגנית הנשיאה השופטת אפרת פינק, התייחסה השופטת לתסקיר שירות המבחן והמתיקה בעונשו.

מתוך התסקיר: "שירות המבחן הדגיש את החשיבות לאפשר לו להמשיך ולפרנס את עצמו ואת משפחתו. לפיכך המליץ להטיל עליו מאסר על תנאי וצו לתועלת הציבור בהיקף של 300 שעות. לא מצאתי מקום להכריז על הנאשם כסוחר סמים ולהורות על חילוט רכוש, זאת לאור הליך השיקום הממשי שעבר והחשש כי הכרזה שכזו תפגע בשיקומו הכלכלי, ובפרט הואיל ויתקשה להתפרנס בתקופת המאסר בדרך של עבודות שירות".

 

השופטת פסקה כי הנאשם ירצה חצי שנת עבודות שירות, מאסר על תנאי למשך עשרה חודשים, שלילת רישיון הנהיגה למשך חצי שנה וקנס כספי למשך 4,000 שקלים.

עורך דינו של הנאשם, אלון קריטי: "הרעיון הוא להצליח 'לרתום' את נאשם ואת מערכת המשפט להליך שיקומי שכזה. מי שמאמין בעצמו ובדרך הארוכה זוכה לתוצאות חיוביות. לאחר קריאה מעמיקה של גזר הדין, ההגנה שוקלת באופן רציני להגיש ערעור בתיק זה. ההגנה סבורה שיש סיכוי שהתוצאה העונשית תשתנה והעונש אשר יוטל על הנאשם בסופו של יום הנו מאסר על תנאי".

עורך דין אלון קריטי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

עורך דין אלון קריטי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר