צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

רחובות מציגה: וידאו-תרפיה למניעת התנהגויות סיכון

הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול ברחובות יזמה פרויקט מיוחד במינו לטיפול והעצמה לבני נוער במצבי סיכון דרך עדשת המצלמה, בהדרכת מנחי פסיכו-דרמה מקצועיים

פורסם בתאריך: 29.1.18 10:53

-->

ביום שני בשבוע שעבר התקיים ברחובות טקס סיום חגיגי של פרויקט פסיכו-דרמה לנוער במצבי סיכון, בהובלת הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול. במסגרת הטקס הוקרן בהקרנת בכורה סרט מיוחד ומרגש שאותו צלמו, ביימו וערכו בני הנוער. הפרויקט החל לפעול לפני כחצי שנה, במטרה להעצים בני נוער במצבי סיכון דרך קולנוע ועדשת המצלמה. במסגרתו הדריכו מנחים לפסיכו-דרמה את בני הנוער, דרך יצירת וידאו ומשחק.

פסיכו-דרמה היא שיטת עבודה טיפולית המבוססת על משחקי תפקידים ועל הפעולה הדרמטית. במהלך חמישה חודשים נפגשו בני הנוער אחת לשבוע עם רכז נוער ומטפל מוסמך לפסיכו דרמה. במפגשים בני הנוער שוחחו על חייהם, פעלו להעצמה דרך סיפורים ומשלים, ואט אט החלו בכתיבה יוצרת, בימוי, משחק וצילום של סצנות שונות, שאותן בחרו להמחיז ולתעד.

במהלך ערב השיא נחשפו הוריהם של בני הנוער לסרטון אותו יצרו ילדיהם ובהמשך התקיים שיח עם ההורים בליווי המנחים אשר הובילו את פעילותם של הילדים. בטקס נכחו סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול, זהר בלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק נוער וצעירים, עו"ד מתן דיל, מנכ"ל חברת וידאו-תרפיה, עופר סלע, אבי יוספי מנהל מחלקת הילדים והנוער, דוד מנצור מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, דוד שובלי, עו"ס באגף לשירותים חברתיים, ויניב עבדי הפעיל החברתי.

 

אבי יוספי, מתן דיל, זוהר בלום, יניב עבדי ודוד שובלי

אבי יוספי, מתן דיל, זוהר בלום, יניב עבדי ודוד מנצור

זהר בלום : "בני הנוער עברו תהליך אשר בסופו יצרו סרט תיעודי המעביר מסר עוצמתי להוריהם ובעיקר לעצמם. זהו כלי מדהים וחשוב המאפשר לבני הנוער להתבונן על עצמם מהצד ולבצע שינוי התנהגות או חיזוק הקיים. ביכולתו להביא לשינוי אמיתי בחיי המשתתפים. אנו נשמח לשכפל את המודל גם לבתי הספר השונים בעיר".

מתן דיל: "צעירים שיוצרים מתוך ליבם יצירה שמשאירה תיעוד, זיכרון ותהליך משמעותי, זה חינוך אמיתי. יישר כוח לכול העוסקים במלאכה. העירייה תמשיך ותתמוך במקומות המחזקים את החברה בכלל, ובעיקר את הדור הצעיר".

עופר סלע: "אני מודה לכל השותפים על ההירתמות לאתגר אשר יסייע לבני הנוער בעיר ויאפשר להם להסתכל על עצמם דרך עדשת המצלמה, בדרך לשינוי תפיסה אמיתי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר