ישיבת מועצת רחובות לאישור תקציב העירייה לשנת 2018
ישיבת מועצת רחובות לאישור תקציב העירייה לשנת 2018

המספרים מאחורי תקציב עיריית רחובות לשנת 2018

תקציב עיריית רחובות עומד על 959 מיליון שקלים והוא גבוה בכ-66 מיליון שקלים מתקציב אשתקד. הגידול העיקרי: בתחומי החינוך, התברואה, הסביבה, השיטור העירוני והרווחה. כל המספרים המעניינים לפניכם

פורסם בתאריך: 25.1.18 10:53

-->

מועצת עיריית רחובות אישרה אמש (רביעי) את הצעת התקציב העירוני לשנת 2018. היקף התקציב השנה עומד על 959 מיליון שקלים, המשקפים עלייה של כ-7 אחוזים מתקציב 2017 שעמד על 893.5 מיליון שקלים. הכנסות העירייה בשנת 2017 מאגרות בנייה, היטלי פיתוח והיטלי השבחה גדלו והגיעו לשיא של 210 מיליון שקלים.

במסגרת הגידול בתקציב, בולטת התוספת המשמעותית לתקציב החינוך בהיקף של 43 מיליון שקלים. מערכת החינוך התרחבה וגדלה לכדי כ-38 אלף תלמידים בכל המסגרות. נבנו גני ילדים רבים, בתי ספר הורחבו ונבנו בתי ספר חדשים; מערכת החינוך ברחובות רשמה הישגים לימודיים וערכיים אשר זיכו אותה בפרסים ובהצטיינויות מחוזיות וארציות. באגף החינוך צופים כי בשנת הלימודים הבאה יתווספו למערכת אלפי ילדים לגנים ותלמידים נוספים.

ישיבת מועצת רחובות לאישור תקציב העירייה לשנת 2018

ישיבת מועצת רחובות לאישור תקציב העירייה לשנת 2018

 

לצד החינוך, גם הרווחה, התרבות והקהילה זכו להגדלת התקציב עם הגידול בתקציבי האגף לשירותים חברתיים, רשת חוויות והחברה העירונית לתרבות, נופש וספורט. החברה לתרבות נוער וספורט מהווה זרוע מרכזית של העירייה בכל פעולות התרבות, הנוער והספורט המתקיימות בעיר. תקציב החברה לשנת 2018 יעמוד על כ-100 מיליון שקלים.

רשת חוויות מגבירה פעילותה בכל תחומי החינוך הבלתי פורמלי, ומספקת שירותים בכל רחבי העיר, הן במתנ"סים הגדולים והן במתנ"סים ובמועדוני הנוער אשר בשכונות. תקציבה יעמוד על למעלה מ-100 מיליוני שקלים.

על מנת לשמור על רמת שרות נאותה בתחום התברואה והסביבה, ואף להגדיל ולפתח אותה, גדלו התקציבים המיודעים לשיפור פני העיר ולפיתוח גנים ועיצוב הסביבה. גם לתחום האכיפה והשמירה על הסדר בעיר הוקדש השנה תקציב נוסף, עם הגדלת תקציב יחידת השיטור העירוני המשולב, שהוקמה אשתקד וזוכה לשבחים.

עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

להלן כמה מהמספרים המעניינים המבטאים את הגידול בתקציב:

שכר פעולות כלליות: 11 מיליון שקלים.

פעולות רווחה – 3 מיליון שקלים.

שכר חינוך – 29 מיליון שקלים.

פעולות חינוך – 14 מיליון שקלים.

שכר רווחה – 2.5 מיליון שקלים.

 

הגידול בפעולות הכלליות מתבטא בסעיפים הבאים:

החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש – 1.8 מיליון שקלים.

רשת חוויות – 0.6 מיליון שקלים.

תברואה/שפ"ע – 2.2 מיליון שקלים.

גנים ועיצוב הסביבה – 3.2 מיליון שקלים.

שיטור עירוני​​​ – 1.8 מיליון שקלים.

תחומי פעילות של חברי מועצת העיר – 1.4 מיליון שקלים.

 

ראש העיר רחמים מלול: "התקציב מאפשר לעירייה להמשיך לפתח את העיר ולהצעיד אותה קדימה. רחובות מצויה בתנופת פיתוח אשר באה לידי ביטוי בכל תחומי העשייה בעיר, ואנו נמשיך להשקיע על מנת לשפר ככל שניתן את איכות החיים בעיר. מערכת החינוך ברחובות נחשבת לאחת הטובות בישראל בשל ההשקעה הגדולה בתקציבים ובמשאבים מתוך הכרה בחשיבות הנושא, וההישגים הלימודיים והערכיים הם בהתאם. במסגרת הגידול בתקציב חיזקנו גם את תחומי התברואה, הגנים והסביבה, הרווחה והשיטור העירוני, ואני סמוך ובטוח כי נוכל לראות את תוצאות ההשקעה בתחומים אלה בקרוב".

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

דורון מילברג, מנכ"ל העירייה: "הגידול בתקציב לשנת 2018 מתמודד בצורה מבוקרת ואחראית עם האתגרים העומדים בפנינו, וישפר עוד יותר את רמת השרות לתושבים בכל התחומים. שנת 2017 התאפיינה בהמשך פיתוח מואץ בכל רחבי העיר, ובביצוע פרויקטים רבים בכל התחומים. בשנה החולפת חנכנו את מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל בהשקעה של כ-27 מיליון שקלים. לאחר מאמצים של שנים, זכינו השנה לראשונה בפרס ניהול כספי תקין ממשרד הפנים, המעיד על שיפור ניכר במצבה הפיננסי של העירייה ובניהול תקין של כל המערכות, ואנו נמשיך לעשות כן גם להבא".

דורון מילברג

דורון מילברג

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר