פרויקט "מעגלים לפסגה" ברחובות (צילום: ליאת גולברי וגלית אלבג)
פרויקט "מעגלים לפסגה" ברחובות (צילום: ליאת גולברי וגלית אלבג)

ברחובות יצא לדרך פיילוט ארצי לטיפוס הרים עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים

אימוני כושר, ליווי אישי וטיפוס על הר באירופה. כך תראה תכנית ההכנה והביצוע של משתתפי הפיילוט "מעגלים לפסגה" שיצא לדרך ברחובות

פורסם בתאריך: 22.1.18 15:30

-->

העיר רחובות, בהובלת רשת חוויות – תחום אוכלוסיות מיוחדות, נבחרה להרצת פיילוט ארצי לתוכנית "מעגלים לפסגה", שבין מטרותיה חיזוק הקשר המשפחתי במשפחות בהן חי אדם עם צרכים מיוחדים. את התוכנית מלווה בהתנדבות מלאה מטעם חוויות שוויץ המדע עליזה סבן, והיא זו אשר נמצאת בקשר עם המשפחות. במסגרת התוכנית אנשים בעלי צרכים מיוחדים, מלווים בקרוב משפחה ומתנדב, יעברו אימוני כושר משותפים במשך מספר חודשים רציפים ובסופם ייצאו יחדיו לטפס על הר באירופה בחודש אוקטובר הקרוב.

ביום שישי האחרון התכנסו כל חברי המשלחת הנבחרים ליריית הפתיחה, אשר כללה יום גיבוש ואימון. בתחילת הפעילות קיבלו המשתתפים הרצאת השראה מפי ראש המשלחת – עופר בן דור, איש עסקים וממייסדי ארגון °180 – ספורט ללא גבולות, ארגון חברתי לשילוב וקידום אנשים עם מוגבלויות בחברה באמצעות קבוצות ריצה והליכה. בן דור היה מאמנו של בז'ה (עיוור מלידה), אשר רץ באולימפיאדת בייג'ין וסיים במקום ה-5 בעולם. לאחר השיחה, המשיכו המשתתפים למתיחות ואימון וגיבוש, במהלכם גם בחרו סמל שילווה את המשלחת מעתה ועד הטיפוס לפסגה. המשתתפים בתוכנית מתחייבים לתהליך הכנה אשר ייערך בארץ ויכלול אימון שבועי במשך שעתיים כל מפגש, מפגשי היכרות וגיבוש, ומסעות הכנה בארץ הכוללים טיפוס על הר. אל תהליך האימון מצטרף לכל זוג גם מתנדב עובד אל על, אשר מלווה את משפחה לאורך כל התהליך והטיפוס בסופו.

פרויקט "מעגלים לפסגה" ברחובות

פרויקט "מעגלים לפסגה" ברחובות

 

יניב מרקוביץ, המשנה לראש העיר ויו"ר הרשת: "מדובר במיזם מרגש, שבאמצעות תהליך אישי אתגרי וייחודי מחזק וממנף אנשים עם צרכים מיוחדים. רשת חוויות רחובות נבחרה לנהל את הפיילוט הארצי, כחלק מיישום יום יומי והובלת תחום הצרכים המיוחדים בעיר. אני מודה למחזיקת התיק ד"ר רוני באום שפועלת ללא לאות למען קידום המודעות והפעילות לאנשים עם צרכים מיוחדים, לגלית אלבג שמרכזת ומבצעת בפועל את כל הפעילות הענפה, לעליזה סבן ולכל המתנדבים והארגונים הרבים שחברו יחד להצלחת הפרויקט".

פרויקט "מעגלים לפסגה" ברחובות

פרויקט "מעגלים לפסגה" ברחובות

 

גלית אלבג, רכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות: "רבים מהמשתתפים עם המוגבלויות הם ספורטאים מצטיינים בארץ ובעולם במסגרת עמותת "הרצון מנצח", וחלקם אף השתתפו באולימפיאדות וזכו במדליות רבות. הם מתאמנים מספר ימים בשבוע וזהו גם מקור כוחם במשלחת – והם אלו עם היתרון היחסי במסע זה. כבר בשלב הראיונות היה ברור כי התהליך הולך להיות מרגש מאין כמותו. כל משתתף מביא את סיפורו האישי לתוך התהליך וקשה להתעלם מחוויית החיים המעניינת, ולעיתים המאתגרת שלהם".

עוד אמרה אלבג כי ישנם מספר משתתפים אשר מסיבות שונות אינם יוצאים לתהליך עם קרוב משפחה, ואושר להם לצאת עם מתנדב, איש משמעותי בחייהם אשר בחר להתחייב גם הוא לתהליך ולאפשר את החוויה הייחודית: "מרתק לשמוע מה מביא כל אחד לקשר הזה ולמחויבות הזו לשנה הקרובה. אנחנו נמשיך לעקוב ולדווח לכם על המסע שרק החל".

פרויקט "מעגלים לפסגה" ברחובות

פרויקט "מעגלים לפסגה" ברחובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר