יום עיון נגד גזענות ברחובות
יום עיון נגד גזענות ברחובות

רחובות אמרה ״לא״ לגזענות

כ-300 אנשי מקצועי השתתפו ביום העיון שנערך ביוזמת תכנית "הדרך החדשה לשילוב מיטבי של יוצאי אתיופיה" באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות

פורסם בתאריך: 22.1.18 11:32

-->

האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, באמצעות תכנית "הדרך החדשה לשילוב מיטבי של יוצאי אתיופיה" יזם והפיק יום עיון חשוב במיוחד – "רחובות אומרת לא לגזענות". היום התקיים במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, וזכה להדים רבים ולתשבחות על ההתייחסות לנושא. בין המשתתפים: עובדי משרד ראש הממשלה, המשטרה, שרות המבחן, עובדים סוציאליים, השירות הפסיכולוגי החינוכי, אנשי חינוך, ארגוני נשים, הרשות למלחמה בסמים, רשת חוויות, משרד הקליטה, עובדי אגפי העירייה השונים, ארגוני מתנדבים, ועוד.

תכנית הדרך החדשה הינה תכנית ממשלתית שיצאה לפועל לאחר הקמת הוועדה הממשלתית למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה. התוכנית החלה ברחובות לפני כשנה ומטפלת בכ-40 נערים בסיכון, נערים בצל החוק, כ-150 משפחות בסיכון וכ-70 אזרחים ותיקים.

את היום הנחו והפיקו אורית דבש, מנהלת תכנית "הדרך החדשה", ולאה בטבבו מלוות משפחות. לאחר שסגן ראש העיר בנצי שרעבי נשא דברי ברכה, ומחזיק תיק הרווחה אבי מוזס פתח את היום, עלו בזה אחר זה הדוברים קובי אווקה זנה, מתאם המאבק לגזענות במשרד המשפטים, שסקר את דוח פלמור ובו המלצות לטיפול בגזענות. הסטנדאפיסט יוצא העדה שלמה בייבי התייחס לנושא הגזענות מזווית הומוריסטית. זווית ראיה נשית הובאה על ידי רחלי טדסה מלכאי, מייסדת הרשת החברתית "נשים אתיופיות מעצימות זו את זו", המונה כ-14 אלף חברות , שדיברה על לקיחת אחריות של העדה. ברהנו טגניה, כתב הפלילים של חדשות ערוץ 2, שיתף את הקהל בסיפורים שמאחורי הקלעים.

ברהנו טגניה ביום העיון נגד גזענות

ברהנו טגניה ביום העיון נגד גזענות

 

המשתתפים זכו לארוחת צהריים שכללה אוכל אתיופי מסורתי, ואת היום הגדוש סיימה ההצגה "חצויה" עם השחקניות אורטל סלומון ותמר אסנקאו, בבימויה של בת חן ישראלי.

 

אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "התכנית החלה כתוצאה מתחושת הגזענות שחוו בני הקהילה ולכן היה חשוב לנו להתמודד ולהציף את הנושא ברמה העירונית. היום יועד לאנשי מקצוע ושירותים העובדים עם העדה. לשמחתנו ההיענות הייתה מעל למצופה וכן גם התגובות. אנו באגף לשירותים חברתיים בשיתוף עם הארגונים בעיר נמשיך לדון בסוגיות של שילוב, השתלבות וייחודיות".

אורית דבש, מנהלת "הדרך החדשה לשילוב מיטבי של יוצאי אתיופיה": "העבודה על הכנת היום הזה דרשה לא מעט אומץ להציף את הנושא הכאוב הזה ולדבר עליו. ההיענות המדהימה לצד תגובות הזדהות חזקות של הקהל ממגוון העדות, הוכיחה לנו שעשינו משהו נכון".

מימין: אבי מוזס, בנצי שרעבי ואורית דבש

מימין: אבי מוזס, בנצי שרעבי ואורית דבש

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר