מימין: דני מרשה, אבאי זאודה, מלקו סלומון ושי אסקיאס
מימין: דני מרשה, אבאי זאודה, מלקו סלומון ושי אסקיאס

"כוחנו באחדותנו וזו לא קלישאה"

אבאי זאודה, דני מרשה, שי אסקיאס ומלקו סלומון, ארבע מהדמויות המובילות בקרב בני העדה האתיופית ברחובות מבחינה פוליטית וחברתית, התאחדו בימים אלו לראשונה מתוך הבנה כי ביחד הם יכולים לגרוף כמות מנדטים משמעותית בבחירות המקומיות הקרבות. בראיון משותף ראשון הם אומרים: "נהפוך להיות דוגמה אישית לערים אחרות. ביחד נשיג יותר דברים למען הקהילה"

פורסם בתאריך: 25.1.18 07:29

-->

ארבע מהדמויות המובילות בקרב בני העדה האתיופית ברחובות מבחינה פוליטית וחברתית התאחדו בימים אלו לראשונה מתוך הבנה כי כוחם באחדותם לקראת הבחירות המקומיות. הארבעה – אבאי זאודה (44), דני מרשה (45), שי אסקיאס (46) ומלקו סלומון (47), כולם שמות מוכרים ברחובות בכלל ובקרב העדה האתיופית בפרט. ארבעתם בעלי משפחות וכל אחד מהם עסק בשנים האחרונות בפעילויות מגוונות מבחינה חברתית, פוליטית ובקשר עם הקהילה בכל רחבי העיר. זאודה וסלומון מתגוררים בשכונת קרית משה, בעוד מרשה ואסקיאס גרים במרכז העיר. לכל אחד מהם יש שנות ניסיון רבות, כאשר פעילותם הפוליטית החלה לקראת בחירות 1998. היום, כאמור, הם מאוחדים לראשונה.

אבאי זאודה, שמכהן זו הקדנציה השנייה כחבר מועצת רחובות, מספר על החיבור שנוצר בין כולם: "קודם כל אנחנו חברים. גם אם לא היינו באותה סיעה בפוליטיקה, תמיד נשארנו חברים. אני שמח שעכשיו ארבעתנו, וחברים נוספים, הולכים יחד במערכת הפוליטית הקרובה ובשנים הבאות. אני מאמין שנצליח לחולל שינוי דרמתי, כי כוחנו באחדותנו וזו לא קלישאה. אני מאמין ש-90 אחוז מבני הקהילה שגרים ברחובות ישמחו על החיבור שנוצר. משיחות פנימיות שלי עם הקייסים, כולל רב העדה יצחק זגאי, כולם מברכים ושמחים על המהלך. זה ילכד את בני הקהילה בעיר ואני יודע שיש לנו תמיכה גדולה גם בקרב אוכלוסיות שונות, ולא רק בקרב האתיופים. בכל האוכלוסיות שהלכתי אליהן מביעים תמיכה ונכונות ועל כך אני שמח, שנוצרה ברית אחים שיכולה להביא לשינוי. אני מאמין בזה".

על איזה שינוי מדובר?

"שאנחנו מלוכדים תחת מטריה אחת. נהפוך להיות דוגמה אישית לערים אחרות, כי השינוי הוא בעצם האיחוד שלנו. יחד נשיג יותר דברים למען הקהילה".

מי כמוך יודע שבפוליטיקה יש לא מעט חילוקי דעות. מה תעשו כשיצוצו חילוקי דעות ביניכם?

"צר לי לאכזב אותך, אבל בין ארבעתנו לא תהיינה מחלוקות וגם אם תהיינה זה לא ייצא החוצה. זה ייפתר בין ארבעתנו. השאיפה היא לא להגיע למחלוקות סביבנו. יש לנו הרבה חברים שתומכים בנו ובחיבור שלנו".

דני מרשה: "החיבור הזה הוא כוח. אף אחד לא יוכל לשאול אותנו יותר מדוע אנחנו לא ביחד. כל השנים ייצגנו את הקהילה בנפרד והעדה הייתה מפולגת. הפעם הצלחנו לעשות את זה כגוש אחד. מי שהצליח לאחד את הכוחות זה אבאי. במשך שלושה חודשים נפגשנו כמה פעמים ביוזמתו של מלקו סלומון, וייאמר לזכותו של מלקו שהוא התעקש על המפגשים. לזכותו של אבאי ייאמר שהוא מצא הפתרון ואת המכנה המשותף בין כולם".

מלקו סלומון: "בבחירות הקודמות, בשנת 2013, כבר ניסינו לעשות את האיחוד אבל זה לא צלח. אני נשארתי עם הרשימה של בני העדה האתיופית והיו חסרים לנו 32 קולות כדי להיכנס עם מנדט אחד למועצת העיר. זה מאוד כאב לי ומאז שאבאי נכנס לכהן כחבר מועצה התחברתי איתו והצעתי לו ללכת יחד, לאחד את הקהילה. במשך שלוש שנים זה מה שעשיתי. עבדתי בכל מקום אפשרי לאיחוד ואיחוי הקרעים. המטרה היא לשים את האגו בצד ועל כן יזמתי פגישות והפגשתי בין כולם. כעת הגענו לאיחוד המיוחל שיביא לנו שלושה מנדטים בבחירות הקרובות. הקהילה האתיופית בעיר גדלה, מצב הנוער שלנו קשה מאוד והשאיפה היא להביא לנוער ולקהילה נציגים במועצת העיר. עכשיו כשעשינו את האיחוד, ואני מאמין ומקווה שכולם ישמרו עליו, כי אני סומך על החברים שלי, אני אישית מאמין בכל ליבי שנצליח. עברתי הרבה מערכות בחירות ונמשיך לעבוד 24 שעות ביממה. אני רוצה להודות לחברים שהסכימו ונענו לחיבור הזה, על הרצון והנכונות ללכת ביחד. ההצלחה שלי הייתה לאחד את כולם".

מימין: דני מרשה, אבאי זאודה ושי אסקיאס (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

מימין: דני מרשה, אבאי זאודה ושי אסקיאס (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

אתם לא חוששים שהאיחוד ייצור סוג של בידול בין הקהילה לשאר האוכלוסייה מבחינה פוליטית?

דני מרשה: "אני עדיין מזוהה עם סגן ראש העיר מתן דיל, ואת כל העניין הזה העלינו בהסכמים על האיחוד בין כולנו. נכון לעכשיו אין עדיין משהו רשמי, אבל הרוח נושבת לכיוון מתן דיל. אני לא רואה שום סיבה שלא נהיה עם מתן בבחירות הבאות. זה החיבור היחידי שמתאים לנו ולקהילה ואחת הסיבות שהחלטנו להביע בו תמיכה, ביחד עם כל הקהילה, היא כדי להטמיע אינטגרציה עם רשימה קיימת. זה שאנחנו גוש אחד זה נכון, אבל חשוב שנתחבר לגוש נוסף ולא נהיה מובדלים מהחברה. אצל מתן מצאנו את זה. זה לא סוד שבקדנציה האחרונה פעלתי יחד עם מתן בשיתוף פעולה וסייעתי לקהילה בעזרתו בכל מה שיכולנו. לכן נשמח אם יהיה מענה משותף".

שי אסקיאס: "גם אני נמנה ברשימה של מתן דיל. אני פעיל חברתי למעלה מ-15 שנה, התנדבתי בפעילויות רבות למען הקהילה, בין אם זה בתרגום שפות לבני העדה, הכנת מכתבי פניות ובקשות לגופים ממסדיים, ועוד".

מלקו סלומון: "אני לא מתכוון ללכת רק עם הקהילה, אלא עם כלל הציבור. יש לא מעט תושבים ותיקים שתומכים בנו ובעזרת השם כשנכהן כחברי מועצה נסייע לכל אדם שיפנה אלינו. כולנו צברים בארץ וזה מה שיאחד אותנו בעתיד".

 

אם החיבור עם מתן דיל לא יבשיל לבסוף, מה האלטרנטיבה?

"במידה ולא נתחבר למתן ישנו סיכוי גבוה שנקים רשימה עצמאית, כי אנחנו יודעים שאנחנו שווים מנדטים. יש לנו גם אפשרויות נוספות שאנחנו בוחנים ומבחינתנו דלתנו פתוחה בפני כולם".

 כמה מנדטים הקהילה יכולה להביא לדעתכם?

"בחיבור שלנו היום אנחנו מוערכים בשלושה מנדטים. זה גם מה ששווה הקהילה. בעיר חיים למעלה מ-7,000 אנשי קהילה בעלי זכות הצבעה".

סלומון מלקו

סלומון מלקו

 

אילו שינויים תרצו לבצע אם תבחרו למועצה?

"אנחנו רוצים לפעול ברמה העירונית. כחברי מועצה לא נייצג רק את הקהילה האתיופית, אלא את כלל הציבור, וכמובן שנדאג בעיקר לקהילה. הדבר הראשון שנרצה לקדם זה את תכנית הפינוי בינוי בשכונות קרית משה, מילצ'ן, אושיות ועוד".

עד כמה אתם מרגישים בשטח את הבחירות?

זאודה: "יש סחף גדול בקהילה ואנשים כבר מחכים לבחירות. אנחנו מקווים שמערכת הבחירות תתנהל בכבוד ושכל אחד ואחת יציגו את האני מאמין שלהם בצורה מכובדת, מבלי לתקוף ולהשמיץ אחד את השני. מבחינתנו מי שתוקף ומשמיץ את האחר הוא אדם בעל ביטחון עצמי נמוך שאינו ראוי להיות חבר מועצה. בערים אחרות יש כבר תעמולת בחירות, אבל ברחובות הכל רדום. נותרו רק עשרה חודשים, זה כלום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר