עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

נספי האנייה סטרומה יונצחו ברחובות

בהתאם ליוזמת חבר המועצה אמיר ירון, ההנצחה ליהודים שנספו באניית המעפילים תהיה ברחוב סטרומה בעיר

פורסם בתאריך: 15.1.18 09:53

-->

שנים רבות מחכים יוצאי רומניה ברחובות לרגע בו יונצחו הנספים באנייה סטרומה ובאנייה מפקורה.

סיפורה של סטרומה ידוע ומוכר – מדובר באניית המעפילים המפורסמת שלא הורשתה להיכנס לחופי ישראל על ידי שלטון המנדט הבריטי, ולבסוף הוטבעה מול חופי איסטנבול כשעל סיפונה 780 יהודים יוצאי רומניה. מפקורה, שסיפורה קצת פחות מוכר, הייתה אחת משלוש אניות שיצאו מנמל קונסטנצה ברומניה ב-3.8.1944 ועל סיפונה 315 עולים. ב-5.8.1944, בעת ששטה במימי הים השחור, נורו פגזים מצוללת רוסית או גרמנית שגרמו לטביעתה. רק 5 נוסעים ניצלו ו-310 האחרים מצאו את מותם באסון.

במהלך החודשים האחרונים התקיימו ביוזמת חבר המועצה אמיר ירון ישיבות רבות בעיריית רחובות בהשתתפותו של משה בש, שמייצג את יוצאי רומניה ברחובות ועומד גם בראש הוועדה המקומית לברית ערים תאומות ביסטריצה-רחובות. בישיבות נכחו גם יוסי כפיר מנהל אגף גנים, מנכ״ל העירייה דורון מילברג וראש העירייה רחמים מלול.

במהלך הפגישות התגבשה תכנית שהוצגה השבוע לראש העיר בפגישה מיוחדת בלשכתו, בהשתתפות מנכ"ל העירייה, ח"כ לשעבר קולט אביטל, יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל , חבר המועצה אמיר ירון ומשה בש.

בישיבה הוחלט על הקמת פינת הנצחה מיוחדת ליהודים נספי "סטרומה" ברחוב סטרומה בעיר, בגינה הציבורית במקום. פינת ההנצחה תוקם בסמוך לרחבת החניה אשר תוכל לשמש גם כרחבה לקיום טקסי זיכרון והנצחה.

מימין: קולט אביטל, רחמים מלול, אמיר ירון ומשה בש

מימין: קולט אביטל, רחמים מלול, אמיר ירון ומשה בש

חבר המועצה אמיר ירון : ״תקופה ארוכה אני עוסק ביחד עם משה בש בגיבוש תכנית להנצחת סטרומה ברחובות, ואני שמח שהשבוע הבאנו לידי סיכום את מיקום ההנצחה כך שבכל שנה יתקיים אירוע עירוני בשיתוף יוצאי רומניה ברחובות במקום. אני מבקש להודות לראש העיריה רחמים מלול ולקולט אביטל על תמיכתם במפעל הנצחה זה, שהוא כה חשוב ליוצאי רומניה ברחובות, וכן ליוסי כפיר ומשה בש שתרמו רבות לקבלת ההחלטה".

ראש העיר רחמים מלול: "סיפורה של סטרומה הוא טרגדיה גדולה בהיסטוריה של תקומת עם ישראל לפני הקמת המדינה. ראוי שננציח אותו גם ברחובות ונקים הנצחה ליהודים שנספו בדרכם לארץ ישראל, כתזכורת לדורות הבאים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר