השתלמות בנושא רגישות תרבותית במסגרת חודש המאבק בנגע הסמים ואלכוהול
השתלמות בנושא רגישות תרבותית במסגרת חודש המאבק בנגע הסמים ואלכוהול

השתלמות בנושא רגישות תרבותית במסגרת חודש המאבק בנגע הסמים ואלכוהול

50 אנשי מקצוע מרחובות השתתפו ביום עיון להעמקת הידע בתחום התנהגויות סיכון בקרב בני העדה האתיופית

פורסם בתאריך: 8.1.18 08:05

-->

50 אנשי מקצוע רחובותיים השתתפו בשבוע שעבר ביום עיון בנושא "עבודה רגישת תרבות והתנהגויות סיכון בקרב בני העדה האתיופית". יום העיון התקיים בשיתוף פעולה של עיריית רחובות והרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, במטרה להעמיק את ההכרות של הגורמים המקצועיים השונים בעיר עם דפוסי השימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער בני העדה האתיופית, ובנוסף להעניק להם כלים מקצועיים להתמודדות עם בני הנוער בשטח ולהעמיק את ההכרות של הגורמים המקצועיים עם התרבות האתיופית.

בפתח יום העיון נשא דברים מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, דוד מנצור, שסקר את אירועי השיא אשר התקיימו בעיר בנושא. בהמשך הרצתה בפני המשתתפים ווגאי טבג'ה, תושבת רחובות, מנחה ומנהלת "הדרך החדשה" לשילוב יוצאי אתיופיה ברשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול. בהרצאתה סקרה את דפוסיי השימוש בסמים ואלכוהול בקרב יוצאי אתיופיה, שיתפה מסיפורה האישי ונתנה כלים פרקטיים לשיתוף וגיוס קהילת יוצאי אתיופיה.

חן כרמון, עובדת סוציאלית קלינית המתמחה בהתמכרויות, הסבירה בהרצאתה על "חוק אי-הפללה" בנושא קנאביס ומשמעויותיו, והראתה היבטים מרכזיים בשיח העולמי על קנאביס. עוד נתנה למשתתפים עצות וכלים מקצועיים להתמודדות עם בני נוער בשטח.

רכזת המניעה וההסברה ברשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, תמר וודו, קיבלה תעודת הוקרה והערכה אשר מציינת את פועלה רב השנים למען מיגור התנהגויות סיכון בקרב תושבי רחובות.

לאחר מכן נערכה סדנת "לגלות את היופי", סדנה חווייתית להיכרות עם התרבות האתיופית בהנחיית אורית אנדשאו. משתתפי הכנס למדו על התרבות האתיופית דרך פעילות עם כלי נגינה, ריקודים, ארוחת צהריים עם אוכל אתיופי מסורתי ועוד.

זהר בלום: "אנשי המקצוע בעיר למדים כל הזמן ומשפרים את ארגז הכלים שלהם למען עבודתם. אני שמח שהמשתתפים אפשרו לעצמם לעצור לרגע ולהוסיף עוד ידע על מנת לתת את המענה האידיאלי לבני הנוער בעיר, בייחוד כאשר זה נוגע להתנהגויות סיכון".

דוד מנצור: "יום זה הוא אחד מימי השיא שאנו מקיימים בחודש המאבק ואחד מיני ימים רבים המתקיימים לאורך השנה. חשוב לנו כרשות לתת לאנשי המקצוע בעיר את הכלים המקצועיים ביותר בעבודה מול ילדים, בני נוער והורים בהיבט של התנהגויות סיכוניות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר