עמוס לביא בהארכת מעצר לחשודים ברצח רומן אנטון ברחובות (צילום: מוטי מילרוד)
עמוס לביא בהארכת מעצר לחשודים ברצח רומן אנטון ברחובות (צילום: מוטי מילרוד)

"אנחנו רואים ניידות משטרה, אבל אם מתרחשים אירועים כאלה מתחת לאפם אז מה זה שווה?"

רצח שני ברחובות בתוך שבועיים לא משרה תחושת ביטחון על התושבים. קצין בכיר לשעבר במשטרה, על האחים לביא שנעצרו לאחר החיסול של אנטון רומן בסמוך לשילר: "זה הארגון הכי אכזרי שהמשטרה נתקלה בו בשנים האחרונות"

פורסם בתאריך: 22.6.17 10:00

-->

 

שני מקרי רצח בתוך שבועיים בעיר רחובות שוב גורמים לבהלה בקרב תושבי העיר. הרצח הראשון אירע בליל שישי לפני כשבועיים, אז נכנסו חשודים אל בית העסק (חדרי אירוח) של יוסי עטר (59) ברחוב עמוס דניאלי שבמערב העיר וירו בו מטווח קצר. מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

בליל חמישי שעבר זה קרה שוב. בסביבות השעה 20:00 בערב נורה למוות אנטון רומן (43), תושב ראשון לציון, שהיה עבריין מוכר למשטרה ושהיה אמור להיות תחת פיקוח מתמיד של המשטרה. בעקבות המחדל, הורה מפכ"ל המשטרה לערוך בדיקה פנימית יסודית ולהגיש לו את ממצאיה. במחוז המרכז במשטרה, המחוז שהיה אמון על הפיקוח של רומן, יש מי שטוענים כי קצינים עלולים לשלם את המחיר במשרתם.

מיד לאחר הרצח של רומן, שאירע בשטחים הפתוחים שבסמוך לקיבוץ שילר, עצרה המשטרה את ראשי ארגון הפשע המקומיים, האחים אופיר (35) ועמוס (28) לביא, וכן את בן דודם המכונה עמוס "הקטן" (26). בנוסף אליהם נעצרו גם רומן אגרונוב, בן 30 מאופקים, וכן דוד פילוס, בן 36 מאשקלון. במשטרה חושדים כי החמישה מעורבים בקשר ישיר או עקיף למעשה הרצח של רומן, שהיה עד לא מזמן חברם לארגון. ביום שישי הובאו חמשת החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם הוחלט להאריך את מעצרם בשבוע ימים. זאת על אף שבהארכת מעצרם טענו האחים לביא כי יש להם אליבי מוצק לזמן הרצח, שכן הם בילו באותן השעות בבית אימם שבו גם מותקנות מצלמות.

אופיר לביא בהארכת מעצר לחשודים ברצח רומן אנטון ברחובות (צילום: מוטי מילרוד)

אופיר לביא בהארכת מעצר לחשודים ברצח רומן אנטון ברחובות (צילום: מוטי מילרוד)

ארגונם של האחים לביא זכה לתשומת לב תקשורתית רחבה הרבה לפני הרצח האחרון, בין היתר בשל העובדה כי הם נחשבים לבני ברית של העבריין שלום דומרני מהדרום. במחוז המרכז במשטרה מודים כי בשנים האחרונות כוחם של האחים לביא התעצם והם נהפכו לארגן הפשע החזק ביותר באזור. במהלך התקופה האחרונה הגבירה המשטרה את פעילותה סביב המשפחה, בניסיונות לדכא את הארגון, אך למרות כמה מעצרים בגין חשדות שונים לא הוגשו כתבי אישום שיובילו אותם אל מאחורי שורג ובריח.

קצין בכיר לשעבר במשטרת ישראל אמר השבוע: "זה הארגון הכי אכזרי שהמשטרה נתקלה בו בשנים האחרונות. אין אצלם חוכמות, היד קלה על ההדק והחוזים עפים באוויר בקלי קלות. זה כבר לא מה שהיה פעם, שהיית עוצר עבריין והוא היה מכבד. היום יש שוטרים שחוששים להתקרב אליהם, כי רובם בעלי משפחות וכל תגרה איתם, אתה לא יכול לדעת איך היא תיגמר. זה מצב מאוד מסוכן ובגלל זה רק יחידות העלית של המשטרה עובדות מול המשפחות האלה".

לאחר כל רצח במשטרה ממהרים להוציא צו איסור פרסום. לפעמים זה נראה שבמקום לחקור עסוקים שם בפחד מהתקשורת.

"זה נוהל מקובל. המשטרה צריכה לבצע את עבודתה ובסופו של יום להביא תוצאות, להביא חשודים ולהוכיח שהם אכן אלה שביצעו את הרצח. תיק רצח הוא תיק לא פשוט, במיוחד כשמדובר על אנשים שיודעים ומכירים את העבודה ולא משאירים יותר מדי ראיות בשטח. היום האנשים הללו מגיעים עם כפפות, כשהם רעולי פנים, הם מטשטשים את מספרי הרכבים שבהם הם נוסעים ואפילו שורפים באש חיה את הרכבים מחשש שיש בהם טיפת דם. אז נכון שלתקשורת לא נוח עם העובדה שאי אפשר לפרסם את הפרטים, אבל זה חלק מהעניין, לאפשר למשטרה לעשות את עבודתה".

בינתיים, תושבי רחובות נמצאים בסוג של חרדה מתמדת וכל רצח שכזה רק גורם לאובדן של תחושת הביטחון. "נהיה כאן מפחיד, כל כמה זמן מתווספת לעיר עוד זירת רצח", אומרת תושבת שכונת שיכון סלע. "אני כבר לא מסכימה שהילדים שלי ייצאו לחבריהם לבד בחושך. או בעלי או אני מלווים אותם תמיד. התחושה בזמן האחרון מאוד מפחידה ומלחיצה, אנחנו רואים את ניידות המשטרה ששורצות ומסתובבות כאן, אבל אם בכל זאת מתרחשים אירועים כאלה מתחת לאפם אז מה זה שווה?".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר