חברת הכנסת יוליה מלינובסקי
חברת הכנסת יוליה מלינובסקי

"הכנסת היד השרירותית לכיסי האזרחים חייבת להיפסק"

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי פנתה לרחמים מלול בבקשה לבטל את היטלי השמירה

פורסם בתאריך: 18.5.17 12:48

-->

באוקטובר 2016 יזמו חברי הכנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו יוליה מלינובסקי, רוברט אילטוב, חמד עמאר ועודד פורר הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות, שעניינה ביטול אגרות והיטלי שמירה. זאת לאחר שבשנת 2009 הגישה מלינובסקי בבג"צ נגד עיריית חולון, שבעקבותיו הביא בית המשפט העליון לביטולו של חוק העזר שמכוחו גבתה עיריית חולון אגרה למימון סיירת ביטחון בעיר. זאת מאחר שבאותה העת לא הוקנתה לעירייה סמכות לגבות אגרות כאמור בחקיקה ראשית.

בשנת 2011 חוקקה הכנסת תיקון לפקודת העיריות ובו ניתנה לעיריות הסמכות להסדיר עניינים של שמירה, אבטחה וסדר ציבורי בתחומה, וכן לקבוע בחוק עזר אגרה או היטל בסכום שאינו עולה על סכום שקבע שר הפנים. משרד הפנים מנגד, העביר הוראת שעה שתאפשר לו לבחון את הנושא ומאז מחדש את הוראת השעה מדי שנתיים. הצעת החוק של מלינובסקי וחבריה מלפני כחצי שנה, נועדה לבטל את הסמכות האמורה של העירייה, וזאת מתוך ההנחה כי נושא הסדרת הביטחון והסדר הציבורי הוא עניין שצריך להסדיר השלטון המרכזי ולא הרשויות המקומיות.

השבוע פנתה מלינובסקי במכתב לראש עיריית רחובות רחמים מלול, ובו בקשה לביטול "הגזירה" של היטלי השמירה בעיר. במכתבה ציינה בין היתר מלינובסקי: "בימים אלו אני מקדמת חקיקה שלא תאפשר את חידוש הוראת השעה עד הסדרה מלאה של התחום בחקיקה. סבורה אני שאם אכן ישנו צורך בביטחון ובשמירה, יועיל משרד הפנים ויקדם מתווה זה בחקיקה ראשית. אני קוראת לך להצטרף אליי ולראשי ערים נוספים ולבטל את הגזירה למען תושבי עירך ולמען תושבי רשויות נוספות הנמצאות בהליכי חקיקת חוק עזר וגביית היטלי שמירה".

יוליה מלינובסקי: ״יש הסכם בלתי כתוב בין האזרח למדינה על כך שביטחון התושבים נמצא באחריותה של המדינה. על תחום הביטחון כולנו משלמים מסים למדינה. אין כל סיבה שהרשויות יגבו מס נוסף מהתושבים על דבר בסיסי כמו ביטחון. הכנסת היד השרירותית לכיסי האזרחים חייבת להיפסק. במידה וראש העיר מר רחמים מלול יהיה מעוניין להמשיך ולהפעיל שירות שמירה בעירו, יוכל לעשות זאת מתקציב הרשות ולא להכניס את ידו לכיסי התושבים. הוראת השעה המאפשרת לרשויות המקומיות לגבות אגרה זו תפוג בסוף שנת 2017. במקביל, בימים אלו אני מקדמת בחקיקה את ביטול אגרות השמירה וקוראת לראש העיר להצטרף לראשי ערים אחרים ולבטל גביית מס זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר