ערב ההצדעה לניצולי השואה
ערב ההצדעה לניצולי השואה

ערב הצדעה מרגש נערך לניצולי שואה מרחובות

ראש העיר, רחמים מלול: "הערב הזה נועד כדי שאנחנו נעשה חשבון נפש, שנשאל את עצמנו האם עשינו מספיק עבור הניצולים שהקימו לנו מדינה"

פורסם בתאריך: 26.12.17 12:22

-->

הרבה רגעים מרגשים נרשמו אמש (שני) בהיכל התרבות ברחובות, בערב הצדעה מרגש בשם "בדרך הביתה", שנערך עבור ניצולי שואה וסיפר את קורותיהם בדרך הביתה מאירופה לישראל.

הערב החל בקבלת פנים, עם תערוכה של תמונות ממחנות העקורים. דניאלה בק, מנהלת בית דרור לתיעוד מורשת ניצולי השואה ומשפחותיהם, סיפרה מעל הבמה כי התערוכה עוסקת בפרק שלאחר סוף המלחמה, ובסיפורם מעורר ההשראה של שארית הפליטה בדרכם לישראל. לאחר דברי פתיחה עלו לנאום ראש העיר רחמים מלול וסגנו, מחזיק תיק חינוך זהר בלום.

התערוכה שליוותה את ערב ההצדעה לניצולי השואה

התערוכה שליוותה את ערב ההצדעה לניצולי השואה

 

בלום ציין: "תרומתם של ניצולי השואה לתקומת המדינה הינה עצומה ואיננה מובנת מאליה. מדובר בתרומה שהיא בגדר נס". בדבריו פנה לקהל ואמר: "אתם בחרתם בחיים ובתקומה ואנחנו מצדיעים לכם על כך".

ראש העיר רחמים מלול ציין: "ערב מיוחד זה נועד להוקיר את הניצולים על עבודתם המאומצת לכינונה של מדינה שנחשבת פלא במישור הבינלאומי. מדינה בת 70 שנים בלבד והיא מעצמה מובילה בתחומים רבים: בחקלאות, בתעשייה, בטכנולוגיה ובתעשייה, והכל בזכותכם, בזכות הגבורה וחירוף הנפש מהתהום עלינו לפסגה. הערב הזה נועד כדי שנשאל את עצמנו האם עשינו מספיק כדי להוקיר לאנשים ענקים אלו על תרומתם. הערב הזה לא נועד רק לזכור את הטוב והטובים, את התעצומות הנפשיות העצומות שהיו לניצולים לבנות חיים חדשים. הערב הזה נועד כדי שאנחנו נעשה חשבון נפש, שנשאל את עצמנו האם עשינו מספיק עבור הניצולים שהקימו לנו מדינה – האם עזרנו, טיפחנו, התנדבנו, והושטנו יד וכתף".

זהר בלום

זהר בלום

 

רחמים מלול

רחמים מלול

את הערב ליוו מופעים אמנותיים רבים. תחילה עלו תלמידי תיאטרון של מגמת דה שליט אשר הציגו קטע תיאטרלי בשם "ובחרת בחיים" המתאר את המסע שעברו הניצולים משואה לתקומה. בהמשך עלו לבמה אנסמבל השירה ומגמת מחול של בית הספר קציר, וחוג התיאטרון ארגון עמך (המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי שואה) שהציג מערכון הומוריסטי על המפגש הלא פשוט של ניצולי השואה עם ארץ ישראל, ואת הקושי בהתמודדות עם מצבה של ארץ ישראל בימים ההם. הערב נחתם בהופעה של חבורת הזמר של תיאטרון עמך, ששרו ורקדו יחד עם כל המופיעים – צעירים ומבוגרים יחדיו, לצלילי "את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק".

ערב ההצדעה לניצולי השואה

ערב ההצדעה לניצולי השואה

 

ערב ההצדעה לניצולי השואה

ערב ההצדעה לניצולי השואה

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר