הפלטפורמה
הפלטפורמה

עיריית רחובות והחברה העירונית מציגות תכנית אסטרטגית ארוכת טווח למען צעירי העיר

בין היתר, מרכז הצעירים "עתידים" עבר תהליך מיתוג מחדש והוא ייקרא מעת "הפלטפורמה"

פורסם בתאריך: 26.12.17 08:21

-->

מרכז הצעירים "עתידים" הוקם ברחובות לפני כ-11 שנים במטרה להעניק מענה ממוקד לצעירי העיר בגילאי 18-35, בכל הקשור לעתידם המקצועי האישי. פעילות המרכז גדלה והתרחבה עם השנים ובשנה החולפת התקיימו כ-4,000 ייעוצים אישיים במרכז וכ-90 פרויקטים למען צעירי העיר. בנוסף התקיימו 300 סדנאות בתחומים מגוונים, כגון: אנגלית, מחשבים, תאוריה לנהיגה, התנהגות כלכלית, ספרדית, כתיבת קורות חיים, חיפוש עבודה, קבלת החלטות ועוד. עם הגידול באוכלוסיית הצעירים ברחובות החליט מתן דיל, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הצעירים והנוער, כי נדרשת תכנית חומש לשנים הבאות על מנת לענות על צרכי האוכלוסייה תוך הסתכלות לטווח רחוק. לשם כך התחילו בעיריית רחובות ובחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש בתהליך ארוך ומעמיק עם צעירי העיר לבירור היעדים, הרצונות והצרכים שלהם על מנת לתת להם את המענה המושלם במרכז הצעירים.

במסגרת תהליכי המיפוי והלמידה, ננקטו מגוון פעולות על מנת להבין מה הצעירים רוצים: התקיים סקר אינטרנטי, קבוצות מיקוד, שיחות עם פעילים חברתיים, ניתוח נתונים וראיונות. בנוסף התקיים ערב בהיכל התרבות העירוני, בו הצעירים השתתפו בקבוצות דיון וגם ענו באמצעות שאלון אינטראקטיבי על שאלות בנוגע למגוריהם בעיר וחלומותיהם להמשך. את מכלול הנתונים והמידע גיבשו במרכז הצעירים לכדי תוצר מרכזי שכבר מתחיל לקרום עור וגידים: תכנית אסטרטגית אחת גדולה ומקיפה בכל הקשור לפעילות העירונית למען הצעירים בעיר, ומענה על צרכיהם בכל התחומים. ראש העיר רחמים מלול אישר את התוכנית ונתן לה את ברכת הדרך.

אחת המסקנות שעלתה מהמיפוי הייתה הצורך בביצוע תהליך של מיתוג מחדש למרכז הצעירים, בהתאם למיקוד החדש שלו ולפעילות הענפה שלו שגדלה עם השנים. מרכז הצעירים אמור להוות מקפצה לצעירים, מקום שמשמש אבן דרך להתפתחות אישית ומקצועית, מקום בו הצעירים נפגשים אחד עם השני, לומדים, מבלים, מכירים. לאחר חשיבה מעמיקה, תוף התייעצות עם אנשי מקצוע ושיתוף הצעירים מקרב הציבור, היה ברור כי השם המתאים ביותר הוא 'הפלטפורמה'. (מחר (יום רביעי ה-27.12.17) בשעה 19:30 צפויה להתקיים ההשקה החגיגית של הפלטפורמה. במהלך הערב יוצגו בפני הצעירים בני העיר שזכו בכרטיס חינם סרטון התדמית החדש והתוכנית האסטרטגית, וכן הופעת סטנד-אפ של אדיר מילר.

הפלטפורמה

הפלטפורמה

 

ראש העיר רחמים מלול: "על פי הנתונים שבידינו, אוכלוסיית הצעירים ברחובות גדלה בשנים האחרונות והיא מונה כ-40 אלף איש בין הגילאים 18-35. אנו נעשה הכול על מנת להעניק להם את הכלים להצלחה בכל תחום. מערכת החינוך, ההשכלה הגבוהה והחינוך הבלתי פורמלי בעיר רחובות תומכים בצעירים; למענם הכנו תכנית אסטרטגית ארוכת טווח, אשר מצדיקה את המוניטין שיצאו לעיר רחובות כעיר איכותית המקדמת צעירים בכל מישורי החיים".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הנוער והצעירים, מתן דיל: "הקשבנו לכם, למדנו בזכותכם והנה התוצאות. לאחר תהליך למידה יוצא דופן ושיח עם צעירי רחובות אנו גאים להציג לכם את הפלטפורמה, מרכז הצעירים של רחובות. המרכז כשמו כן הוא, פלטפורמה עבורכם לכל אתגרי החיים. את ההחלטות הכי חשובות בחייכם אתם תקבלו, אנחנו פשוט נהיה שם לצדכם ונסייע לכם. אמשיך לעמוד לרשותכם בכל פלטפורמה. מזל טוב".

רחמים מלול ומתן דיל

רחמים מלול ומתן דיל

 

אורלי הלל, מנהלת הפלטפורמה: "הפלטפורמה כשמה כן היא, המרכז העירוני למען הצעירים יעניק להם פלטפורמה למימוש הפוטנציאל האישי בלימודים, בעבודה ובכלל בחיים. הוא יהווה פלטפורמה להבעת דעותיהם, מחשבותיהם, רצונותיהם וחלומותיהם לגבי עצמם ולגבי העיר רחובות. אני גאה להשיק מחדש את מרכז הצעירים במשכנו החדש, ושמחה על היכולת לפעול יותר למען צעירי העיר".

 

עיקרי תכנית העבודה האסטרטגית של הפלטפורמה:

הקמת חממה עסקית ליזמים צעירים: הקמתSTREETS HUB – חממה ליזמים צעירים ברחובות אשר תספק חלל משרדים, תמיכה וייעוץ מקצועי טכנולוגי, והכל כדי להזניק את הרעיונות של הצעירים לחברות עסקיות מצליחות ולספק להם את כל הכלים להצליח. רחובות כעיר המדע שבה שוכנים הפקולטה לחקלאות ומכון ויצמן, מהווה פלטפורמה מצוינת לצמיחתם של דור יזמים חדש בעיר.

הקמת קרית צעירים ברחובות: על מנת לענות על כל הצרכים ולארח את הצעירים שנהנים משירותי המרכז באופן מלא וכולל, בשלב הראשון פעילות הפלטפורמה תורחב למבנה נוסף במתחם הקיים ברחוב רמז 80. בשלב השני תוקם קרית צעירים בפינת הרחובות האצ"ל ודרך הים, מתחם ייחודי ויחיד מסוגו בישראל על שטח של כחמישה דונמים, ובהשקעה מוערכת של כ-40 מיליון שקלים. המקום יהווה בית לכל הפעילות העירונית של ילדים ונוער, צעירים, מגורי סטודנטים וסקייטפארק.

השקעה ממוקדת בגילאי 30+: השקעה בתוכניות ופרויקטים בנושאי הורות צעירה, הרלוונטית לגילאים אלה, כגון: התנהלות כלכלית למשפחות צעירות, הרצאות בנושא משכנתה, הרצאות וסדנאות בנושאי זוגיות, התמודדות עם הורות צעירה, מפגשי אימהות בחופשת לידה ועוד.

יצירת נטוורקינג: כחלק מטרנד החזרה לקהילתיות ולקבוצות, בפלטפורמה מתכוונים לייצר מעורבות חברתית של צעירים והידברות בינם לבין עצמם, נטוורקינג של צעירי רחובות שיפעלו לשיתוף של צעירים למען צעירים.

מגוון תכניות קבועות: מרכז הצעירים ימשיך להפעיל את התוכניות כגון סלפ"י (סטודנטים למען פעילות יזומה), השלמת 12 שנות לימוד ובגרויות, הכשרות מקצועיות, קורסי פסיכומטרי, מלגות לסטודנטים, תכנית מתמחים, תכנית "תופסים כיוון" לאקדמאים וכמובן אירועים והופעות ייחודיים לצעירים.

הפלטפורמה

הפלטפורמה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר