נחמן שי בעת ביקורו בעמותת על"ה
נחמן שי בעת ביקורו בעמותת על"ה

"האוכלוסייה המבוגרת היא נכס ולא נטל"

חבר הכנסת ד"ר נחמן שי היה אורח עמותת על"ה ברחובות

פורסם בתאריך: 18.5.17 12:38

-->

יו"ר השדולה למען הזקן בכנסת, חבר הכנסת ד"ר נחמן שי, היה אורחה של העמותה למען המבוגר ברחובות. בין הנוכחים המארחים היו יו"ר העמותה יחזקאל הרמלך, סגן היו"ר יעקב סנדלר וראשי המנהלים דהבא אייל, תמי גלטנר, אתי כהן ואסף וישקין. ראשי העמותה הציגו לשי את מגוון התוכניות והשירותים הניתנים על ידי העמותה לתושביה המבוגרים של רחובות בתחומי הרווחה, הסיעוד, החברה, התרבות והספורט. כמו כן, הם שיבחו את שיתוף הפעולה עם המחלקה לרווחת המבוגר של העירייה והציגו את התוכניות של בית על"ה – המרכז הרב תכליתי למבוגר הממוקם במיקום מרכזי ונגיש על מגרש שהקצתה העירייה, ופרסו בפניו את חלוקת הוצאות הבנייה הממונות בעיקר על ידי העמותה (50 אחוז), כאשר היתר ממומן על ידי העירייה והמשרד לשוויון חברתי (25 אחוז כל אחד), וארגון הג'וינט-אשל שהשתתף בחלק מהוצאות תכנון המבנה.

יו"ר העמותה יחזקאל הרמלך: "יעדנו לסייע למבוגר לחיות אח חייו בביתו ובקרב קהילתו. אנו עושים כמיטב יכולותינו אך קשה עלינו המלאכה. אדישותו של הממסד בישראל כלפי האוכלוסייה המבוגרת, פוגעת וכואבת. בפניותינו אליהם אנו חשים כעניים בפתח".

סגן יו"ר על"ה יעקב סנדלר, התפטר מתפקיד מנכ"ל איגוד העמותות לזקן בישראל כמחאה על אדישות הממסד כלפי העמותות המקומיות. "העמותות האלה מפעילות 250 אלף מתנדבים בכל רחבי הארץ. למרות החלטת בית המשפט, משרדי הממשלה והביטוח לאומי לא מעניקים במכרזיהם ניקוד עדיף לעמותות המקומיות, הפועלות ללא מטרות רווח" אומר סנדלר.

ח"כ נחמן שי הסכים כי השלטון המרכזי והמקומי לא מתקצבים כראוי את פעילותן של העמותות, כאשר אוכלוסיית המבוגרים בארץ מונה כיום כ-800 אלף ובעתיד מספרם יעלה.

נחמן שי: "המבוגרים נופלים בין הכיסאות ואין להם כתובת משרדית אחת. העמותות המקומיות הן מתנה וערך התנדבותם שווה כסף רב. ללא פעילותם, הזקנים היו יושבים בביתם וממתינים שהמוות יגיע". אני מעמיד עצמי לרשות העמותה וביחד עם עמיתי חבר הכנסת איציק שמולי נפעל לקידום חקיקה למען הזקן בישראל והעמותות הפועלות למענם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר