גן ילדים (צילום אילוסטרציה)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה)

חשש לדיזנטריה בגן ברחובות‎ המדע

הורים: "בימים האחרונים חלו מספר ילדים במתחם הגנים ברחוב אפרים קציר ברחובות בחום גבוה ושלשולים"

פורסם בתאריך: 17.12.17 14:39

-->

"בימים האחרונים חלו מספר ילדים במתחם הגנים ברחוב אפרים קציר ברחובות בחום גבוה ושלשולים". כך אומרים הורים מודאגים משכונת רחובות המדע.

"החשש שלנו הוא לדיזנטריה כתוצאה מחוסר היגיינה בשירותים או בחולות הגן הנגועים בצואת חתולים. חלק מהילדים בגן כבר מקבלים אזניל, שהוא טיפול בדיזנטריה", מסבירים ההורים. "הבעיה היא שאנחנו נתונים לחסדי משרד הבריאות או לשכת הבריאות ברחובות, מחלקת אפידמיולוגיה, שיגיעו לבדיקה. בהתחלה הבנו שאולי הם יגיעו ביום ראשון, אבל לא ברור לנו מה קורה עם זה. גם ככה בטח יעברו כמה ימים עד לקבלת תוצאות. עד אז החופשה תסתיים וילדים נוספים עלולים לחלות. אנחנו חוששים לשלוח את הילדים לגן".

מהעירייה נמסר: ״משרד הבריאות הוא המוסמך לבדוק ולקבוע בנושא, ויש להמתין לממצאיו. מבדיקה עם הצוות בגן עולה כי 6 ילדים בגן סבלו מחום והקאות. החול בגן הוחלף לפני כחודשיים ועל כן לא יכול להיות הסיבה למחלה".

ממשרד הבריאות נמסר: "דיווח על תחלואת שלשולים בגן המדובר התקבל לראשונה בלשכת הבריאות בפניית העיתון בלבד – לא התקבלו דיווחים מאף גורם אחר (בית חולים, קופת חולים, מהגן או מהורים). על פי החקירה האפידמיולוגית שנערכה התחלואה בשלשולים התחילה ביום ה' 7.12. ב-11.12 לא הגיע ילד אחד לגן עקב חום. ב-12.12 לא הגיעו 4 ילדים עקב חום ושלשולים. ב-13.12 לא הגיעו לגן 6 ילדים. ביום ה' 14.12 תושאלו טלפונית 32 מתוך 34 הורים לילדי הגן ונמצא כי 15 ילדים עם חום ו/או שלשולים ו/או הקאות. בביקורת שנערכה אצל ספק המזון נמצא כי המזון יוצר ב-12.12 וב-13.12. באותם ימים סופק מזון לגנים ולמוסדות אחרים ולא התקבלו כל תלונות נוספות. נדגמו ונשלחו למעבדה דוגמאות מהמזון הנ"ל לבדיקת פתוגנים. בדיקת תיעוד של טמפרטורות בישול וטמפרטורות הוצאת מזון ולפני הכניסה לתרמופורטים העלתה טמפרטורות תקינות. יחד עם זאת נראה כי מדובר בהדבקה מילד לילד ולא זיהום ממקור משותף, שכן התחלואה התחילה ב-7.12 ונמשכה עד ל- 14.12 (מועד בו נסגר הגן לרגל חופשת חנוכה).

"לידיעה, ניתן לצמצם את ההדבקה בחיידק השיגלה על יד הקפדה על היגיינה בסיסית: שטיפת ידיים במים וסבון – אחרי ביקור בשירותים, לאחר החלפת חיתולים, לפני האוכל, לפני טיפול במזון, ולאחר טיפול בחולה. אין לשלוח ילד חולה לגן או קייטנה כדי למנוע הידבקות של שאר הילדים. בילדים חולים יש לטפל בבית ולהחזיר לגן / מעון / קייטנה רק יומיים לאחר שהבריאו. ילד שחלה בזמן שהותו במעון / גן / קייטנה – יש להרחיק מהילדים האחרים ולטפל בו בביתו. את המקום שבו שהה הילד החולה, כלי אוכל, צעצועים, סיר ובגדים שבהם השתמש – יש לחטא לפי הנחיות משרד הבריאות למוסדות החינוך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר