הרב שמחה הכהן קוק והרב בן ציון קוק (צילום: ניר שמול)
הרב שמחה הכהן קוק והרב בן ציון קוק (צילום: ניר שמול)

הרב הראשי לרחובות יהיה חייב להתגורר בעיר

ביום שני השבוע קבע בית בג"צ כי על הרב הראשי לעיר כפר סבא לסיים את תפקידו, משום שהוא אינו תושב העיר. להחלטה יכולה להיות השפעה גם על העיר רחובות

פורסם בתאריך: 14.12.17 06:57

-->

רבה של כפר סבא, הרב אברהם שלוש, ערער באחרונה על פסק דין של בית המשפט המחוזי שקבע כי עליו לפרוש לגמלאות מאחר והוא אינו תושב העיר, אלא מתגורר בירושלים. הערעור נדחה בבג"צ, שקבע כי הרב (87) לא יוכל להמשיך לכהן כרב העיר שהוא אינו מתגורר בה.

להחלטת בג"צ עשויה להיות השפעה גם על הנעשה בעיר רחובות, מאחר וכפי שפרסמנו לראשונה בעיתון "ערים", הרב הראשי לרחובות, שמחה הכהן קוק, עבר באחרונה ניתוח ברגליו ולצורך החלמה עבר להתגורר בבית של בנו באחד המושבים בשפלה. השבוע, בעקבות פסיקת בית המשפט בעניינו של הרב שלוש, החלו להישמע בקרב הציבור הדתי ברחובות קולות המודאגים באשר להמשך דרכו של הרב קוק כרב הראשי לעיר.

 

בנוסף ראוי לציין כי בחודשים האחרונים נעשו ניסיונות לקדם מהלך להכתרת רב ראשי ספרדי ברחובות לצדו של הרב קוק. נכון לעכשיו ההליך נעצר על ידי מחאת תושבים והתנגדותו הנחרצת של יו"ר מרחב הסתדרות העובדים עודד עמרם, שאיים בצו מניעה, אך מי שנחשב כמועמד בכיר לתפקיד הרב הספרדי הוא הרב גדעון בן משה, שמתגורר בירושלים. לתפקיד הרב האשכנזי שיחליף את הרב קוק במידת הצורך, מועמד אחיינו של הרב המכהן, בן ציון קוק, גם הוא תושב ירושלים.

בעקבות פסק הדין של בג"צ אמרו מקורביהם של הרבנים כי "אם הרב ייבחר בוודאי שהוא יתגורר בעיר רחובות, משום שזה החוק והדבר מחייב. בכל מקרה כרגע זה לא רלוונטי מאחר ואנחנו בפתח שנת בחירות, כך שבמשך שנה שלמה לא יהיה איוש של התפקידים הללו".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר