רב סרן גיא (צילום: דובר צה"ל)
רב סרן גיא (צילום: דובר צה"ל)

תושב נס ציונה המשרת בתפקיד ראש מדור מחקר סייבר בצה"ל זכה באות הוקרה

רס"ן גיא, מקבל האות: "העיסוק שלנו הוא עצום, החל מחומרת מחשבים לדרג הלוחם וכלה בתקשורת טקטית"

פורסם בתאריך: 8.12.17 07:26

-->

בחודש שעבר התקיים טקס הוקרה למערך הטכנולוגי של צה"ל, בראשות הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט. במהלך הטקס קיבלו את אות ההוקרה למערך מספר מצומצם של קצינים ונגדים לאור תרומתם המשמעותית לאורך השנים, או בעקבות פרויקט מסוים. מבין מקבלי האות בלט רס"ן גיא (29), תושב נס ציונה המשרת בתפקיד ראש מדור מחקר סייבר.

גיא, בוגר תיכון בן גוריון בעיר, הרחיב את המגמות כימיה ופיזיקה. הוא התגייס כשבידיו כבר תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה. "התגייסתי כאקדמאי ועל מנת להשלים את התואר שלי התגייסתי באיחור של שנה", הוא מסביר. "כשהתגייסתי מילאתי שלושה תפקידים בחטיבה הטכנולוגית ליבשה (חט״ל), שהם שני תפקידי פרויקטלים ועוד תפקיד כראש מדור, בו אני משרת עד היום".

לאלו שאינם בקיאים בעולם הטכנולוגי הצה"לי, גיא מסביר על החטיבה הטכנולוגית ליבשה: "החט"ל מורכבת ממספר מחלקות המבצעות כל אחת תפקידים משמעותיים במערך. המחלקה שלי- המחלקה הטכנית לומ״ר (לוחמה מבוססת רשת) אמונה בעצם על כל הפן התקשובי בחט"ל. העיסוק שלנו הוא עצום, החל מחומרת מחשבים לדרג הלוחם וכלה בתקשורת טקטית".

מה אתם יכול לומר לנו על הפרויקטים שבהם אתה משתתף?

"עשיתי שני תפקידים שהם בעצם שני פרויקטים גדולים שלי, בתחום של מערכות תומכות לחימה לדרג הטקטי. התפקיד האחרון שלי, שאני נמצא בו כיום, הוא תפקיד ראשוני למדי – ראש מדור מחקר סייבר. במגבלות הסיווג ניתן לספר כי ייעוד התפקיד הוא להעלות את רמת האבטחה של אמצעי הלחימה של זרוע היבשה. אנחנו נדרשים ליצור רמה גבוהה של אבטחה, שזה אתגר לא פשוט בכלל".

 

איך הייתה התחושה לקבל אות הוקרה?

"אני מעריך שיש מי שרואה את העבודה החשובה שאני מבצע. זה משמח לקבל הוקרה לאחר העבודה הקשה וזאת גאווה בשבילי וגם בשביל העיר".

תמליץ לתושבי העיר והסביבה ללכת לכיוון הזה בגיוס?

״הייתי מציע למתגייסים לקחת יוזמה ולצאת לפיקוד טכנולוגי. בין היוזמות המסקרנות שמעודדות חשיבה יצירתית בחטיבה ישנה גם תחרות בשם חטאלנג׳, אשר מטרתה השגת פיתוח סופי של רובוט אוטונומי שיוכל להתמודד עם אתגר מבצעי בשטח באופן עצמאי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר