אפרים קפרא (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
אפרים קפרא (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רשימה חדשה תתמודד למועצת העיר רחובות – "יחי המלך" בראשות אפרים קפרא

קפרא: "אני לא שייך לאף מפלגה פוליטית וכל רצוני הוא לעזור באמת לכל אזרח"

פורסם בתאריך: 30.11.17 06:18

-->

אפרים קפרא (64) יליד רחובות ותושב שכונת שעריים, נכד למייסד השכונה שעל שמו קרוי רחוב 'מנשה קפרא' בו מתגורר גם ראש העירייה רחמים מלול, הכריז השבוע על התמודדותו למועצת העיר בבחירות שייערכו בנובמבר 2018. מספר שתיים ברשימתו יהיה האמן הרחובותי המפורסם אמיליו מוגילנר, שאף עיצב את החנוכייה שמימן קפרא, המוצבת בכניסה לגן המייסדים בעיר.

קפרא, בן למשפחה מסורתית, למד בבית הספר סמילנסקי ובפנימייה חקלאית בעמק יזראל. בצבא שירת ביחידת 669 של הצנחנים ובשנת 1974 החל לעבוד כמדריך נוער שוליים ברחובות והסביבה. בשעות הפנאי שימש כמדריך ריקודי עם ורקד בלהקת המחול 'נעורים' בהנהלת חיליק כרמלי, עמה הופיע בארץ ובחו"ל. בשנת 1976 החל לימודי הוראת ספורט במכון וינגייט ובשנת 1980 טס לארצות הברית, שם הדריך נוער אמריקאי במחנה קיץ. באמריקה הכיר את רעייתו הראשונה ונולדה להם בת. כעבור ארבע שנים עלו ארצה, קפרא פתח מכון ספורט במלון דן פנורמה בתל אביב ושם רעייתו נחשפה לעולם הקולנוע וחזרה להוליווד, ביחד עם בתם המשותפת. קפרא עבר מסע שארך שמונה חודשים להחזרת בתו ארצה, שבמסגרתו גם קיבל ברכה מהרבי מליובאוויטש, ומאז הפך לחסיד חב"ד. לימים קפרא הקים משפחה חדשה ונולדה לו בת נוספת.

אפרים קפרא (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אפרים קפרא (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

בעיר רחובות, מוכר קפרא כזה שכורז את זמני כניסת ויציאת השבת מזה 30 שנה. הוא אף מימן כאמור את החנוכייה הגדולה במזרח התיכון, המתנשאת לגובה עשרה מטרים ומשקלה 28 טון, שמוצבת בגן המייסדים. החנוכייה, שעשויה ברזל ובטון, עלתה מאות אלפי שקלים.

קפרא: "בזכות הסכמת ראש העיר, מוצבת החנוכייה בכניסה לגן המייסדים שבמרכז העיר. מזה 30 שנה אני מקיים מסיבות לילדים, מחלק להם הפתעות ועושה שמח. כמו כן בחמש השנים האחרונות אני מטפל בנוער בסיכון וזכיתי להקים להם מועדון חברים מול הקניון. בעזרת השם באים עשרות ילדים ללמוד תורה, לאכול ולשתות, כשהמטרה היא להחזירם למוטב".

מה גורם לך לרצות להיות חבר מועצה?

"אני מאמין שאוכל לשנות את המצב הכללי בעירייה ולגייס את נבחרי הציבור לסייע לתושבים הזקוקים לעזרה כלכלית, גשמית ורוחנית. יש היום משפחות רבות שאין להן מה לאכול בשולחן השבת, בליל הסדר. אני רוצה לעזור לילדים שמסתובבים ברחובות ללא מעשה".

איך תרצה לקדם את הנושאים הללו?

"אפשר ליצור קרנות גמילות חסדים שיעזרו למשפחות קשות יום לסיים את החודש ולחיות בכבוד. אפשר ליצור מקומות עבודה לאנשים שלא מצליחים להשתלב במעגל העבודה, לארגן להם חוגים חברתיים ופעילויות נוספות. אני לא שייך לאף מפלגה פוליטית וכל רצוני הוא לעזור באמת לכל אזרח, אם זה בהנחה בארנונה לתושבים או לבעלי עסקים, או בעזרה לאנשים שאין להם מסגרות חינוכיות מתאימות. אני ארצה לשלוח להם אנשים שידברו איתם, יעודדו אותם. שאדם ברחובות ירגיש שלעירייה אכפת מהתושבים".

אפרים קפרא (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אפרים קפרא (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

ראש העיר סייע לך בעשייה אל מול בני הנוער והתושבים.

"אנחנו בידידות עמוקה מזה שנים רבות, בזכות העשייה שלי בעיר למען התושבים. יש לנו ראש עיר שאכפת לו מהתושבים והוא רואה בי כמתנדב מהשורה, שבא לשמח ולעודד את התושבים. כך למשל הוא תמך ואישר לי את תהלוכת ל"ג בעומר בבתי הספר היסודיים הלא דתיים. הנחתנו הליקופטר במגרש שעריים בזמנו.

"אנחנו גם רואים שהמספר שראש העיר שלנו קיבל ברכבו החדש כולל את המספר של חב"ד – 770 – בגימטרייה – בית משיח. זה מספר מפורסם בחסידות ולא בכדי הוא נמצא במספר רכבו של מלול. זה מראה על הקשר הנפשי והרוחני שיש לראש העיר שלנו עם חב"ד בעשייה למען הזולת, בלי פשרות. מלול גם אמר באחד הכנסים שלו שבבית התרבות החדש יש 770 כסאות, ובאותו מעמד הוא אמר שחב"ד יאהבו לשמוע את זה. אגב, כשהוא נכנס לתפקיד ראש העיר הבאתי לו דולר של הרבי מליובאוויטש, שיעזור לו בתפקידו. אנחנו רואים שהדולר הזה, שקיבלתי מהרבי והענקתי לו, מוליך אותו כל הדרך בהצלחה רבה בכל התחומים. עובדה שבבחירות האחרונות הוא גרף 84 אחוזי תמיכה".

אפרים קפרא ורחמים מלול על רקע החנוכייה של קפרא

אפרים קפרא ורחמים מלול על רקע החנוכייה של קפרא

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר