חיסונים אוראליים כנגד כלבת
חיסונים אוראליים כנגד כלבת

כלבת התפרצה בצפון – ברחובות לא לוקחים סיכונים

השירות הווטרינרי ברחובות פתח במבצע לפיזור חיסונים לתנים ולשועלים כדי למנוע כלבת באזור

פורסם בתאריך: 27.11.17 09:44

-->

השירות הווטרינרי בעיריית רחובות מקיים בימים אלו מבצע לפיזור חיסונים אוראליים כנגד כלבת, המיועדים לאוכלוסיית התנים והשועלים. בשבועות האחרונים זוהתה התפרצות מדאיגה של מחלת הכלבת באזור העמקים והגלבוע בקרב חיות בר, אשר הגיעה גם לחיות בית – חתולים וכלבים. על אף שמדובר באזור אחר לגמרי בארץ, השירות הווטרינרי ברחובות החליט לנקוט בצעדי מנע, ולהקדים את מבצע פיזור החיסונים מהאביב לתקופה זו. במסגרת הפעילות יפוזרו פיתיונות בשטחים הפתוחים הסובבים את העיר ובהם קיימת אוכלוסייה של שועלים ותנים. הפיתיונות שיפוזרו מכילים תרכיב כנגד כלבת, ולמרות שאין כל סכנה לבני אדם אין לגעת בהם או לאסוף אותם. במקרה של מגע ישיר עם הפיתיון, יש לרחוץ היטב את הידיים. חשוב להקפיד להרחיק ילדים קטנים העלולים לאסוף את הפיתיונות.

חיסונים אוראליים כנגד כלבת

חיסונים אוראליים כנגד כלבת

 

ד"ר אבי צרפתי, מנהל השירות הווטרינרי המשמש גם כיו"ר ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות: "מדובר בצעדי מנע בלבד על מנת לחזק את ההתחסנות כנגד כלבת באזורנו. בנוסף, אנו קוראים לכל בעלי הכלבים לחסן את כלבם בזמן בשירות הווטרינרי, או לבדוק כי כלבם מחוסן כנדרש – פעם בשנה. שועלים ותנים משוטטים מהווים חלק מהטבע העירוני ואינם מהווים סכנה לציבור כאשר שומרים מהם מרחק. השועלים והתנים פעילים בעיקר בשעות בין הערביים והלילה".

 

יש לציין כי חל איסור מוחלט על האכלת שועלים ותנים ויש להקפיד על סגירת פחי האשפה שמהווים מוקד משיכה לבעלי חיים. במידה ותושבת/ת נתקל/ת בפגר של שועל או תן, אין לגעת בו אלא לפנות למוקד העירוני, 106.

כמו כן, השירות הווטרינרי בעיריית רחובות קורא לציבור הרחב לא לאסוף כלבים שאינם מוכרים להם מהרחוב, ולדווח לעירייה על כלבים משוטטים. בעלי הכלבים נדרשים להקפיד לחסנם נגד כלבת מדי שנה (על פי חוק) ולהקפיד לטייל עימם עם רצועה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר