ילד שעבר התעללות (צילום אילוסטרציה: ניר שמול)
צילום אילוסטרציה: ניר שמול

הפשטה בכוח או התפשטות של שמועה?

הורים לתלמידי בית ספר יסודי ברחובות טענו כי ילדים הופשטו בכוח בשירותים, לכאורה. בעירייה מסבירים מנגד כי מדובר במקרה בודד שרחוק מכפי שנטען וכי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים מטפלים בו. ועד הורי בית הספר: "יש לנו אמון מלא בגורמי המקצוע"

פורסם בתאריך: 21.11.17 14:05

-->

השבוע החל להתגלגל באחד מבתי הספר היסודיים בעיר רחובות סיפור מטריד, לפיו יש בבית הספר תופעה של התעללות מינית בילדים, לכאורה, שבמסגרתה מורידים לתלמידים את המכנסיים ואת התחתונים בשירותים ונוגעים באיבריהם המוצנעים. על פי שרשור שעלה בקבוצת ווטסאפ של הורים לתלמידי כיתה ד' בבית הספר, אחד הקורבנות להתעללות אף התאשפז בבית חולים עם חרדות קשות בשל המקרה, אלא שגורמים רשמיים בבית הספר עצמו, וכן במערכת החינוך העירונית, מכחישים כי מדובר בתופעה וטוענים כי מדובר במקרה בודד והרבה פחות חמור, שנופח מעבר לכל פרופורציה.

הסיפור הזה החל לצבור תאוצה ביום שני בערב. קבוצת הווטסאפ של ההורים לתלמידי כיתה ד' בבית הספר החלה להתמלא בהודעות על כך שעל פי החשד מספר תלמידים מכיתות ד' הפשיטו ילדים אחרים בשירותים והורידו להם את המכנסיים ואת התחתונים בניגוד לרצונם, לכאורה.

בין היתר נאמרו הדברים הבאים על ידי אחת האמהות בקבוצת הווטסאפ: "תקשיבו, אני יודעת יותר ממקור מוסמך וראשון שיש ילדים מכתה ד' שמתעללים בילדים בשירותים, מורידים להם את המכנסיים והתחתונים ונוגעים בילדים. תקשיבו, חייבים להתעורר ולגרום שהילדים האלה דבר ראשון לא יהיו בבית הספר עד שהנושא יתברר לעומק. אם לא נעצור את התופעה המזוויעה הזו זה עלול להתרחב גם לילדים אחרים".

אם אחרת כתבה: "הבנתי שמחביאים הכל מתחת לשטיח…מזעזע". חברתה שיתפה את רגשותיה וציינה: "כולי רועדת". הורה לילד מהכיתה הוסיף: "לצערי אני רק לפני כמה דקות שמעתי את זה ישירות מהילד שהתעללו בו".

הניסיונות להפעיל לחץ על קברניטי בית הספר לא איחר להגיע ובין היתר נאמר: "בואו נפנה כולנו יחד למנהל ולא נרפה עד שזה לא יטופל. קדימה, נעמוד לו ליד הדלת ולא נזוז משם".

שרשור הווטסאפ

שרשור הווטסאפ

 

לאחר שרשור לא קצר, כתבה אחת האמהות: "לא מדובר במעשה קונדס. אני שמעתי ישירות מהילד ומאמא שלו את אשר עוללו לילד. הילד היה מאושפז בבית החולים עם חרדות קשות ועדיין סובל מהאירוע שעבר. ההורים היו הבוקר (שני) אצל המנהל והוא בתגובה אמר להם להגיע אליו ביום רביעי כשהיועצת תהיה, ואז ידברו על הדברים. זה נראה לכם הגיוני שהילדים האלה, אחרי מעשה כזה חמור, נמצאים בבית הספר ולא מושעים? לצערי אלה הורים טובים ותמימים מדי ולכן הכל מטויח. בינתיים שום דבר לא נעשה בנדון והילדים עדיין מסתובבים באזור השירותים".

שרשור הווטסאפ

שרשור הווטסאפ

 

מיד עם היוודע הסיפור, אחד האבות אמר לכתב עיתון "ערים": "לא יכול להיות שכל כך הרבה הורים מעלים את אותה תופעה ואיש מצוות המורים או הנהלת בית הספר לא יבחין בכך. נעשו פניות לצוות החינוכי ואני לא מצליח להבין איפה הם. האם הם ישנים בעמידה? הם אלה שמחנכים את ילדינו, אבל מה עם לשמור עליהם? אנחנו זועמים וביום שלישי הגענו אל מנהל בית הספר ודרשנו הסברים על אופי הטיפול בנושא".

בניגוד לטענות שהעלו ההורים, בבית הספר טוענים כי לא מדובר בתופעה אלא במקרה בודד, חמור הרבה פחות מכפי שמתואר, וכי גם הוא מטופל על ידי הגורמים המקצועיים. עוד נטען כי במידה ותלמיד כלשהו אושפז, אין זה קשור למקרה המדובר.

מהעירייה נמסר בתגובה: "הטענות אינן נכונות ולא מדובר בתופעה. אנו דוחים את הניסיון להכפיש את שמו של בית הספר. הגורמים המקצועיים הרלוונטיים מטפלים במקרה יחיד אשר רחוק מכפי שנטען".

מוועד הורי בית הספר נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו מדובר במקרה שאינו דומה למה שנטען. המקרה מטופל על ידי גורמי המקצוע ויש לנו אמון מלא בהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר