הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)
הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)

מסתמן כי עודד עמרם הצליח לטרפד את המהלך למינוי רב ספרדי ראשי

חשיפה: בכיר במשרד הדתות שוחח עם גורמים בסיעת ש"ס ברחובות ואמר כי המהלך נעצר לאחר שעמרם הצהיר שבכוונתו להגיש צו מניעה על ההליך

פורסם בתאריך: 23.11.17 07:38

-->

לעיתון "ערים" נודע כי בעקבות התנגדותו של יו"ר מרחב רחובות בהסתדרות העובדים, חבר המועצה עודד עמרם, למינוי רב ראשי ספרדי בעיר לצדו של רב אשכנזי, נראה כי המהלך אינו מתקדם ואף נעצר.

על פי המידע שהגיע לידי העיתון, בכיר במשרד הדתות שוחח בשבוע שעבר עם גורמים בסיעת ש"ס ברחובות, ואמר כי להבנתו עמרם הצליח לטרפד את המהלך, לכאורה, לאחר שהצהיר בחדרי חדרים על כוונתו להגיש צו מניעה על ההליך במידה וזה יוגש למועצת העיר.

גורם בש"ס אישר את הדברים ואמר: "עודד עמרם טען, ובצדק, שהמועצה הדתית נמצאת בעיצומה של תכנית הבראה והוא, כנציג ההסתדרות, לא יכול לאשר מהלך כזה לא אחראי מבחינת הוצאה כספית. העובדה שעודד הצליח למנוע את המהלך בעצם מוכיחה עד כמה הוא חזק. כעת גם אם יוחלט להגיש את הבקשה, ההליך עצמו לא יתאפשר מפאת קוצר הזמן, משום שבחודש ינואר מתחילה שנת בחירות וכידוע בשנת בחירות המינויים הללו נעצרים".

עודד עמרם (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

עודד עמרם (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

כפי שפרסמנו לראשונה ב"ערים", משרד הדתות כבר החל בהליך בחירת רב ראשי ספרדי לעיר רחובות, ואף פרסם את הרשומות בנושא. שר הדתות דוד אזולאי חתם על המסמך שמהוציא את ההליך לדרך, כאשר הוועדה אמורה למנות חמישה נציגים: הראשון, שישמש גם כיו"ר הוועדה, יהיה דיין או שופט, מכהן או גמלאי. אחריו ימנה שר הדתות נציג מטעם משרדו. הנציג השלישי יהיה רב עיר שימונה על ידי מועצת הרבנות הראשית ושני הנציגים הנוספים ימונו על ידי העירייה. לאחר בחירת האנשים שירכיבו את ועדת הבחירות, תיבחר גם אסיפה בוחרת שתמנה 32 אנשים. מחצית מהם ימונו על ידי חברי המועצה על פי הסיעות.

למרות שההליך יצא כאמור אל הדרך, בישיבת המועצה האחרונה ראש העיר רחמים מלול לא הגיש לסדר את ההצעה לבחירת חברי הרשימה שאמורים להתמנות כנציגי העירייה לוועדת הבחירות. בש"ס מעריכים כי בין הסיבות לכך ניתן למנות את השיח הציבורי שנוצר סביב הכוונה למנות שני רבנים ראשיים, וכן את התנגדותם של כמה חברי מועצה, ובהם עודד עמרם וסגן ראש העיר זוהר בלום.

איטל בציר, ממובילות המחאה כנגד מינוי רב ראשי נוסף בעיר, אומרת: "זהו בהחלט יום משמח עבור תושבי רחובות המגלים שהמחאה לא הייתה לשווא וכי התמדה, נחישות וסבלנות הם ערכים נכונים לא רק כתפיסת חיים, אלא גם בניהול מאבקים חברתיים. ניהלנו כחצי שנה מחאה שלא ירדה מסדר היום מתוך מטרה שעמדה לנגד עיננו וזה לשים קץ לבזבוז כספי ציבור ומניעת השסע העדתי בתקופה שבה החברה מפולגת גם כך. תודה לכל התומכים, המפגינים והאנשים שביחד האמינו כי אפשר לנצח אם לא מוותרים על עקרונות שחשובים פה לכולנו. הנצחון פה הוא של כלל תושבי העיר רחובות ולא פחות חשוב גם הוכחה ניצחת לכלל האזרחים המבקשים להשפיע ולשנות נושאים ציבוריים הנוגעים לחיינו כאן. זאת מבלי לוותר, גם אם לעתים נראה שהדרך ארוכה או המערכת מסורבלת וקשה. על עקרונות חשובים ראוי להילחם כדי להשפיע".

איטל בציר (צילום: אילנית תורג'מן)

איטל בציר (צילום: אילנית תורג'מן)

 

מירב פלברג, אף היא ממובילות המחאה: "הניצחון של התושבים חשוב לנו גם ברמה הסימבולית, כדי להראות שאנשים לא צריכים להרפות ידיהם כשהם מאמינים במחאה צודקת, וכי לחץ של תושבים בהחלט מסייע ובייחוד בשנת בחירות".

מירב פלברג (צילום: יח"צ)

מירב פלברג (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יולי

    איזה יופי. התנגדתי למהלך בזבוז כספים הזה השתתפתי בהפגנה ואני גאה לראות תוצאות.

  2. מרק

    ראש העיר הודיע בזמנו שאחרי הבחירות ימשיך בהליך מינוי רב נוסף.. אין פה ניצחון.. פשוט הבחירות מתקרבות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר