חנוכת כיכר יהדות טורונטו בשכונת אבן גבירול
חנוכת כיכר יהדות טורונטו בשכונת אבן גבירול

"לשותפות עם יהדות התפוצות יש משמעות ערכית, חינוכית ולאומית"

השבוע התקיים ביקור חגיגי של ראשי קהילת יהודי טורונטו בשכונת אבן גבירול ברחובות, 12 שנים אחרי הביקור האחרון. הקהילה, שאימצה את השכונה לפני שנים רבות, תרמה להקמת בית ספר, מתנ"ס, מרכז לגיל הרך ומרכז שכונתי לבני גיל הזהב במקום. כמו כן, חולקו מלגות לסטודנטים מתרומותיהם

פורסם בתאריך: 8.11.17 11:08

-->

משלחת מיוחדת של ראשי קהילת יהודי טורונטו, קנדה, הגיעה בשבוע החולף לביקור מיוחד בשכונת אבן גבירול ברחובות, המוכרת בשמה הקודם – כפר גבירול. המשלחת השתתפה במספר אירועים במעמד ראש העיר רחמים מלול, סגניו עו"ד מתן דיל וזהר בלום, חברי מועצת העיר אביב איטח ואמיר ירון, ויו"ר ועד השכונה גבי גולן, אשר מצוי בקשר מתמיד עם ראשי הקהילה.

מדובר בביקור מיוחד בשל גודל המשלחת – בת 350 איש – וכן בשל העובדה שמדובר בביקור ראשון לאחר 12 שנים שחלפו מאז הביקור האחרון במסגרת השותפות בין הקהילה לשכונה. בין היתר, ראשי הקהילה השתתפו בטקס חגיגי לחנוכת כיכר על שם יהדות טורונטו בצומת הרחובות יוני נתניהו ובן גוריון בשכונה (רחובות מערב).

חנוכת כיכר יהדות טורונטו בשכונת אבן גבירול

חנוכת כיכר יהדות טורונטו בשכונת אבן גבירול

 

קהילת יהודי טורונטו אימצה את שכונת כפר גבירול לפני שנים רבות, והכיכר נקראה על שמה כדי לבטא את הקשר החזק בין תושבי המקום לקהילה הקנדית. במהלך שנות אימוץ השכונה נבנו מתרומות יהודי טורונטו בית הספר על שם בגין, המתנ"ס השכונתי, מרכז לגיל הרך ומרכז שכונתי לבני גיל הזהב. כמו כן, חולקו מלגות לסטודנטים מתרומותיהם.

לאחר חנוכת הכיכר, נערך טקס חגיגי ברחבה המרכזית בבית הספר על שם בגין, שכלל הפנינג מיוחד בהשתתפות מאות מתושבי השכונה.

ראש העיר רחמים מלול, שמוקיר את ראשי הקהילה היהודית בטורונטו על תרומתם העצומה לשכונה ולעיר, דיבר בשבח השותפות: "לשותפות עם יהדות התפוצות יש משמעות ערכית, חינוכית ולאומית. בתפוצות או בישראל – כולנו עם אחד. הקשר בין השכונה ליהדות טורונטו הביא לברכה גדולה בליבה של שכונה מתפתחת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר