ביקור אנז"ק ברחובות
ביקור אנז"ק ברחובות

משלחת צאצאי אנז"ק מאוסטרליה ביקרה בבית סלוצקין ברחובות

לרגל 100 שנים לקרב אנז"ק בישראל, המשלחת האוסטרלית ביקרה בבניין ששימש כמפקדה הראשית של אנז"ק בארץ

פורסם בתאריך: 7.11.17 10:37

-->

לוחמי אנז"ק אשר לחמו על אדמת ארץ ישראל לפני 100 שנה אומנם כבר אינם בין החיים, אך בני דור ההמשך הגיעו השבוע לאירועי אנז"ק לפגוש את בני דור השני והשלישי של המתיישבים שחיו בישוב היהודי בארץ ישראל.

משלחת אנז"ק ביקרה ביום רביעי האחרון בבית סלוצקין ברחובות, אשר שימש בנין המפקדה הראשית של הכוחות האוסטרלים בישראל בזמן מלחמת העולם הראשונה. המשלחת הגיעה לבניין המשמש כיום כבית המנהלה של קרית החינוך על שם עמוס דה שליט, והתקבלה  על ידי ראש העיר רחובות רחמים מלול ותלמידי בית הספר בטקס מיוחד שכלל שחזור של חיילי אנז"ק באותה התקופה. כמו כן הוצגה תערוכה של תמונות נדירות של רחובות מתקופת מלחמת העולם הראשונה.

ביקור אנז"ק ברחובות

ביקור אנז"ק ברחובות

 

לוחמי אנז"ק בשנת 1917 (צילום: האתר לתולדות רחובות)

לוחמי אנז"ק בשנת 1917 (צילום: האתר לתולדות רחובות)

 

המשלחת נטעה עץ זית בדה שליט והמשיכה לאירועים נוספים בישראל בסיור מיוחד בנתיב אנז"ק (הגיס האוסטרלי והניו זילנדי) שהוקם כזכר למסע של גדוד הפרשים בארץ ישראל לפני 100 שנה. נתיב אנז"ק עוקב אחר תנועת הפרשים בארץ ומספר את סיפורם כיצד לבסוף הצליחו לנצח את העות'מנים ששלטו באזור.

 

ראש העיר רחמים מלול בירך את המשלחת בבואה לרחובות וציין: "חיילים זרים שמגיעים מאוסטרליה לעזור ליישוב היהודי זה לא דבר של מה בכך . אנו רואים בכך אקט של חסידות אומות העולם, ולכן זהו כבוד גדול עבורנו לארח אתכם, צאצאי החיילים ההם כאן ברחובות".

דניאל עטר, יו"ר קק"ל, הסביר את חשיבות הקשר בין קק"ל לאנז"ק: "קרן קימת לישראל היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל. כפי שהשורשים הפיזיים שקק"ל נטעה בארץ – כך גם הקשר ההיסטורי שלה. קשר זה מחייב את קק"ל לספר את המאורעות אשר התרחשו לאורך ההיסטוריה, כולל הקרב האמיץ של לוחמי אנז"ק שהתחולל כאן לפני 100 שנים. אנו בקק"ל מנציחים את העבר ושומרים על הקשר החשוב עם אומות העולם וקהילות בכל רחבי תבל מתוך הבנת חשיבות המשימה למען עתיד המדינה".

ביקור אנז"ק ברחובות

ביקור אנז"ק ברחובות

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר