שינויים ברמזורים ברחובות: בעקבות פניות רבות של תושבות ותושבים על עומסים ביציאות מהעיר בבקרים, הנחה ראש העירייה, מתן דיל, את אגף התנועה, שילוט, בטיחות בדרכים, פיקוח ושיטור עירוני, לבצע התאמות בתזמון הרמזורים במספר צמתים מרכזיים. במסגרת זו הוארכו פאזות האור הירוק בצומת דרך ירושלים– בגין ובצומת כביש 40 בעשר שניות נוספות, מה שמונע את חסימת נתיב הפנייה ימינה לכיוון כביש 40 ומשפר באופן ניכר את זרימת התנועה בציר זה.
במקביל, ובהתאמה להתקדמות עבודות הקו הכחול, בוצע עדכון כולל של מערכות הרמזורים בצומת הרחובות בנימין– הרצל ובצמתים הסמוכים לו, רחוב הרצל- יעקב ורחוב הרצל- בית הפועלים, לטובת התנועה המגיעה מדרום לצפון וליוצאים מהשוק, מרחוב ביל"ו, ומרחוב בנימין לכיוון הקניון והרצל. בצומת אושיות, אשר סבל מהפרעות קשות בשל עומסי רכבים ואוטובוסים בשעות הבוקר בסמוך לבית הספר, הוחלט להציב פקחים ושיטור עירוני במטרה לווסת את זרימת התנועה ולמנוע חסימות.

הדמיית הקו הכחול ברחובות, עדי בואנו ארקאפקט
דיל אמר: "המהלך שבוצע במספר צמתים מרכזיים בעיר משפר את איכות החיים של הנהגות והנהגים תושבי רחובות. אמנם לבעיית הפקקים והעומסים, אשר קיימת בכל הרשויות הגדולות, אין פתרונות קסם, אך אנו נמשיך לנקוט בפעולות שיביאו להקלה בעומסי התנועה ברחבי העיר, במיוחד נוכח העבודות על הקו הכחול, פרויקט לאומי-ארצי שבמסגרתו נבנה מחדש את רחוב הרצל, הרחוב המרכזי של העיר. ברור לכל שבתקופה הזו יהיה פחות נוח ופחות קל לעבור את העיר, וברור שיהיו עומסים. יחד עם זאת, אנחנו מחויבים להמשיך לפתח את העיר ולא לוותר על פרויקטים החשובים במהותם לעתידה של רחובות, ובמקביל לבצע כל הזמן התאמות כדי להבטיח שהפגיעה בתושבות ובתושבים תהיה מינימלית".
מנהל אגף תנועה, שילוט, בטיחות בדרכים, פיקוח ושיטור עירוני, ליאור שוקרי, הוסיף: "ביצענו התאמות מדויקות בפאזות הרמזורים בכמה מהצמתים המרכזיים בעיר, אחרי בדיקה מקיפה וימים של כיוונונים מדויקים בתחילה נוצרו עומסים כתוצאה מהתקנת המערכות החדשות, אך כעת השינויים מראים תוצאות ברורות – זרימת תנועה טובה יותר, פחות חסימות ותגובות חיוביות מהציבור ומהחברות המפעילות קווי אוטובוס בעיר. בצומת אושיות שילבנו גם נוכחות של פיקוח ושיטור עירוני, והדבר נותן מענה מיידי למוקד העומס במקום".





תגובות