הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)
הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)

"המחאה של התושבים צודקת ואין צורך בשני רבנים ובהוצאות מיותרות"

כפי שנחשף באתר "ערים", משרד הדתות מוציא לדרך את המהלך לבחירת רב ספרדי ברחובות. חלק מחברי המועצה מתכוונים להפתיע ולשבש את ההליך

פורסם בתאריך: 26.10.17 07:00

-->

משרד הדתות פרסם באחרונה ברשומות על הקמת ועדת בחירות לבחירת רב ספרדי ראשי לעיר רחובות. הוועדה צפויה להזדרז ולהתכנס לפני חודש ינואר, שנחשב לתחילת שנת בחירות. זאת מאחר ועל פי החוק בשנת בחירות אין לוועדה אפשרות למנות רב ויש מספר מגבלות למינויים שונים ברשויות המקומיות. בימים האחרונים שר הדתות עצמו, דוד אזולאי, חתם על המסמך שמוציא את ההליך לדרך, כאשר הוועדה תמנה חמישה נציגים: הראשון, שישמש גם כיו"ר הוועדה, יהיה דיין או שופט, מכהן או גמלאי. אחריו ימנה שר הדתות נציג מטעם משרדו. הנציג השלישי יהיה רב עיר שימונה על ידי מועצת הרבנות הראשית, ושני הנציגים הנוספים ימונו על ידי העירייה. לאחר בחירת האנשים שירכיבו את ועדת הבחירות, תיבחר גם אסיפה בוחרת שתמנה 32 אנשים. מחצית מהם ימונו על ידי חברי המועצה על פי הסיעות.

ל"ערים" נודע כי בשלב של אסיפת הגוף הבוחר מתכננים חלק מחברי המועצה להפתיע ולשבש את ההליך. אחד מהם אמר: "זה לא סוד שיש סערה סביב מינוי רב ספרדי לצד רב אשכנזי מכהן, בשל כפל ההוצאות על שני רבנים. המחאה של התושבים צודקת ואין צורך בשני רבנים ובהוצאות מיותרות. מאחר ואנחנו בקואליציה אני בוחר שלא לדבר בשמי, אבל נעשה הכל כדי שהמהלך הזה לא ייצא אל הפועל עד לחודש ינואר".

 

כזכור, בחודש מאי השנה ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, וחברי המועצה שי קזיוף וגיורא בן ארי, הצליחו להעביר את ההצעה למינוי רב ספרדי ראשי לעיר בישיבת המועצה. ההצעה התקבלה ברוב קולות של 13 חברי מועצה בעד מול חמישה חברי מועצה נגד ושני נמנעים. מי שהצביעו בעד היו: רחמים מלול, בנצי שרעבי, מתן דיל, גיורא בן ארי, רונן אהרוני, גלי אפל, שי קזיוף, אבנר אקוע, אמיתי כהן, אבי מוזס, שלמה מונטג, אבאי זאודה ויפים זאיקה. בין המתנגדים נמנו: יניב מרקוביץ', רוני באום, אמיר ירון, עודד עמרם ויעל בק. נמנעו: אבי קינד ומרה קנבל. נעדרו מההצבעה: אביב איטח, זוהר בלום ויערה ספיר.

המועמד המוביל לתפקיד הינו הרב גדעון בן משה, תושב ירושלים אשר מעביר שיעורי תורה שנים ארוכות באחד מבתי המדרש ברחובות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר