השקת מרכז חוויות בית החמישה
השקת מרכז חוויות בית החמישה

נחנך מרכז "חוויות בית החמישה"

במלאת 40 שנים לאסון מסוק הנ"ד בבקעה חנכו עיריית רחובות ורשת חוויות מרכז קהילתי חדש שינציח את חמשת הנופלים בני העיר

פורסם בתאריך: 5.6.17 19:13

-->

ביום 10 במאי 1977 נספו 54 חיילי צה"ל – 44 לוחמי פלוגת מאי 76' בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים ו-10 אנשי צוות אוויר – בהתרסקות מסוק "יסעור" בבקעת הירדן. המסוק השתתף בתרגיל עוצבתי משולב של חטיבת הצנחנים בבקעה. דקות ספורות לאחר ההמראה, שישה קילומטרים מצפון ליריחו, הנמיך המסוק עד שפגע במדרון של גבעה והתרסק. העיר רחובות איבדה חמישה מטובי בניה באסון הכבד – סמל יואב ירושלמי, סגן שלמה לייבוביץ, רב טוראי אליעזר (אלי) ישי, רב סרן דוד (דודו) כוכבי ורב טוראי אהרון בן חמו ז"ל.

עיריית רחובות הנציחה ב- 1980 את זכרם בכך שהעניקה למבנה בו ממוקמים כעת משרדי רשת חוויות את השם "בית החמישה". כעת, לכבוד יום הזיכרון ה-40 לאסון מסוק, העירייה ורשת חוויות החליטו להעתיק את משכן ההנצחה הנוכחי למשכן חדש במרכז חוויות שנפתח לאחרונה ברחוב בצלאל לינדה. במרכז ממוקם כיום קיר ההנצחה המביא את סיפורם של הנופלים. בשבוע שעבר נערך טקס זיכרון מרגש ורב משתתפים במשכן החדש במעמד ראש העיר רחמים מלול והמשנה לראש העיר ויו"ר דירקטוריון רשת חוויות, עו"ד יניב מרקוביץ'. באירוע השתתפו המשפחות השכולות, חברים לנשק של הנופלים, עובדי רשת חוויות ומוזמנים נוספים.

בנוסף, רשת חוויות יזמה זו השנה השנייה ברציפות סיור למידה לאזור האסון בבקעה, למשלחת של בני נוער מקבוצת מנהיגות של הרשת. המשלחת השתתפה בטקס הממלכתי שנערך בגבעת הנ"ד לציון 40 שנה לאסון, שבו נכחו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט, שרים, חברים לנשק ומשפחות הנופלים.

ראש העיר רחמים מלול: "ישנה חשיבות רבה בהנצחה כיוון שלצערנו אסונות לא נגמרים ואנשים נוטים לשכוח. מספיק שהילדים יידעו את המסר ויעבירו הלאה את סיפור האסון והנופלים. הנצחה זה לא רק מלשון להנציח אלא מלשון ניצחון והמשפחות השכולות מוזמנות להגיע ולחגוג שמחות בבית החמישה, אותו אנו חונכים".

המשנה לראש העיר ויו"ר חוויות עו"ד יניב מרקוביץ': "החיבור בין המשפחות השכולות לחוויות התהדק בשנים האחרונות וחוויות רואה בקשר זה ברית מחייבת לזכר הנופלים. ההחלטה להנציח את הבנים במרכז קהילתי חדש ונגיש התקבלה לפני מספר חודשים במסגרת פגישת עבודה עם ראש העיר, שמיד נתן את הסכמתו ותמיכתו. המעבר כולו נעשה בתאום עם המשפחות ולשמחתי כל הגורמים הבינו שהחיבור הזה ישמר את הזיכרון לעוד שנים רבות. מרכז חוויות בית החמישה יציע פעילות מגוונות לכל הגילאים, ויצטרף למרכזים הקהילתיים הרבים של חוויות אשר מספקים פעילות העשרה, חינוך ופנאי בכל רחבי העיר".

שמואל ירושלמי, אביו של יואב ז"ל, הביע את הערכתן הרבה של המשפחות השכולות למחויבות המתמשכת של עיריית רחובות להנצחה של בני העיר גם בחלוף שנים רבות מהאסון. ירושלמי הזכיר כי לפני מספר חודשים נחנך "גשר הרעות" לזכר נ"ד חללי אסון המסוק בכניסה המערבית לעיר, כיוזמה של העיריה להנצחת הנופלים והנחלת המורשת שלהם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר