מוזיאון חדש בעיר המדע והתרבות: המוזיאון העירוני להנצחת הגבורה היהודית במלחמת העולם השנייה ובמערכות ישראל

עם סיום הטקס נערך מעמד חגיגי של גזירת הסרט בכניסה למקום ע״י ראש העיר, השרים ואברהם גרינזייד, סיור מיוחד למכובדים וטקס קביעת מזוזה בפתח המוזיאון

פורסם בתאריך: 10.5.22 09:25

-->

ביוזמת המחלקה לקליטת עלייה בעיריית רחובות, ראש העיר רחמים מלול ומ"מ ראש העיר זהר בלום, ובשיתוף משרד הקליטה- נפתחים כעת שערי המוזיאון החדש לזכר שישה מיליון יהודים שנספו בשואה, כמיליון וחצי יהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה, כ- 250,000 מתוכם איבדו את חייהם במלחמה ותושבי רחובות שלחמו במערכות ישראל. המוזיאון ישמש עדות כנה לגבורתם של בני הדור, מייסדי מדינת ישראל.המוזיאון ממוקם ברח' סמילנסקי 7 והציבור מוזמן לבקר בו


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


במשך העשור האחרון אסף צוות המחלקה לקליטת עליה חומרים היסטוריונים רבים למוזיאון החדש ברחובות. החומרים מגוונים ומציגים סיפורים מזיכרונם של הווטרנים (ותיקי מלחמת העולם השנייה עולי ברית המועצות) המתגוררים בעיר, תיעוד חייהם של ניצולי שואה, אסירי גטאות וגם סיפורים אישיים, חפצים וזיכרונות של תושבות ותושבי העיר שלחמו במערכות ישראל.

במסגרת ההכנות לקראת פתיחת המוזיאון, פנתה המחלקה לקליטת עלייה לתושבים שיש ברשותם פריטים היסטוריים מתקופת מלחמת העולם השנייה (1939-1945) ולמשפחות בעיר המעוניינות להנציח את זכר יקירם במוזיאון החדש, עדיין ניתן לשלוח פריטים ומידע כגון תמונות, חפצים, מכתבים, אותות, מסמכים ועוד הקמת המוזיאון הינה יוזמה של מ"מ ראש העיר זהר בלום ובתמיכת ראש העיר, רחמים מלול.

ראש העיר רחמים מלול: "במדינת ישראל נותרו כ400 ווטרנים. הם הולכים ומתמעטים מיום ליום ומשנה לשנה. אנחנו מחויבים להנציח את גבורתם. המוזיאון החדש מעלה על נס את מורשת הגבורה שלהם, וכך אנו מוודאים כי ההסטוריה שלהם תיזכר לעד. אנו שמחים להקים מוזיאון כזה דווקא ברחובות, ולחבר בין שואה לגבורה, גלות, גאולה וזיכרון".

 

השר עודד פורר אמר כי ״הקמתם כאן מוזיאון לתפארת ואני מקווה שכל אחד ואחת יעברו פה לפחות פעם אחת״

שר התיירות יואל רזבוזוב אמר כי ״ מוזיאון הווטרנים פה ברחובות הוא מוסד ערכי וחינוכי אך יותר מכל חשוב לנו כעם, כי _"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל."

אברהם גרינזייד יו״ר ארגון ותיקי מלחמת העולם השניה: ״כולם צריכים ללמוד על גבורתם של ותיקי מלחמת העולם השניה. חשוב לזכור שמיליון וחצי יהודים לחמו בלחמת העולם השניה, וחשוב לזכור את הניצחון על גרמניה הנאצית. תודה גדולה מאלה שלחמו נגד הנאצים על העבודה בהקמת המוזיאון הזה- עם ישראל חי״

מ"מ ראש העיר, יו״ר וועדת הקליטה, זהר בלום: "בכל שנה, אנו בני דור ההמשך מבטיחים לעצמנו: לזכור ולעולם לא לשכוח. חובה כפולה עומדת לנו, חובה כלפי הלוחמים ודור הניצולים שחוו את הזוועות ואיבדו את בני משפחתם במלחמה מול הצורר הנאצי וחובה נוספת כלפי ילדינו ונכדינו, בני דור ההמשך, כולנו מתחייבים לזכור ולא לשכוח. המוזיאון החדש ישרת את המטרה ויהיה לפינת זיכרון וניצחון בלב העיר".

מנהלת המחלקה לקליטת עלייה, אילנה תבוריסקי: "אנו מזמינים את תושבי רחובות להגיע למוזיאון ולהכיר עולם אחר, עולם שמנציח את מי שבזכותם קמה המדינה שלנו. תיעדנו סיפורים ועדויות מפיהם של הווטרנים – ותיקי המלחמה, של ניצולי השואה ואסירי גיטאות, סיפורים מפיהם של מי שהיו עובדי עורף בזמן המלחמה, מי שחוו את המצור על לנינגרד ושל ילדי המלחמה ההיא. במוזיאון יועברו הדרכות, סדנאות והרצאות רבות לתלמידי בתי הספר בעיר כדי לחזק את הקשר הבין דורי בקרב תושבי העיר.".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר